|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 11,56% |
Nei |
180 | 80,00% |
Vet ikke |
19 | 8,44% |
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Det har jeg heller ikke sagt at spiller en rolle for noens del.
![]() |
#102 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Det er vanskelig å uttale seg helt sikkert, men jeg tror jeg fint kunne vært surrogatmor. Jeg likte å gå gravid, jeg brukte litt tid til å knytte meg til babyen, og jeg ønsker egentlig å føde en gang til, selv om jeg alldeles ikke skal ha flere barn.
![]() |
#104 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Aldri i verden. Jeg sliter sånn fysisk i svangerskapene, dessuten lager jeg for store barn. Og jeg ville aldri klart å levere fra meg et barn som har vært i magen min.
![]() |
#105 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Misliker å være gravid. Men eggene mine kunne jeg godt ha gitt bort.
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?I utgangspunktet nei, men det er et par personer (i nær familie) som jeg kunne ha gjort det for om de ønsket det. Hvorvidt jeg hadde blitt godkjent er en helt annen sak (har hatt en del komplikasjoner i svangerskapene mine, men har hatt veldig fine svangerskap for det). |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
By the Sea
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei. Jeg blir fullstendig satt ut (alt for mildt uttrykk, egentlig) av bare tanken på å skulle gi fra seg et barn som har bodd i magen min, selv om det biologisk sett ikke hadde vært mitt eget. Eggdonasjon likeså.
![]() |
#110 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Og jeg hadde ikke vært surrogatmor uansett, for jeg hadde ikke gitt fra meg en unge som ikke var biologisk min heller
![]() |
#111 |
|
Den delen tror jeg faktisk at jeg hadde klart, men jeg skulle selvsagt føle et veldigt sterkt bånd til det barnet resten av livet. i tillegg, det å kunne gjøre to voksne mennesker så utrolig lykkelige, det skulle være stort å kunne bidra til noe slikt. Jeg ser for meg glittret, kjærligheten og gleden i øynene deres bare jeg tenker på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Ja, jeg tror det. Jeg er egentlig ganske sikker på det, men jeg tør ikke å si et bombastisk JA! uten å noensinne vært helt realistisk i situasjonen.
![]() |
#113 |
Shake it out!
|
![]() |
#114 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Jeg ser for meg at du må være en veldig snill person. Kjenner ikke at glitter og glede klarer å påvirke meg i det hele tatt i dette spørsmålet.
![]() |
#115 |
By the Sea
|
Her sitter du på en erfaring som de fleste andre ikke har. Og det er det du poengterer her jeg også tenker på når jeg sier at det hadde vært fullstendig uaktuelt å være surrogatmor. Det er forunderlig mange som sier "ja" i slike diskusjoner som dette. Jeg tror mange ville blitt veldig overrasket over egne reaksjoner og den psykiske belastningen om de hadde gått igjennom dette i virkeligheten.
![]() |
#116 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei.
![]() |
#117 |
Glamorøs
|
Her er jeg også. Jeg kunne aldri i verden gjort noe slikt. Jeg er heller ikke udelt positiv til det å bruke surrogatmor heller, spesielt ikke slik feltet er nå uten spesielle retningslinjer eller krav.
![]() |
#118 |
Absolut ateist
|
Og jeg tror du ville blitt overrasket over hvor fraværende den psykiske belastningen er for mange.
![]() |
#119 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, jeg har trøbbel nok med å gjennomføre planen om egne barn. Siden jeg ikke er noen god gravid, ville den beslutningen ført til urimelig store krav til familie og arbeidsgiver.
![]() |
#120 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Kunne du vært surrogatmor?Nei, det tror jeg virkelig ikke jeg kunne gjort.
![]() |
![]() |
|
|