Sv: Geografisk ignorante foreldre?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Hvis man har vært på et all inclusive-sted, så vil jeg nesten påstå at man kun har vært i det udefinerbare landet "syden". Det er ikke mye lokal kultur, språk eller geografi å spore der altså.
Enig, og selv om vi snakker mye om det vi ser og opplever på tur så har jeg ingen forventning om at andre skal gjøre det på samme måte. Jeg synes det er så middelklasse eller PK, eller hva det nå heter å være "sjokkert" og forvente at hele samfunnet vil ligge på den gjennomsnittslinjen vi streber etter å enten heve oss over eller i hvertfall ikke ligge under.
Det kommer aldri til å bli slik, noen unger kommer ikke engang til å få seg en tur ut fra sin egen gate i ferien. Slike senarioer er et langt større problem enn at nabogutten som har fått seg en ferie ikke har fått vite/ alternativt ikke husker hvor han har vært. Flott at man snakker om dette på skolen og lærer å fortelle, det finnes drøssevis av barn som gruer seg til denne samtalen i klasserommet hvert år, ikke fordi de ikke husker, men fordi de ikke har vært noe sted.
|