|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg tror mye av uenigheten egentlig går på definisjonen av nær venn
|
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningSkjønner ikke begrepsforvirringen.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legning
Uenig i at det er tvert imot. Jeg sier ikke at begrepet "venn" må innholde et element av seksuelt forhold, men for meg må et seksuelt forhold ha et element av venn i seg. Jeg tror aldri jeg kunne ha blitt forelsket i noen som jeg ikke var venner med for å si det slik. (Må vel legge til at jeg har en ekselent smak, jeg er jenta som faller som snille gutter.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 03-09-10 kl 00:23. Årsak: Utvidet første setning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningNei, jeg skjønner heller ikke det at det skal være noen begrepsforvirring her. Jeg har (og har hatt) mannlige venner som er like nære venner som de nærmeste venninnene mine, og jeg har aldri vært i nærheten av å være utro med noen av dem (eller noen av venninnene, for den del).
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningEn litt morsom greie, forresten: På en mailingliste jeg var medlem av, med ganske jevn kjønnsfordeling, stilte en gang noen spørsmålet "vil det alltid oppstå seksuell spenning i vennskap mellom [heterofile] menn og kvinner?". Så å si alle kvinnene svarte "nei, det trenger slett ikke å skje", mens så å si alle mennene svarte "ja, det skjer stort sett alltid, men det trenger ikke å være et problem".
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legningJeg skjønner rett og slett ikkeno av disse venneforholdene folk har, og må bli med i bollegjengen.
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#9 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Når vennskapet går over i varmere følelser og blir til et kjæresteforhold, f.eks, så er man jo ikke venner lenger - man er kjærester. Og begrepet "kjæreste" har selvfølgelig også vennskap i seg i tillegg til alle kjærestegreiene.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 03-09-10 kl 13:36. |
|
|
|
![]() |
|
|