Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Geografisk ignorante foreldre?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 13:14   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mine unger sliter fremdeles med å skjønne at Bergen er i Norge, og ikke i utlandet. Men det har kanskje sin helt naturlige forklaring.

Men altså. Hvis de har møtt en bergenser, kan det jo godt være det er derfra de har det.

Gammel 21-04-10, 13:20   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men altså. Hvis de har møtt en bergenser, kan det jo godt være det er derfra de har det.

Sånn som besteforeldrene, feks.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:32   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Barna mine hadde elsket bamseklubb, og det hadde nok jeg også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:55   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anfi del Mar er fantastisk! Til sitt bruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:59   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg slet veldig med begrepet "Syden" da jeg kom til Norge. Var det så mye varmere i Sør-Norge?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:23   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim, setter du opp liste over fossiler som skal pugges og finnes i sommer? Litt krigshistorie får vi sikkert også med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:44   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. Vi bør også bruke dagene i Bergen i forkant på å studere skipsmotorer, så vi kan ha et godt utgangspunkt for å undersøke motoren på Bergensfjord eller hvilken ferge vi nå skal ta.

Gammel 21-04-10, 14:47   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Selvsagt. Vi bør også bruke dagene i Bergen i forkant på å studere skipsmotorer, så vi kan ha et godt utgangspunkt for å undersøke motoren på Bergensfjord eller hvilken ferge vi nå skal ta.

Spøk til side, Glitterbarnet hadde nok elsket det.

Gammel 21-04-10, 15:38   #9
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grøss...

Gammel 21-04-10, 15:58   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håjoda! Bare man planlegger i forkant og holder seg unna campingplasser og sånn.

Gammel 21-04-10, 16:25   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hm, jeg kan ikke huske en slik tråd. Hva andre gjør for å slappe av er jo fullstendig opp til dem, jeg føler at jeg dør litt innvendig om jeg ikke kommer meg ut og opplever og lærer noe nytt. Det er det som gir meg energi. Det handler i såfall ikke om at jeg syns andre legger lista for lavt, selv om det hadde vært for lavt for meg.

Gammel 21-04-10, 16:32   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at ungene hadde storkost seg på en Sydenferie, men vi har altså valgt noe veldig annerledes i år (og kommer til å fortsette med det) for at alle skal trives og ha det gøy. Så når det gjelder ferie, er jeg definitivt ikke en av de som har det bra bare ungene har det bra.

Gammel 21-04-10, 16:36   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg legger opp til at vi skal ha det bra, som familie. Jeg syns det er så utrolig gøy å reise som familie, med fare for å høres veldig kvalmende ut, jeg ser virkelig verden med nye øyne.

Og alle må nok ofre litt, for at familien skal få best utbytte av det hele. F. eks. måtte jeg være med på Hamleys og Legoland i sommer, mens Glitterbarnet måtte være med oss på litt kjedelig restaurant og tur gjennom blomstermarkedet.

Alt i alt føler jeg at vi får maks utbytte av feriene våre, for min del syns jeg det er synd å bruke opp kvalitetstid sammen på bamseklubb og generiske anlegg.

Gammel 21-04-10, 17:53   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg legger opp til at vi skal ha det bra, som familie. Jeg syns det er så utrolig gøy å reise som familie, med fare for å høres veldig kvalmende ut, jeg ser virkelig verden med nye øyne.

Og alle må nok ofre litt, for at familien skal få best utbytte av det hele. F. eks. måtte jeg være med på Hamleys og Legoland i sommer, mens Glitterbarnet måtte være med oss på litt kjedelig restaurant og tur gjennom blomstermarkedet.

Alt i alt føler jeg at vi får maks utbytte av feriene våre, for min del syns jeg det er synd å bruke opp kvalitetstid sammen på bamseklubb og generiske anlegg.

Det fine med sånne barneopplegg er at da kan de voksne og de minste barna ta det helt piano i babybassenget eller på stranda mens de store får sosialisert seg med jevnaldrende og løpt av seg. Så er alle klar for noe felles etterpå. Det er som regel ikke slik at det er bamseklubb hele dagen, vi snakker om 2-3 timer på formiddagen.

Jeg er helt enig i at det er fint å oppleve nye steder sammen og fnne på ting sammen. Men med barn i ulik alder og med ulike behov er det av og til godt å sette bort litt aktivisering av de største, det er ikke alt de kunne tenke seg som er så gjennomførbart med lillebror på slep.

Gammel 21-04-10, 18:03   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

.

Jeg er helt enig i at det er fint å oppleve nye steder sammen og fnne på ting sammen. Men med barn i ulik alder og med ulike behov er det av og til godt å sette bort litt aktivisering av de største, det er ikke alt de kunne tenke seg som er så gjennomførbart med lillebror på slep.

Dessuten blir tålmodigheten til både store og små større av å ikke tråkke oppå hverandre hele tiden. Jeg syntes det var langt enklere å finne på morsomme utflukter da vi bare hadde ett barn. (Uten at det er noe stort problem, vi deler oss gjerne. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:01   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Måtte" være med på Legoland? Her er det jeg som er mest gira på tivoli og sånt.

Derfor blir det jo latterlig enkelt for oss å legge opp til barnevennlige ferier, for jeg er like barnslig selv. Badeland og tivoli er fantastisk!

Gammel 21-04-10, 18:16   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jepp.

Gammel 21-04-10, 18:27   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp.

Vi skal til "syden" i to uker i sommer, eller mer bestemt Tenerife. Ferien er riktignok betalt av pappa og den ene uka skal vi være 13 stk sammen. Men det er ikke snakk om å ligge på stranda eller bare være på hotellet. Vi skal utforske Spanias høyeste fjell, som også er en vulkan, vi skal i dyrehage og vi skal kjøre øya på kryss og tvers den første uka. Det blir ikke mye rolig ferie den første uka i allefall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:38   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en sånn som sender barna på ferie med mine foreldre, og de kommer da hjem med detaljkunnskap om hva den og den byen i Frankrike het, hva den stranda het, hvordan man sier ditten og datten på fransk et cetera et cetera. Min mor babler mye. (Hun er bergenser.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:48   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dog svært enig i at barn ikke gidder å snakke med kjedelige voksne om den slags.

"Hva er yndlingsisen din?!?" :superentusiastisk voksen:
"Veit'kke" :lei-av-livet-fireåring:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.