|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmeligheter i parforholdHemmelig bankonto og "kompismiddager" som egentlig er middag med ekskjæresten er hemmeligheter vi ikke liker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hemmeligheter i parforhold
Det trenger ikke være "fnising" det er snakk om, altså, heller ikke turer i mørket. Det kan være problemer man har (eller problemer noen som står en nær har), ting man er usikker på og synes er vanskelige, og som man ønsker å snakke om med noen man kjenner og stoler på. Jeg synes det høres ut som om du tenker på litt sånn fjortisaktig "fnising om gutter" når du snakker om hemmeligheter, men det er veldig lite denslags blant mine voksne venner (av begge kjønn) - det er derimot mange temaer og problemstillinger som er såpass private at man ikke ønsker at så mange skal få høre om dem, uten at det er snakk om "fnising" i det hele tatt.
|
|
|
#3 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det funker strålende uten alkohol og uten fnising i telefonen , jeg trenger ikke engang gå tur i mørket for å betro meg til en venn, eller ta imot betroelser. Jeg synes betroelser er en fin ting og noe som gjør meg varm innvendig av glede over at noen velger å fortelle ting til meg.
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Men da har du vel i praksis ingen svært nære venner da som betror seg til deg, og det er jo greit nok det.
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Det er også en mulighet for at det er motsatt og at jeg er en folk betror seg til og at jeg derfor har satt grenser for mitt eget privatliv og for hvor mye elendighet jeg aksepterer at andre tømmer ut på meg, uten at jeg får tømme det videre.
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sånn tror min mor at jentevennskap er også, og derfor sluttet hun med det da hun var ganske ung.
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmeligheter i parforholdNå synes jeg Floksa får mye medfart her.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Det er jeg enig i. Det jeg primært reagerte på, var ikke at hun ikke ønsker å være fortrolig med venninner, men at hun så ut til å avfeie alt av "betroelser" som enten en slags "fnise over gutter"-greie eller en "søplebøtte"-greie, og det syntes jeg var veldig ensidig og forenklende i forhold til sånn som jeg tenker om private betroelser/samtaleemner mellom venner.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Oi, var det meningen jeg skulle skamme meg og bli lei meg nå?
|
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Jeg HAR voksenvennskap, med nærhet og fortrolighet.
Hvem er andre?
|
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdDe sjokkerende innleggene fra Floksa her mot slutten av tråden, minner meg på et annet poeng ved å unngå symbiosepregede forhold til partneren; om man synes det er så "naturlig" å åpne partnerens post, lese partnerens mail, logge seg inn på partnerens FB etc. så innvaderer man faktisk andre menneskers privatliv på en uhørt og etisk forkastelig måte. Altså ikke bare partnerens - men hans venner og bekjentes privatliv.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdMange menn som er sladrekjerringer. :tyveårimannsdominertmiljø: |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdDet er forresten en mellomting mellom å låse mobilen sin inn i safen og å jevnlig overlate den til partneren for gjennomgang da. |
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Veldig enig i det du skriver her.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Vi har en felles e-post. Det er en epostadresse vi fikk da vi fikk internett. Jeg bruker den mest, men mannen kan bruke den om han vil. I tillegg har vi private epostadresser.
Enig med smilefjes og Esme. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hemmeligheter i parforholdAh - der klarte Zoë å formulere det jeg var på jakt etter. Forskjellen mellom privat og suspekt. |
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Ja, det er viktig.
|
![]() |
|