Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt rødvin i konfirmasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-07, 11:00   #121
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

De kan gjerne ha vært ressursterke, de andre foreldrene. Særlig strenge kan de umulig ha vært. Og ikke kan de ha fulgt med heller. :bastant: Det er faktisk ganske vanlig for tretten og fjortenåringer å måtte være hjemme i titiden, og de foreldrene som ikke oppdager at ungene går på fest klokka fem og kommer hjem dritings klokka ti bør virkelig ta en runde med seg selv. Likedan de foreldrene som tar det for god fisk at ungen "går på fest til klokken ti og sover over hos bestevenninna etterpå" uten å dobbeltsjekke.

Godt skrevet

Sist redigert av Michelle : 26-04-16 kl 10:34.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:27   #122
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

"Alle" i klassen min drakk da de nærmet seg 15 år. Selv var jeg på min første fest der jeg drakk alkohol to uker før jeg fylte 14.

Min mor og far var oppegående, engasjerte foreldre som trodde de hadde full oversikt over hvor jeg var og hvem jeg var med til en hver tid.

Jeg fikk selvsagt ikke lov til å dra på slike fester.

All drikking behøver ikke skje på natterstid. Spesielt ikke for nysgjerrig ungdom. Og man trenger heller ikke drikke så mye at foreldre merker det.

Helt sant.
Dette har lite med hovedinnlegget å gjøre, men jeg følte at det ble tvilt på at foreldre kunne være oppegående og ansvarsfulle hvis ung ungdom drakk.

Forresten så røyket jeg fra jeg var 14 til jeg var 16 før jeg fortalte det til foreldrene mine også. De hadde ikke visst noe fra før.

Men jeg kan godt se for meg at det er store forskjeller rundt om i landet.

Er du meg, eller?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:37   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og de fleste av mine klassekamerater lå dritas en eller annen plass så og si hver helg på ungdomsskolen. Et vanvittig flertall ungdom på 14 + drakk på den tiden, kan bare huske at det var "sossene" som holdt seg unna. Håper det er blitt bedre nå.

Dessverre ikke. Forbruket blant ungdom er vel doblet på 10 år. Er det ikke noe sånt som halvparten av 16-åringene som drikker seg snydens HVER helg?

(Nå har de siste 1-2 årene faktisk vist en bedring, så det er lys i tunnellen)

Gammel 05-04-07, 12:37   #124
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg drakk ikke før jeg var rødruss, og var ikke full før jeg var over tyve.
Jeg er vokst opp med at det var en ankrings-pils når vi var på båtferie, en grill-pils til grillingen. ol. uten at det var alkohol hver gang vi grillet.
Vi ble ikke skjermet fra det, men så på det som naturlig.
Eldstedatteren vår debuterte ikke før hun var rødruss hun heller, og drikker lite. Tror ikke hun har vært full ennå hun heller.
Alkoholfrie soner har vi vel aldri hatt, bevisst i hvertfall.

I vår familie har det aldri vært tradisjon med alkohol i barnedåper og konfirmasjoner. Pga. at vi bor spredd over landet så må gjestene reise etter selskapet, de fleste kjører bil eller må bli kjørt til båter og flyplasser, ergo har det ikke blitt naturlig å servere alkohol.

Det er både en spennende og skemmende tid når de håpefulle går inn i ungdommstiden.Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på å få de gjennom ungdommstiden skånet for alle farer.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 12:42   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dessverre ikke. Forbruket blant ungdom er vel doblet på 10 år. Er det ikke noe sånt som halvparten av 16-åringene som drikker seg snydens HVER helg?

(Nå har de siste 1-2 årene faktisk vist en bedring, så det er lys i tunnellen)

Huff. Virkelig skremmende.
Jeg virkelig gruer meg til vesla vokser opp. Jeg skal iallfall gjøre mitt beste som mor.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 13:29   #126
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mitt barn kommer til å bli passet på, tror meg. Gud jeg skal passe på henne. Jeg blir vel skikkelig upopulær, men det får så være. Heller en kjip mamma som passer ekstra godt på ungene sine, enn en sløv mamma som har barn liggende dritas et eller annet sted.

Her kan jeg signere.
Hun skal nemlig ikke ha det slik jeg hadde det.
jeg drakk alt for mye, fra jeg var alt for liten.
Jeg hadde ingen regler, og ingen som passet på meg.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 13:56   #127
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Desverre så er det ingen garanti for at ungen din ikke ligger drita på en fest som fjorteåring selv om man er påpasselig, upopulær og kjip. Tro meg. Ungdom som er nysgjerrige, prøvende med stor utforskertrang klarer alltid å ordne seg, tross strenge foreldre med gode grenser og regler. Men det gir ihvertfall en trygghet og ballast på veien.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 13:57   #128
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Desverre så er det ingen garanti for at ungen din ikke ligger drita på en fest som fjorteåring selv om man er påpasselig, upopulær og kjip. Tro meg. Ungdom som er nysgjerrige, prøvende med stor utforskertrang klarer alltid å ordne seg, tross strenge foreldre med gode grenser og regler. Men det gir ihvertfall en trygghet og ballast på veien.

Nei, men ungen må jo komme hjem en gang også!?

Men hvor ofte greier de å være sørpefull før foreldrene merker det? Det er det jeg stusser på. Selv om jeg drikker til jeg spyr klokka to om ettermiddagen så kan jeg ikke komme hjem til halvveis oppmerksomme foreldre på kvelden uten at de merker noe, altså. Det nekter jeg å tro.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 14:05   #129
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nei, men ungen må jo komme hjem en gang også!?

Men hvor ofte greier de å være sørpefull før foreldrene merker det? Det er det jeg stusser på. Selv om jeg drikker til jeg spyr klokka to om ettermiddagen så kan jeg ikke komme hjem til halvveis oppmerksomme foreldre på kvelden uten at de merker noe, altså. Det nekter jeg å tro.

Nei, ungdom blir vel tatt for det ene og det andre titt og ofte, men det trenger ikke hindre de i å fortsette. Som foreldre har man forskjellige virkemidler å bruke, men trassige og viljesterk ungdom vil finne nye veier "å lure seg unna" til neste gang de blir tatt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-04-07, 14:11   #130
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

En mulighet er jo kanskje å ta en ringerunde til de andre foreldrene til barna fjortisen henger sammen med, og sist men ikke minst, nekte fjortisen å gå ut i helgene, osv. Kijpt, men et virkemiddel det er mulig å ta i bruk, i hvert fall hos en fjortenåring.

Gammel 05-04-07, 14:40   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommunikasjon er nok det viktigste. Åpenhet og kommunikasjon, at man ikke bare kjefter, men SNAKKER med ungene. Jeg fikk mye kjeft, det prellet bare av. Hadde mamma satt seg ned med meg og feks. sagt hun var glad i meg og ble skuffet av det jeg gjorde, tror jeg det hadde vært mye mer effektivt. Dessuten tror jeg en god del foreldre bare lukker øynene og tenker "mitt barn gjør ikke slike ting", eller at de ikke vil bli "uvenner" med barna sine, de skal være kule foreldre. Ikke alltid det smarteste man kan gjøre.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 14:42   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan ikke GARANTERE noen ting. Men ikke kom og fortell meg at det er null og niks forskjell på alkoholvanene til de ungdommene som har foreldre som blander seg og bryr seg, og de som ikke har det!

Gammel 05-04-07, 15:57   #133
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Man kan ikke GARANTERE noen ting. Men ikke kom og fortell meg at det er null og niks forskjell på alkoholvanene til de ungdommene som har foreldre som blander seg og bryr seg, og de som ikke har det!

Generellt sett så er det nok det, men du har vel hørt om "prestedattra som drikker seg drita hver kveld"? Mine foreldre stolte veldig på meg. De var nok noe naive men absolutt ikke uengasjerte. De var de første til å komme å hente meg og venner om jeg trengte det, jeg måtte ringe hjem om jeg skulle sove borte helt til jeg flyttet hjemmefra som 22 åring.

En venninne hadde foreldre som var overengasjerte iforhold til mine. De kjørte rundt hele nærområdet for å lete etter henne, uten noe egentlig grunn. De leste dagboka hennes for å ha oversikt over henne. De dukket opp på bussholdeplassen å ba om å få gå igjennom sekken hennes. Alt dette uten at hun hadde blitt fersket på noen måte.
Vi drakk ganske nøyaktig like mye og ofte. Vi begynte rett før vi ble 16, lenge etter at foreldrene hennes begynte "overvåkningen".

Jeg er klar over at dette kun er to personlige erfaringer og har lite å si for gjennomsnittet sånn sett, men mitt inntrykk er at det ikke alltid hjelper at foreldrene blander og bryr seg. Men det er klart, bekjente som hadde foreldre som ga faen festet nok mer og hardere enn oss. Og gjør det enda.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 16:03   #134
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Ja, vi tar vel mye utgangspunkt i egne erfaringer i denne diskusjonen. Jeg og mine venner begynte å drikke tidlig på ungdomsskolen, det var egentlig et fåtall som ikke prøvde i mer eller mindre grad. Jeg og mine nærmeste venner hadde trygge, engasjerte og strenge foreldre, men vi var uansett fulle av utforskertrang og trass på å gjøre det vi ville. Det var en del som hadde foreldre som ikke brydde seg så mye og noen som hadde foreldre som ikke var særlig bra. Vi drakk og festet like mye, men forskjellen var at vi med foreldre som brydde seg var selvfølgelig mye mer forsiktige og redde for konsekvensene av hva vi gjorde. Vi hadde også større sperrer på å utforske videre mht narkotika, sex og det å drite i skolen. Det viser seg jo også i ettertid at det er stor forskjell på vår valg her i livet og hvordan det har gått med oss mht til rus, jobb etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 05-04-07, 18:06   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Alle kjenner jo noen som har røykt som en skorstein hele livet, drukket som en svamp, og levd til de var 100, men det er jo ikke så relevant for hvilke helseråd man gir generelt sett.

Men ellers så tror jeg nok at det er forskjell på "engasjement" og manisk overvåkning... Jeg tror man kan ha mer å tjene på å ha et hyggelig kjøkkenbord med gode samtaler når man kommer hjem på natta, enn ransaking av rom og lesing av dagbøker!

Gammel 05-04-07, 23:06   #136
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Alle kjenner jo noen som har røykt som en skorstein hele livet, drukket som en svamp, og levd til de var 100, men det er jo ikke så relevant for hvilke helseråd man gir generelt sett.

Men ellers så tror jeg nok at det er forskjell på "engasjement" og manisk overvåkning... Jeg tror man kan ha mer å tjene på å ha et hyggelig kjøkkenbord med gode samtaler når man kommer hjem på natta, enn ransaking av rom og lesing av dagbøker!

Jeg er nok veldig enig med deg. Om det skulle finnes noe oppskrift på god oppdragelse tror jeg "kjøkkenbordet" er det. Samtaler og ærlighet. Målet er vel å få så trygge barn at de ikke drar nysgjerrigheten forlangt. Men litt utforskningstrang kan man vel ikke unngå, ikke er det å ille heller.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 01:13   #137
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da Her vi bor er det vanlig at det skal drikkes etter konfirmasjonen og at det da er "tillatt".Det er også en holdning blant en del foreldre. For mange ungdommer blir dette en tøff debut. At foreldre har vist dem måtehold i årevis ser ikke ut til å ha særlig effekt. Det som ser ut til å ha effekt er å ha kjørbare foreldre som tar ansvar, stiller opp og ikke sender med ungene alkohol på fest og selv ikke kommer hjem stupfulle i ungenes påsyn.

Det er mange som snakker om at det ikke er skadelig å se foreldre drikke et glass vin eller to. Det kan jeg være enig i, men jeg tror dessverre mange ikke lar det bli med det ene glasset eller to. Nordmenn har ikke kontinental drikkekultur. Vi vil gjerne være slik og drikker våre glass med vin , og plusser det på den drikkekulturen vi allerede har. Det er ganske tydelig i forskningen.

Foreldre til ungdommer drikker gjerne vin til god mat,men de kutter ikke ut helgefylla med rusbrus og sprit. Er man vant til at mor og far drikker alkohol til maten hver gang det er en festlig anledning med god mat og i tillegg må drikke seg berusa når de skal ut med venner tror jeg dette mønsteret smitter over på barna. Det er jo tydelig at foreldres drikkemønster er arvelig. Bare i denne tråden er det tydelig at den sosiale arven er sterk.

Hadde det vært slik at de som bare drakk vin til maten aldri drakk andre ganger og de som drikker for mye allerede ikke hadde latt seg påvirke av nye drikkekulturer tror jeg det hadde vært enklere.

Jeg synes ikke det er ille at noen velger å bare drikke vin til god mat, alltid holder seg til maks to glass og bare drikker i helt spesielle anledninger.

Jeg tror det beste tenåringsforeldre kan gjøre er å holde seg unna fylla.. Dessverre gjør ikke alle det.. Det er veldig naivt i alle fall å tro at ungene ikke blir påvirket av at de vet at mamma og pappa er ute og drikker seg full. Slikt vet femtenåringer veldig veldig godt.. og det sladrer de villig vekk om

Måtte kommentere på dette innlegget Hatti, fordi her synes jeg du kommer med påstander som det finnes lite belegg for.

Først - jeg tilhører de som ikke ser noe problematisk i å servere et glass vin til en flott konfirmasjonsmiddag med flere retter. Jeg har et helt avbalansert forhold til alkohol, trenger ikke å drikke hver helg, men med god mat synes jeg det er ok.

Vil gjerne kommentere noen av avsnittene i innlegget ditt:

- Jeg kommer også fra et slikt sted hvor det var lov til å gå på fest. Mitt inntrykk den gang (og i dag) er at det er mange foreldre som sitter edru oppe og som henter ungene sine.

- Du sier at du tror det er "mange" ikke stopper med et glass eller to med vin på lørdagskvelden. Greit nok at det finnes en andel som sliter med alkoholforbruket sitt, men å si at "du tror mange drikker mer" blir for drøyt. Hva er mange? 5 % av befolkningen? 50%? Dette er et typisk dårlig argument! Flere i tråden her har sagt at de synes et glass vin til en konfirmasjonsmiddag er ok, da kan ikke du tillegge de at "mange sikkert nok tar enda flere". Når vi har vin til maten og barna er tilstede, så stopper vi etter 1-2 glass. Faktisk. Jeg tror mange foreldre - de aller fleste - har et slikt forbruk, så lenge det er barn tilstede.

Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 09:38   #138
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mijn mor satt alltid våken og edru for å hente meg. Det hindret ikke meg å drikke alkohol. Når ungene blir eldre skal vi selvsagt også være edru og hente dem når de skal hjem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 09:41   #139
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Mijn mor satt alltid våken og edru for å hente meg. Det hindret ikke meg å drikke alkohol. Når ungene blir eldre skal vi selvsagt også være edru og hente dem når de skal hjem.

Så hun syntes det var greit at du dro ut på fest, når hun visste at du drakk? (Og fikk det bevist når hun hentet deg?)

Gammel 06-04-07, 09:42   #140
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh. Mine foreldre har aldri hentet meg noe sted. Bortsett fra den gangen jeg og tre andre skulle ligge i telt i hagen til den ene. Vi var elleve og han kom på inspeksjon. Gjett om jeg var flau.
Faren min sendte med meg en flaske vin nyttårsaften i første gym, husker jeg. Den måtte jeg love å dele med noen andre. Jatta. Da vi kom dit var det jo gold og masse champagne. Gjett hvem som spydde før midnatt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.