Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Husker dere …?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-11, 12:20   #121
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere …?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åja!!! "..ikke gråt ingen skylder på deg. Ikveld når han kommer..."

Grete Bogen – Kjære Kristine

Gammel 07-05-11, 12:21   #122
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Åhh, konfiramsjonsklærne var jo et kapitel for seg selv. Jeg hadde knallrosa topp med masse svarte zer på og knallrosa skjørt, knallrosa sokker og hvite kinasko. Jeg var jo bare såååå fin, men i dag fatter jeg ikke at mamma lot meg gå i noe sånt
Jeg hadde i tillegg en knallrosa bukse med sånne svarte zer på. Jeg sjokkerte hele menigheten når jeg var klokker og skulle lese dagens tekst en søndag og troppet opp i den buksa.

I min gjeng hadde vi lyseblå eller rosa bikbokdress.

Jeg er ikke konfirmert selv, men hos oss sa nesten alle jentene ut som middelalderhorer på konfirmasjonsbildet (med unntak av de med bunad) hvite blonder, mamelukker, blondestrømepbukser og bestemorsko...

Gammel 07-05-11, 12:43   #123
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

....Si at jeg har dratt min vei, og gi ham denne ringen fra meg....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 12:57   #124
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ah...slike "blåserør" og rognebær ammunisjon, husker jeg veldig godt. Dæven som det svei å få en umoden rognbær i låret .

Ellers var vi stort sett hos besteforeldrene mine på en gård utenfor Gjøvik. Vi lekte, klatret og herjet....gikk et godt stykke gjennom skogen for å komme ned til hovedveien og en veikro, der vi kunne spille på kronespill og spise is. Broren min og fetteren min klarte faktisk å tømme hele kronespillet en gang . Det var masse spennende ting på låven som vi måtte sjekke ut....vi samlet flasker osv...

Husker bestefar laget et basseng til oss oppi skogkanten, med svart plastpresenning i bunnen og på kantene....det var lykke det -

På søndagene når vi skulle dra, fikk vi litt penger og så stoppet vi på Gjøvik ved en kiosk som het "OK" og handlet haugevis med godteri i hvite kremmerhus papirposer. Dundersalt i brunt, grønt og rosa var favorittene....og champagne sukkertøyene .

Vi fikk leke og herje "fritt", ingenting som var farlig.....og vi ble ropt inn til barnetv klokka 18. Vi lekte indianere, cowboyer, syklet, spilte med klinkekuler, kastet på stikka, slåball osv....På vinteren sto vi på Mini ski /Jet ski og lagde mange fine hopp i lia ved siden av huset til foreldrene mine (der er det hus i dag seff...). Husker broren min og bestekameraten hans lagde et mega spretthopp og så lurte de meg til å være testhopper.....jeje....det ble salto og rygglanding det gitt....

Aldri noen fritidsproblemer, til tross for at vi ikke hadde barneprogram på tv til enhver tid, video, datamaskin/internett....

Gammel 07-05-11, 13:02   #125
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Barnetv på 70 tallet var det besteste

COLARGOL:

POMPEL OG PILT : (som jeg var livredd for )

TROND VIGGO OG FLODE :

DEN LILLE MULVARPEN:

Gammel 07-05-11, 13:05   #126
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Noe er vel fra 80 tallet også....

GULARS:

PERNILLE OG MR NELSON:

TEODOR OG TITTEN TEI :

VIBEKE SÆTHER OG LABBETUSS :

Gammel 07-05-11, 14:02   #127
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

"... si at jeg har dratt min vei, og gi ham denne ringen fra meg!"

Gammel 07-05-11, 14:02   #128
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

....Si at jeg har dratt min vei, og gi ham denne ringen fra meg....

Ha ha! Fler som kunne den, ja!

Gammel 07-05-11, 20:57   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

Denne er jo trist, og jeg kan nok takke Hans Inge Fagervik for at jeg ikke endte opp som narkoman.
:foredrag på ungdomsskolen:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:05   #130
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Åh! Den har jeg perla.

Gammel 07-05-11, 21:26   #131
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh! Den har jeg perla.

Jøss!
Lurer på hva jeg skal perle jeg. Hm. Jo, la meg se. Hva med det gamle ventebildet til NRK?

Gammel 07-05-11, 21:27   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hva gjør man ikke i ren kjedsomhet.

Gammel 09-05-11, 10:25   #133
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde en stor samling med Puk bøker.

Jeg elsket frem fra glemselen! I en sal på hospitalet osv.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 23:09   #134
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi lagde lange lenker av tyggegummipapir - helst sorbits eller juicy fruit.

Og det fantes bruspulver i noe ufoformede greier som smakte som oblater.

At jeg fikk 1 krone for å kjøpe dessert til hele familien: firkantet vaniljeis til 25 øre - 60 øre på dette iskartet:

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 10:48   #135
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Jeg har mange gode minner fra jeg var liten ja, og mange av dem overfører jeg til mine fire barn nå:

* Drikkefontene
* Kassettspiller som man kunne ta opp på (artig som bare det)
*Gummistøvler med påmalte tær på (blå gummistøvler med røde tær)
*Pompel og Pilt , Colargol, Portveien 2, Teodor, Lekestue(Dette er faktisk med i skolens skuespill til 17.mai)
*Overhead til undervisning
*Fyllepenn
*Innlevering av skolelekser hver fredag, med penn, og god orden
*Skogsturer med matpakker (Og det gjør vi hver søndag hjemme)
*Sykkelturer på grusvei (Gjør det enda vi, har bare grusvei her, he he)
*Teltturer med mor og far
*Hoppe Paradis med hinkeleike (Finnes de hinkeleikene nå dere?)
*Hoppe tau og strikk

Tja, det var et lite knippe, dette ble en artig start på dagen, mimre, mimre

Gammel 15-05-11, 00:09   #136
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Grete Bogen – Kjære Kristine

Denne husker jeg godt, og masse av det andre som er nevnt her.

Koselig å mimre.

Husker dere en sang som gikk noe slik som dette: " Den kjærlighet vi hadde var forsvunnet, og jeg skjønte det var jeg som burde gå..men halvveis til stasjonen, når jeg tar ett siste blikk, opp i veien får jeg se min datter stå..Hun skrek: "Pappa ikke gå fra meg, pappa vent på meg, jeg vil være med deg, pappa ikke gå fra meg".

Ååhhh, så sørgelig den sangen var.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 00:20   #137
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sad Sam tyggis med nummerert klistremerke; jeg hadde hundrevis.
Stensil
E.T.
Ho der jenta med måneskoene på barne tv.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.