|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hvis niktoin er rusmiddel fordi det er sentralstimulerende, hva med koffein og kaffe?
![]() |
#103 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg skjønner forsåvidt hva dere mener med rollemodellaspektet, men kjenner likevel at jeg ikke klarer å bry meg så voldsomt om hvorvidt noen av de ansatte i barnehagen snuser. Ungene omgås stadig mennesker med vaner jeg ikke ønsker de skal legge seg til, deriblant sin mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
![]() |
#106 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Som snuppa mi sa her en dag; "du ska få lov å eta godteri når æ lægg mæ mamma, sjøl om det ikke e hælg..."
![]() |
#107 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Kunne ikke falle meg inn å bry meg om de ansatte måtte snuse eller ei. (Når jeg tenker meg om så var det en ansatt som gjorde dette men tror ingen hadde noen problem med det).
![]() |
#108 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Nei, det synes jeg IKKE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Ekvilist
|
Mener du virkelig dette? Hvordan er det teknisk mulig?
![]() |
#110 |
frakoblet
|
Sårri, men dette er argumenter som bare tjener til å gjøre samvittigheten renere hos den som ikke fikser å la være.
![]() |
#112 |
Passiv
|
Seriøst? |
![]() |
![]() |
#113 |
Epikur
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hva forventet du, egentlig? Du bor i Trøndelag!
![]() |
#114 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig med deg der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Det ser ut som om folk tenker rollemodeller her ut i fra å være gode forbilder, dvs å ikke snuse eller røyke osv. og i den sammenheng så nei, for all del. Jeg mener barnehageansatte er i sin fulle rett til å være "dårlige" rollemodeller hvis noen mener de er det med å snuse. De har like mye rett til å både røyke, drikke og snuse som alle andre har. Det bør ikke stå i noen stillingsinstruks at de må være perfekte mennesker. Ikke nok med at de er betalt en elendig lønn for arbeidet de gjør men vi forventer at de skal være "skikkelige mennekser AS" og ikke ha lov til å snuse? Ærlig talt asså
![]() |
#117 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Nei, det er akkurat like ille. Jeg har ikke barn som later som de røyker, og det håper jeg inderlig ikke jeg får heller. Jeg har flere venninner som har sagt rett ut at de var glade i tanken om å røyke allerede fra de var små, fordi mennesker de så veldig opp til gjorde det, bl.a. en tante. En kan ikke holde ungene vekk fra røyking og snusing helt til de er 25 og over den verste faren for å begynne å røyke eller snuse, men når de er 4-5 år og skaper seg ideer om de fantastiske menneskene de liker og som de har mye gøy med, da synes jeg absolutt at foreldrene skal ha mulighet til å velge vekk at de utsettes for sånne tøysevaner på fast basis fra rollemodellene sine.
Så du mener det er ok å komme full på jobb også?
![]() |
#118 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes egentlig ikke snusing hører hjemme blant barna, men hvis røykerne som stinker røyk lenge etterpå hadde gått over til snus så hadde det kanskje vært et bedre alternativ likevel.
![]() |
#119 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg foretrekker helt klart at de som jobber med barna mine ikke snuser i arbeidstiden. Samtidig må jeg si at jeg ikke hadde reagert så voldsomt om en av dem gjorde det heller, det er så mange andre egenskaper ved de ansette jeg bryr meg mer om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
frakoblet
|
I arbeidstiden?? Det er da ingen som mener man ikke kan røyke, snuse eller drikke på privaten.
Men skjønner du ikke at han nettopp fordi han er så godt likt av dem har en ekstra påvirkning? De ser opp til ham og vil være som ham. Dette er elementært, altså - barn lærer og tar etter voksne. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal vokse opp og starte å røyke eller snuse. Heldigvis er flere og flere barnehageledere bevisst eksempelets makt, og forbyr sine ansatte å røyke i arbeidstiden mens barna ser på.
![]() |
|
|