Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 21:06   #121
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg syns det aller verste er at dette faktisk er forsiden til RB i dag.
Det må da skje andre ting på Romerike som er mer aktuelt og ikke minst interessant enn en hormonbombe av en reptilelskendes personlige meninger om hoggorm?

Det er helt greit at hun kan være uenig i måten barnehagen løste hoggorm-problemet på, men det får da være måte på!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:10   #122
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker liksom umiddelbart på hun der som fant rester av en fugleunge i melkekartongen, blåser seg opp i VG og sier at heretter blir det Q-melk, for den har skrukork. Dama hadde tre sønner og en katt.

BTT: Hun skriver at det er mye orm i området, og at de har blitt flyttet før. Sånn sett kan jeg kanskje vise litt forståelse for reaksjonen hennes, de skulle jo inneha noe erfaring med dette da. Det er jo ikke greit å bare drepe dyr, men et aggressivt, giftig dyr, i en barnehage, i åpningstiden? Hell yes. Bortsett fra at jeg sikkert hadde vært den som skyfla barna inn.

Gammel 12-05-11, 21:13   #123
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det verste var visst ikke at de drepte den, men at de SNAKKET med barna om det etterpå!

Gammel 12-05-11, 21:13   #124
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit, jeg, at avisene fylles opp med agurker. På den måten får ikke alle de som ikke bør få spalteplass og oppmerksomhet den.

Gammel 12-05-11, 21:18   #125
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare lest artikkelen, har ikke tid å lese hele tråden. Nå har jeg slått i hjel hoggorm foran barn selv, den kom inn under bordet vårt da vi spiste frokost på øytur. De ungene som så det, tror jeg ikke opplevde det traumatisk. Det er MYE orm på øyene her. Vi slo den i hjel med ei steikepanne, forøvrig.

Hunden vår døde nesten av huggormbitt en gang, og storejenta mi lå ei natt på sykehuset etter mistanke om at hun hadde blitt bitt i barnehagen, det var ikke spesielt gøy. Jeg er ikke redd huggormer, har møtt på flere og bare snudd, men jeg tar ikke fem øre for å slå i hjel en og annen - med steikepanne.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:22   #126
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg lever visst i den villfarelse at hoggormen som de fleste ville dyr vil gjøre mye for å komme seg unna folk. Selv tror jeg jeg ville funnet en pinne eller en spade og dyttet borti den til den forsvant. Jeg så nettopp en hoggorm på tur i skogen, et flott dyr med vakkert nesten blåsort mønster på ryggen. Den ligger jo ikke på lur og venter på å angripe folk som går forbi, den rømmer bare den får en sjanse.

Næsj, de kryper inn under bordet ditt på jakt etter bacon.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:31   #127
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Det får da være måte på
All ære til barnehagepersonalet som handlet raskt, og hindret et eventuelt huggormbitt.

I vår barnehage sjekker ungene innsiden på fisk og padder. Selvfanget fisk selvsagt.

En av mine sa en vår "se de søte lammene, til høsten blir de får i kål"

Gammel 12-05-11, 22:10   #128
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damen mente at de (selvfølgelig svært mange) ansatte i barnehagen burde ha greid å holde hodet kaldt slik at de fikk samlet alle ungene og sluset dem inn mens de fikk ormen levende og hel ut av barnehageområdet. Kanskje hadde dette vært det beste, men å reagere så kraftig fordi de faktisk gjorde sitt beste for å sørge for at alle var trygge og at dette medførte at en orm måtte bøte med livet synes jeg blir litt i overkant for å si det mildt. Man må gi folk litt slingringsmonn på hva som er en ok håndtering av en situasjon som oppleves som potensielt farlig og kaotisk. Pri 1 var å holde barna trygge. Det greide de. Pri 52 eller noe sånt blir å holde ormen trygg. Det skar seg. Jeg synes ikke det gjorde så mye.

Faktisk hadde jeg syntes det var greit om de slo en hund bevisstløs også hvis denne gikk til angrep på barna i barnehagen, så det er ikke typen dyr som er utslagsgivende for meg, det er hvordan situasjonen ble oppfattet.

Gammel 12-05-11, 22:14   #129
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Kjære vene for ei mor... Skal ikkje vere lett å vere barnehagepersonale alltid nei...
Alle ære til barnehagepersonell som handla raskt, ein får jo ikkje all verdas tid til å tenke. Sjølv trur eg eg hadde rive med meg dei næraste barna og sprunge hylande min veg...

Gammel 12-05-11, 22:40   #130
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men hvor stor risiko er et hoggormbitt på barn?

Jeg hører at det argumenteres av og til med at hoggormen ikke er så farlig som man tror, men fra dem jeg vet om som har blitt bitt har jeg virkelig bare fått bekreftet min forestilling om at hoggormbitt er noe jeg virkelig vil unngå.

Det kommer an på ormen. Ofte kommer det jo ikke noe gift. Og da er det heller ikke noe farlig. Hvis det imidlertid kommer gift, kan det være farlig for et lite barn, de skal overvåkes på sykehus. Men det går jo stort sett bra uten noen som helst form for behandling.

http://www.helsedirektoratet.no/gift...ggormbitt_6012
http://www.helsebiblioteket.no/Forgi...tning.4825.cms

Gammel 12-05-11, 22:49   #131
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Artikkelen: Her har vi en mor som ikke helt har hodet på rett plass, spør du meg. Makan.

Det har ikke huggormen heller.

Gammel 12-05-11, 22:50   #132
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har du de samme tankene i forhold til mus/rotter og har du satt deg inn i rutinene din barnehage har for bekjempelse av disse?

Tildels de samme tankene ja, og jeg hadde ikke drept ei mus eller rotte heller, med mindre de kom inn i huset. Anser ikke de som noen fare utendørs.

Nå har ikke jeg barn i barnehage mer, men nei...jeg aner ikke hvilke rutiner de hadde på slikt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 22:57   #133
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Rotter på barnehageområdet kan ha sin risiko. Nå spres harepest for fullt i Trøndelagsfylkene. To jeg kjenner har vært ganske syke av påvist harepest. Rotteavføring sprer harepest og det å ha rotter på et barnehageområde er noe jeg virkelig ikke hadde satt pris på.

Jeg hadde foretrukket at de hadde blitt drept alle som en.

Jo, ved store invasjoner og/eller dyr som har slått seg ned på området, så må man jo iverksette tiltak. Rotter er skadedyr som sprer smitte. Men jeg hadde ikke beinflydd etter et enkeltindivid som hadde forvillet seg inn på området.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:00   #134
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

En bekjent av meg slo ihjel en rotte med en spade på arbeidsplassen. Jeg synes det er helt utrolig drøyt. Man bruker da feller. Litt samme følelsen får jeg med huggormen.

Gammel 12-05-11, 23:05   #135
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

En bekjent av meg slo ihjel en rotte med en spade på arbeidsplassen. Jeg synes det er helt utrolig drøyt. Man bruker da feller. Litt samme følelsen får jeg med huggormen.

Så hvis du får en rotte eller mus i huset ditt, så avventer du til den finner det for godt å gå i en felle? Jeg har opplevd mus svinsende på kjøkkenet en gang (pluss en stor musefamilie i veggene i huset) og det siste som var i tankene mine var at musa på kjøkkenet tilfeldigvis skulle finne fram til en musefelle. Heldigvis tok en nabo kverken på musa, jeg slapp å gjøre jobben selv.

Ormefeller finnes vel ikke? Eller gjør det?

Gammel 12-05-11, 23:05   #136
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg syns det aller verste er at dette faktisk er forsiden til RB i dag.
Det må da skje andre ting på Romerike som er mer aktuelt og ikke minst interessant enn en hormonbombe av en reptilelskendes personlige meninger om hoggorm?

!

Ja, folk onanerer tross alt bak hyllene på Europris der

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:06   #137
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halshugging må da være en minst like human avlivningsmetode som felle? Selv om halshuggingen eventuelt skulle skje med spade?

Gammel 12-05-11, 23:11   #138
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halshugging, så lenge den er presis og rask, er ansett for å være human avlivning, men det er vanskelig å gjøre på store dyr. Feller er ikke spesielt humant, det er mange dyr som ender opp med å sitte fast i feller med store lidelser.

På slanger vet jeg ikke om det bare er å dele kroppen i to og evt hvor på kroppen man må dele kroppen i to, så akkurat hvor humant en ormdeling er jo teoretisk sett interessant.

Gammel 12-05-11, 23:12   #139
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi hadde en rotte på kontoret en gang, og rottefangermannen forsikret meg om at det gikk fort og smertefritt med fella. Vel, den lå et par meter vekk fra der dn opprinnelig sto før rotta gikk i den, og den hadde helt klart ikke dødd umiddelbart. Jeg vil tro en spade faktisk gjorde jobben kjappere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:13   #140
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ormefeller finnes vel ikke? Eller gjør det?

Jo, det gjør faktisk det. Lave bokser med et slags klister i og en tiltrekkende lukt som gjør at ormen kryper inn og blir sittende fast i klisteret. Det er visst bare å helle matolje på, så kommer ormen seg løs igjen.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.