Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matbudsjett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-11, 22:15   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbudsjett

Jeg mener også å ha lest noe om at de bruker andre sorter bær?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:20   #122
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er det ganske sikkert, for det finnes mange typer jordbær. De belgiske er jo spesialavlet for å vokse i glassull med intravenøs næring og for å aldri råtne. De spanske vokser på jord, antagelig under duk, men likevel, noe helt annet.

Gammel 10-04-11, 22:22   #123
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har alltid syns vi er riktig så luksuriøse, jeg, med karbonadedeig og ikke kjøttdeig, juice hver helg, aldri pølsemat, masse kyllingfilet, og salmalaks i hvert fall annenhver uke, hvitfisk de andre ukene. Så godt som aldri halvfabrikata, deilig søndagsmiddag med helstekt kjøtt av svin eller storfe og masse godt, så mye grønt vi klarer å stappe i oss, og fruktfat i hvert rom.

Veldig annerledes fra både oppvekst og fra mange vi kjenner. Svigermor himler over denne karbonadedeigen, tror jeg, for eksempel.

Så det er litt uvant å føle seg så kjip.

Dere er jo ikke kjipe, men dere spiser lite... Det sier du jo selv også. Det er klart at budsjettet blir lavt når dere er såpass småspiste kombinert med at du vel selv påpeker at det kun er du som er interessert i gode oster og slikt.
I tillegg påvirker det jo budsjettet at både du og mannen har lunsj på jobb og spiser fra salatbaren der.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:23   #124
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Vi er to voksne og to barn (4/6), handler en gang i uka på Rema, og har et matbudsjett på 5000. De postene som koster mest hos oss er godteri og halvfabrikata/ferdigmat. Hvis vi er nøkterne på dette klarer vi fint å holde budsjettet. Vi har suppe minst en gang i uken, grøt, omelett, vårruller og andre mini-middager en gang i uken, fisk (frossen), rett med kjøttdeig etc. Kylling innimellom, helt kjøtt innimellom. Vi bruker rester godt og planlegger godt. Lager mye fra bunnen av, men kan også ta en Grandiosa eller posegrytererett når energien er på bunn. Vi spiser en del frukt, litt youghurt og av og til kornblandinger.

Gammel 10-04-11, 22:24   #125
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare på avocado bruker vi sikkert et par hundre kroner i måneden for eksempel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:30   #126
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Bare på avocado bruker vi sikkert et par hundre kroner i måneden for eksempel.

Spisemodne avocado, spisemodne mango, gode tomater, urter, det koster peng.

Gammel 10-04-11, 22:49   #127
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snop koster virkelig vanvittig mye. Jeg kjøper nesten aldri det når jeg har barneuker, men de ukene jeg er med mannen går det mer i "fyser på noe, løper ned i butikken en svipp"-turer, og det er jo de som trekker opp kostnaden de ukene bigtime.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:56   #128
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva dere ofte har til middag, Nenne. Hadde du giddet å fortelle litt eller vise menyene dine?

Til ære for deg: Ukesmenyer.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:58   #129
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk, Nenne!

Jeg kikket på det, og det så godt ut, men ikke sånn helt-utenom-det-ordinære-luksuriøst? Med tanke på matutgifter, mener jeg. Vi bruker nok nesten like mye som dere på mat, og selv jeg kjøper ikke indrefilet hver uke.

Gammel 10-04-11, 23:01   #130
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sånn at jeg synes jeg fortjener kamskjell eller lammecarré eller andebryst eller noe sånt minst en gang i uka. Og ganske ofte takeawaysushi. :angrer fortsatt ikke:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:03   #131
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er litt sånn at jeg synes jeg fortjener kamskjell eller lammecarré eller andebryst eller noe sånt minst en gang i uka. Og ganske ofte takeawaysushi. :angrer fortsatt ikke:

Jo, men det ruinerer en jo nødvendigvis ikke. Indrefileten til 400 kr kiloen, derimot.

Gammel 10-04-11, 23:06   #132
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg veldig lyst på lammecarré.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:07   #133
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Typisk uke her:
- mandag: salmalaks stekt lett i ovnen med litt vårløk, ovnsstekte poteter, salat, grønnsaker
- tirsdag: kyllingfileter grillet i ovn med ris og grønnsaker
- onsdag: fullkornspasta med kjøttsaus og salat og grønnsaker
- torsdag: fiskekaker med potetmos og grønnsaker
- fredag: pannekaker
- lørdag: grøt midt på dagen, hjemmelaget pizza til kvelds. Lørdagsgodt.
- søndag: helstekt indrefilet av svin rullet i bacon, med sopp og grønnsaker

Gammel 10-04-11, 23:07   #134
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk, Nenne!

Jeg kikket på det, og det så godt ut, men ikke sånn helt-utenom-det-ordinære-luksuriøst? Med tanke på matutgifter, mener jeg. Vi bruker nok nesten like mye som dere på mat, og selv jeg kjøper ikke indrefilet hver uke.

Nei, jeg føler ikke at vi overdriver veldig. Det eneste er at vi så godt som alltid kjøper reine produkter. Karbonadedeig, ikke kjøttdeig o.s.v.

Det som ikke kommer frem av planen, men som koster en del er at vi alltid lager salat til lunsj som vi tar med hjemmefra. Det bruker vi ganske mye penger på tror jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 23:08   #135
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det blir fort dyrt med mat uansett.

Gammel 10-04-11, 23:08   #136
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå fikk jeg veldig lyst på lammecarré.

Det er så godt!

Gammel 10-04-11, 23:09   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg vært litt mindre lei av å lage mat, så tror jeg vi hadde hatt mer sånn toffskijmat her også. Men det er dobbelt kjipt å styre med spennende matlaging når ingen liker det.

Jeg slo meg løs med salmalaksen for en stund siden, og lagde sashimi, lakseruller og 4-5 andre nydelige ting fra salma.no, og det eneste de ville ha var kokt laks.

Gammel 10-04-11, 23:10   #138
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har lett etter andrebryst lenge nå, men det ser ikke ut som det er å oppdrive selv i butikker med velassortert utvalg. Andeconfit, derimot, det har de nærmest overalt.

Gammel 10-04-11, 23:11   #139
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det var da rart, det er lett som en plett i Oslo. Ikke frosne andebryst engang?

Gammel 10-04-11, 23:13   #140
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det var da rart, det er lett som en plett i Oslo. Ikke frosne andebryst engang?

Frosne har jeg faktisk ikke sett etter. Jeg bor langt fra Oslo, men det pleier ikke akkurat være vanskelig å få tak i mat, her altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.