Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 17:53   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Svindel, faktisk... Jøss.

Gammel 20-05-11, 18:18   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Nei, vettu hva, gi bort pengene dine sånn at småbarn kan få meslingevaksine eller renset vannet sitt. Og jeg som tenkte at du skulle kjøpe deg en pc!" :skingrestemme:

Hjelpes, jeg mister litt trua her. Dog ikke på ungdommen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 18:19   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:dulter på Mave:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 18:22   #4
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Viss ein vil at pengane skal brukast til noko spesielt bør ein heller kjøpe denne tingen i gave tenker eg. Gir ein bort pengar må mottakaren sjølv få bestemme kva dei skal brukast til. Må seie at eg synes dette er ei kjempeflott jente som ser så langt ut overseg sjølv når ho har fått mange tusen kroner i gåve.

Gammel 20-05-11, 19:03   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk

Hva skjer her? Sløsing? Svindel? I alle dager.

Er problemet dere ser at hun ikke tviholde på pengene? Signaliserte at dette er det mer fra der det kommer fra? At hun ga det bort for lett, som om det var en liten sum? Jeg vil tro hun hadde sine kvaler og tenkte nøye gjennom det. Og gitt at det ikke forventes at det kompenseres for det hun ikke får kjøpt, er det en meget edel handling tenker jeg. Jeg hadde vært stolt av henne.

Det eneste jeg tenker er at jeg håper dette ble gjort etter eget ønske, frivillig og uten påvirkning.

Gammel 20-05-11, 19:06   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mer stas med de som eventuelt konfirmerer seg for å samle inn penger til veldedighet, enn de som konfirmerer seg for å samle inn penger til seg selv.

Gammel 20-05-11, 19:19   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Mulig, men jeg synes ingen av delene er ønskelig.

Nei. Det hadde jo vært forferdelig om idéen med å gi videre midler man egentlig ikke behøver her i vårt overflodssamfunnn til veldedige organisasjoner skulle blitt populær hos ungdommen nutildags.

Gammel 20-05-11, 19:09   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten så jeg tror at motstanderene av dette bare tuller. Det er for meg helt ubegripelig at man kan finne noe negativt med dette.

Gammel 20-05-11, 19:18   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meissa, forstår jeg deg rett om du tenker at det faktisk er synd på en som har gitt fra seg penger som senere går til å redde liv i utviklingsland? Stakkars giver som indirekte har bidratt til å redde barneliv når han kunne bidratt til innkjøp av moped?

Gammel 20-05-11, 19:22   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Meissa, forstår jeg deg rett om du tenker at det faktisk er synd på en som har gitt fra seg penger som senere går til å redde liv i utviklingsland? Stakkars giver som indirekte har bidratt til å redde barneliv når han kunne bidratt til innkjøp av moped?

Det var det som slo meg også. Jeg kjenner jeg blir helt målløs. Og faktisk kvalm også, dog ikke av konfirmanten, men av motstanderne her.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:34   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det var det som slo meg også. Jeg kjenner jeg blir helt målløs. Og faktisk kvalm også, dog ikke av konfirmanten, men av motstanderne her.

Signerer. Jeg ville mye heller spinket og spart i månedsvis for å hjelpe Leger uten grenser enn for å finansiere noens moped, som strengt tatt er en luksus.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:20   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan det i det hele tatt er mulig å finne noe negativt ved den handlingen der er faktisk helt beyond me.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:21   #13
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Leger uten Grenser er drevet av Voldemort?

Gammel 20-05-11, 21:45   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Leger uten Grenser er drevet av Voldemort?

Sånn ellers er jeg faktisk helt sjokkert. Det er lenge siden jeg har blitt direkte målløs over noe jeg har lest her inne, men det ble jeg i dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:47   #15
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sånn ellers er jeg faktisk helt sjokkert. Det er lenge siden jeg har blitt direkte målløs over noe jeg har lest her inne, men det ble jeg i dag.

Hadde jeg ikke visst at det var verdens undergang i morgen hadde jeg nesten blitt bekymret for menneskeheten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:24   #16
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er flott jeg, og hadde slett ikke blitt fornærmet om jeg ga penger som ble gitt videre til et veldedig formål. Det blir jo dobbelt så stor nytte for pengene! For det første hadde jeg gledet en konfirmant, og for det andre hadde jeg indirekte bidratt til mer penger til leger uten grenser. Vinn-vinn!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:26   #17
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg synes det er flott jeg, og hadde slett ikke blitt fornærmet om jeg ga penger som ble gitt videre til et veldedig formål. Det blir jo dobbelt så stor nytte for pengene! For det første hadde jeg gledet en konfirmant, og for det andre hadde jeg indirekte bidratt til mer penger til leger uten grenser. Vinn-vinn!

Helt enig, det ville jammen vært en flott overraskelse om konfirmanten valgte å bruke gaven fra meg til å gjøre noe så bra!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 19:27   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har ikke ord. Dette er trist lesning, Meissa. Egoistiske jenta som ga bort 19 K til Leger uten grenser? Ser du egentlig hva du selv skriver?

Gammel 20-05-11, 19:29   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FrP-hitler jeg tråden hvis jeg sier at det framstår skikkelig FrP å irritere seg over at penger mottatt i gave blir brukt på andre folk (Gud forby folk i utlandet! ) framfor seg selv? Hadde man gitt konf-pengene til de eldre på nærmeste gamlehjem (der hvor bestemor befinner seg , helst drevet av adecco så klart) så hadde det sikkert vært greit.

Gammel 20-05-11, 19:38   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Antyder du at jeg stemmer FRP?

Nei. Jeg sier at argumenteringen minner veldig om Frp sin. Jeg har absolutt ingen formening om hvor du står politisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.