|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk"Nei, vettu hva, gi bort pengene dine sånn at småbarn kan få meslingevaksine eller renset vannet sitt. Og jeg som tenkte at du skulle kjøpe deg en pc!" :skingrestemme: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkViss ein vil at pengane skal brukast til noko spesielt bør ein heller kjøpe denne tingen i gave tenker eg. Gir ein bort pengar må mottakaren sjølv få bestemme kva dei skal brukast til. Må seie at eg synes dette er ei kjempeflott jente som ser så langt ut overseg sjølv når ho har fått mange tusen kroner i gåve.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Re: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHva skjer her? Sløsing? Svindel? I alle dager.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg synes det er mer stas med de som eventuelt konfirmerer seg for å samle inn penger til veldedighet, enn de som konfirmerer seg for å samle inn penger til seg selv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Nei. Det hadde jo vært forferdelig om idéen med å gi videre midler man egentlig ikke behøver her i vårt overflodssamfunnn til veldedige organisasjoner skulle blitt populær hos ungdommen nutildags. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkDet er nesten så jeg tror at motstanderene av dette bare tuller. Det er for meg helt ubegripelig at man kan finne noe negativt med dette.
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkMeissa, forstår jeg deg rett om du tenker at det faktisk er synd på en som har gitt fra seg penger som senere går til å redde liv i utviklingsland? Stakkars giver som indirekte har bidratt til å redde barneliv når han kunne bidratt til innkjøp av moped?
|
|
|
#10 |
|
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det som slo meg også. Jeg kjenner jeg blir helt målløs. Og faktisk kvalm også, dog ikke av konfirmanten, men av motstanderne her.
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Signerer. Jeg ville mye heller spinket og spart i månedsvis for å hjelpe Leger uten grenser enn for å finansiere noens moped, som strengt tatt er en luksus. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkHvordan det i det hele tatt er mulig å finne noe negativt ved den handlingen der er faktisk helt beyond me. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
ræv med ører
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg synes det er flott jeg, og hadde slett ikke blitt fornærmet om jeg ga penger som ble gitt videre til et veldedig formål. Det blir jo dobbelt så stor nytte for pengene! For det første hadde jeg gledet en konfirmant, og for det andre hadde jeg indirekte bidratt til mer penger til leger uten grenser. Vinn-vinn! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Helt enig, det ville jammen vært en flott overraskelse om konfirmanten valgte å bruke gaven fra meg til å gjøre noe så bra! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkFrP-hitler jeg tråden hvis jeg sier at det framstår skikkelig FrP å irritere seg over at penger mottatt i gave blir brukt på andre folk (Gud forby folk i utlandet!
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Nei. Jeg sier at argumenteringen minner veldig om Frp sin. Jeg har absolutt ingen formening om hvor du står politisk.
|
![]() |
|
|