|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Sånn rent bortsett fra det tragiske i saken, på alle plan, er det jo også en spennende, kynisk, grusom og uungåelig debatt i selve temaet. Hvem skal bestemme når det er nok, på fellesregning? For (selv) vi har ikke uendelig med midler å bruke på enkeltpersoner. 2 mill til et hjertebarn er også penger ut av kassen som skal betale rutinemessige, men livreddende prosedyrer på lokalsykehus. Og hvis det da er 0,0000004 % sannsynlighet for at det skal ha noen effekt, hvem skal ta beslutningen? Familien? Nei, det går selvsagt ikke. Da hadde alle blitt fløyet til USA for hver minste klaffeoperasjon, fordi verdens beste sannsynligvis er der.
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg syns dette viser en av de virkelig dårlige sidene ved FB. Man kan bli tilhenger av en sak/medlem i en gruppe, som har en egen side. I ettertid kan de som har opprettet siden legge inn alskens drit og de som står som medlemmer blir plutselig "eiere" av en masse meninger de ikke har. Jeg er konsekvent på å ikke melde meg inn i noen slike facebookgrupper. De gruppene jeg er medlem i er jeg trygg på intensjonen til de som har opprettet gruppa.
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Og en helt annen, prinsipiell diskusjon er hvor vanskelig det blir med en fri-flyt-mediehverdag, uten redaktører med Vær Varsom-plakat, som ville skjermet aktørene i større grad i en slik sak. Tross alt.
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)
Amen! Sosiale medier på godt og vondt, det er en bratt læringskurve.
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
Den sitter jeg og tenker på, Polyanna - det å skjerme aktørene mot seg selv, er en kunst som i stor glad er blitt glemt i vår hverdag med tilnærmet fri flyt info-messig og mediemessig.
#10 |
Kidding, right?
|
Jeg måtte bare dåne litt av dette.
Sist redigert av Miss Norway : 20-04-10 kl 15:01. |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)At man som forelder til et sykt barn blir bortimot sinnsyk skjønner jeg godt.
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
Diskusjonen om hvor man skal si stopp er veldig interessant. Vi er litt oppe i den nå. Litjtausa vil mest sannsynlig ikke få CI (hørselsimplantat). Delvis fordi hun hører noe på det ene øret, og kan bruke høreapparat der. Men også fordi operasjonen er dyr, og ventelistene lange. Voksne folk får ofte bare ett implantat (dvs hørsel på et øre), og det er av rent økonomiske grunner. De har begynt å gi unger implantat på begge ørene nå, men det er bare de siste åra. Før fikk de også bare ett.
#13 |
ctrl+z
|
Helt klart, been there - done that. Poenget er bare at noen drar ting veeeldig langt, gjerne opphauset av andre personer som har en annen agenda. Skummelt.
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig - skummelt, og tragisk på en gang, fordi disse personene rett og slett ikke klarer å se konsekvensen av hva de gjør, hva dette vil medføre for personer rundt dem.
#15 |
nygift
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Å her er gruppen der de har innsamling http://www.facebook.com/group.php?gi...1.739588432..1
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Det skjønner jeg veldig godt, gajamor. Det er derfor jeg tror at private helseforsikringer kommer til å øke i omfang her også.
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trur ikkje han bryr seg så veldig sålenge påstandane hans får komme på trykk. Childrens Hospital i Boston vil ikkje lenger ha noko med denne mannen å gjere, så eg trur faktisk det vil vere ei stor ulempe for Jonas og foreldra dersom dei fortsetter å samarbeide med han.
#18 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Det er ganske skremmende lesning den artikkelen.
#19 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: -
![]() |
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg har engasjert meg i denne saken fra siden og er sjokkert over foeldrenes og dems forening sin framgangsmåte og framstilling av saka. |
![]() |
![]() |
#20 |
Ekvilist
|
![]() Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg har fått med meg saken siden en god del på min venneliste har meldt seg inn i gruppa. Det tok meg ikke mange sekundene å få avklart at gruppen ikke fikk min støtte. SSE over her har et poeng i forhold til dette at de som drifter den type grupper kan moderere og ordne som de vil, slik at de kritiske røstene ikke kommer fram, og de som eh.. er litt mindre utrustet har mindre sjans til å forstå hva de gir sin støtte til. I normale diskusjoner (slik som denne) vil jo argumenter for og i mot bli stående.
|
|