|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?
Men altså. Hvis de har møtt en bergenser, kan det jo godt være det er derfra de har det.
|
|
|
#5 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Jeg slet veldig med begrepet "Syden" da jeg kom til Norge. Var det så mye varmere i Sør-Norge? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Selvsagt. Vi bør også bruke dagene i Bergen i forkant på å studere skipsmotorer, så vi kan ha et godt utgangspunkt for å undersøke motoren på Bergensfjord eller hvilken ferge vi nå skal ta.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Spøk til side, Glitterbarnet hadde nok elsket det.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Hm, jeg kan ikke huske en slik tråd. Hva andre gjør for å slappe av er jo fullstendig opp til dem, jeg føler at jeg dør litt innvendig om jeg ikke kommer meg ut og opplever og lærer noe nytt. Det er det som gir meg energi. Det handler i såfall ikke om at jeg syns andre legger lista for lavt, selv om det hadde vært for lavt for meg.
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Jeg vet at ungene hadde storkost seg på en Sydenferie, men vi har altså valgt noe veldig annerledes i år (og kommer til å fortsette med det) for at alle skal trives og ha det gøy. Så når det gjelder ferie, er jeg definitivt ikke en av de som har det bra bare ungene har det bra.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Jeg legger opp til at vi skal ha det bra, som familie. Jeg syns det er så utrolig gøy å reise som familie, med fare for å høres veldig kvalmende ut, jeg ser virkelig verden med nye øyne.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Det fine med sånne barneopplegg er at da kan de voksne og de minste barna ta det helt piano i babybassenget eller på stranda mens de store får sosialisert seg med jevnaldrende og løpt av seg. Så er alle klar for noe felles etterpå. Det er som regel ikke slik at det er bamseklubb hele dagen, vi snakker om 2-3 timer på formiddagen.
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Geografisk ignorante foreldre?"Måtte" være med på Legoland?
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi skal til "syden" i to uker i sommer, eller mer bestemt Tenerife. Ferien er riktignok betalt av pappa og den ene uka skal vi være 13 stk sammen. Men det er ikke snakk om å ligge på stranda eller bare være på hotellet. Vi skal utforske Spanias høyeste fjell, som også er en vulkan, vi skal i dyrehage og vi skal kjøre øya på kryss og tvers den første uka. Det blir ikke mye rolig ferie den første uka i allefall. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Jeg er en sånn som sender barna på ferie med mine foreldre, og de kommer da hjem med detaljkunnskap om hva den og den byen i Frankrike het, hva den stranda het, hvordan man sier ditten og datten på fransk et cetera et cetera. Min mor babler mye. (Hun er bergenser.) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Geografisk ignorante foreldre?Jeg er dog svært enig i at barn ikke gidder å snakke med kjedelige voksne om den slags. |
|
|
|
![]() |
|
|