|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
kamerat
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg også. Det er ikke alle, altså.
![]() |
#122 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Altså, jeg tror jo ikke at 18-åringene kommer til å være kloke og forstandige og aldri dumme seg ut i fylla og aldri drive med risikabel seksuell adferd og aldri kjøre for fort og aldri få toskete venner eller teite kjærester. Dessverre, men det er jo helt urealistisk. Men jeg håper de er sånn noenlunde utrustet til å ta sånn noenlunde kloke valg. Og så håper jeg på den flaksen jeg hadde...
![]() |
#123 |
maler
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Ja, det er klart, det er mye foreldre ikke vet og som de skal være glad for at de ikke vet heller. Og partysyden er vel ikke noe vi synes er direkte smart for noen, spesielt ikke 18-åringer. Jeg kjente noen som døde på en sånn tur. Så jeg hadde ikke likt at min 18-åring hadde dratt på en sånn tur, men å nekte er egentlig ingen opsjon.
![]() |
#124 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Neste samme her; jeg dro sommeren før jeg fylte 18 (født på høsten), mamma og pappa sponset det hele. Jeg oppførte meg veldig pent.
![]() |
#125 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() |
#126 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg håper også at mine jenter blir like greie som jeg var, og så håper jeg de ikke blir som noen andre jeg kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Fortynnet
|
Ja, jeg mener på ingen måte at jeg tror at de bare drikker cola og legger seg fint klokka ti. Men det er faktisk litt frekt å stadig komme med at alle attenåringers foretrukne ferieform er harrytur og stupfylla på partysted. Og hvis en sier noe annet er en naiv og lettlurt og skulle bare visst. Det er faktisk ikke alle ungdommer som melder seg på Paradise Hotel heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg sa bare at jeg ikke kjenner noen som har reist på annen type tur. Det kan da umulig være frekt?! Men jeg kjenner også mange som ikke reiser/har reist på tur i det hele tatt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?På samme måte som at du kan innse at sikkert like mange reiser på en slik tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Nå også i farger
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nettopp. Og det at jeg sier at JEG ikke kjenner noen som har reist på en annen type tur, så sier jeg ikke at de ikke finnes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
I mål
|
Nå diskuteres jo ikke ungdommers foretrukne ferieform her? Det som diskuteres er 18-åringer i syden, og jeg tok det på en måte for gitt at HI tenkte på et type partysted i spørsmålet. At mange 18-åringer hverken ønsker eller drar på den type tur, er jeg fullt klar over, men det blir noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror ikke at det er så mye forskjell fra 18 til 20 eller 22, og et eller annet sted så må man slippe dem.
![]() |
#135 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Eg kjenne at å sende storebror til syden som attenåring er "god tur" og gjerne litt finansiering. Det vil sitte lengre inne og sende vesle frøken "eg gler meg til eg blir så stor at eg kan være høg, tynn, ha langt lyst hår og gå i kjempehøge hæler" avgårde. Da vi var i Sharm i april var eg virkelig forskrekka over alle unge, flotte jenter som styltra seg rundt med en buff til kjole og absolut-flaska i handa.
![]() |
![]() |
#138 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var vel ikke helt vant med den mengden alkohol det ble der nede, 18 fri og frank, og ikke minst fri fra voksne som skulle bestemme, ung og gal hehe. Så jeg klarte å dette ned fra verandaen fra rommet vårt, den 3 dagen vi var der så det var den ferien. Så nakkeskade er det jeg har og sliter med. Med mye stress og masse å gjøre, og ikke minst om jeg løfter tungt kan det resulterer i en enorm bakhodepine som stråler fra nakken og opp. Det er så vondt til tider at jeg noen ganger føler for å kaste opp
![]() |
#139 |
Mother of Dragons
|
Men er ikke dette typisk for ungdom som har blitt for mye overvåket?
![]() |
|
|