|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg syns det aller verste er at dette faktisk er forsiden til RB i dag.
![]() |
#122 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg tenker liksom umiddelbart på hun der som fant rester av en fugleunge i melkekartongen, blåser seg opp i VG og sier at heretter blir det Q-melk, for den har skrukork. Dama hadde tre sønner og en katt.
![]() |
#124 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg synes det er helt greit, jeg, at avisene fylles opp med agurker. På den måten får ikke alle de som ikke bør få spalteplass og oppmerksomhet den.
![]() |
#125 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenJeg har bare lest artikkelen, har ikke tid å lese hele tråden. Nå har jeg slått i hjel hoggorm foran barn selv, den kom inn under bordet vårt da vi spiste frokost på øytur. De ungene som så det, tror jeg ikke opplevde det traumatisk. Det er MYE orm på øyene her. Vi slo den i hjel med ei steikepanne, forøvrig.
![]() |
#126 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagen
Næsj, de kryper inn under bordet ditt på jakt etter bacon.
![]() |
#127 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDet får da være måte på
![]() |
#128 |
maler
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenDamen mente at de (selvfølgelig svært mange) ansatte i barnehagen burde ha greid å holde hodet kaldt slik at de fikk samlet alle ungene og sluset dem inn mens de fikk ormen levende og hel ut av barnehageområdet. Kanskje hadde dette vært det beste, men å reagere så kraftig fordi de faktisk gjorde sitt beste for å sørge for at alle var trygge og at dette medførte at en orm måtte bøte med livet synes jeg blir litt i overkant for å si det mildt. Man må gi folk litt slingringsmonn på hva som er en ok håndtering av en situasjon som oppleves som potensielt farlig og kaotisk. Pri 1 var å holde barna trygge. Det greide de. Pri 52 eller noe sånt blir å holde ormen trygg. Det skar seg. Jeg synes ikke det gjorde så mye.
![]() |
#129 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenKjære vene for ei mor... Skal ikkje vere lett å vere barnehagepersonale alltid nei...
![]() |
#130 |
maler
|
Det kommer an på ormen. Ofte kommer det jo ikke noe gift. Og da er det heller ikke noe farlig. Hvis det imidlertid kommer gift, kan det være farlig for et lite barn, de skal overvåkes på sykehus. Men det går jo stort sett bra uten noen som helst form for behandling.
![]() |
#132 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Tildels de samme tankene ja, og jeg hadde ikke drept ei mus eller rotte heller, med mindre de kom inn i huset. Anser ikke de som noen fare utendørs.
![]() |
#133 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Jo, ved store invasjoner og/eller dyr som har slått seg ned på området, så må man jo iverksette tiltak. Rotter er skadedyr som sprer smitte. Men jeg hadde ikke beinflydd etter et enkeltindivid som hadde forvillet seg inn på området.
![]() |
#134 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenEn bekjent av meg slo ihjel en rotte med en spade på arbeidsplassen. Jeg synes det er helt utrolig drøyt. Man bruker da feller. Litt samme følelsen får jeg med huggormen.
![]() |
#135 |
Ekvilist
|
Så hvis du får en rotte eller mus i huset ditt, så avventer du til den finner det for godt å gå i en felle? Jeg har opplevd mus svinsende på kjøkkenet en gang (pluss en stor musefamilie i veggene i huset) og det siste som var i tankene mine var at musa på kjøkkenet tilfeldigvis skulle finne fram til en musefelle. Heldigvis tok en nabo kverken på musa, jeg slapp å gjøre jobben selv.
![]() |
#136 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Ja, folk onanerer tross alt bak hyllene på Europris der |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenHalshugging må da være en minst like human avlivningsmetode som felle? Selv om halshuggingen eventuelt skulle skje med spade?
![]() |
#138 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mor i harnisk over barnehagenHalshugging, så lenge den er presis og rask, er ansett for å være human avlivning, men det er vanskelig å gjøre på store dyr. Feller er ikke spesielt humant, det er mange dyr som ender opp med å sitte fast i feller med store lidelser.
![]() |
#139 |
Glamorøs
|
Vi hadde en rotte på kontoret en gang, og rottefangermannen forsikret meg om at det gikk fort og smertefritt med fella. Vel, den lå et par meter vekk fra der dn opprinnelig sto før rotta gikk i den, og den hadde helt klart ikke dødd umiddelbart. Jeg vil tro en spade faktisk gjorde jobben kjappere.
![]() |
#140 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jo, det gjør faktisk det. Lave bokser med et slags klister i og en tiltrekkende lukt som gjør at ormen kryper inn og blir sittende fast i klisteret. Det er visst bare å helle matolje på, så kommer ormen seg løs igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|