Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned?
1000 kr eller mindre 53 43,44%
2000 kr 12 9,84%
3000 kr 24 19,67%
4000 kr 10 8,20%
5000 kr 7 5,74%
6000 kr 6 4,92%
7000 kr 5 4,10%
8000 kr 2 1,64%
9000 kr 1 0,82%
10 000 kr eller mer 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 01:01   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Jeg har alltid ment at biler koster mellom 10 og 15 tusen og kastes når det ikke lønner seg å reparere dem mer.
Gikk på en smell sist og kjøpte bil for MYE mer enn det og gjør det ikke igjen.
Skal vel strekke budsjettet til litt mer en 15K neste gang, også, men kommer ikke til å kjøpe bil hvor prisen regnes i hundretusener igjen.
Det blir alt for dyrt i lengden!

Gammel 30-09-12, 01:23   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lån på bilen, ferdig om et år. 2006-modell.
Hvis jeg skulle tatt lån med pant i bolig, ville jeg tatt det som et eget lån, ikke inkl i det vanlige, med mindre man har fleksilån. Mange blir overrasket over regnestykket ved å bake det inn i eksisterende huslån hvis man ikke betaler tilsvarende av det man ville gjort om man hadde hatt pant i bilen, og det "stjeler" jo også sikkerhet i boligen, i tilfelle man trenger låne opp til boligen.

Bil er utgift åkke som...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 03:04   #3
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 7000 var summen jeg nevnte, da jeg tok utgangspunkt i hva vi gjorde for å komme i gang. Ikke dermed sagt at det er umulig å spare mer enn det, men det var der vi var så da gjorde vi det sånn.

Nå har vi en sånn en som kostet i underkant av 25 000,- kontant. Jeg er heldig og er gift med en som er utdannet mekaniker og ikke har problem med å bytte slitedeler etc. Noe koster det og det er ikke drømmebilen, men jeg kan garantere at det ikke koster 60 000,- årlig å vedlikeholde den heller. Det skumleste er vel at vi akkurat nå ikke tar oss råd til å sette av så mye mer enn løpende utgifter, siden vi jobber mot gjeldfrihet innen kort tid. Men i verste fall så blir det å starte på scratch med en billig, liten bil eller klare oss uten bil en periode. Vi har gjort begge deler. Billån er uansett uaktuelt. Da sykler jeg heller, for å si det litt flåsete.

Men bortsett fra det, tenker jeg at bilen vi har nå får være trygg nok. Det hjelper vel også at vi sitter litt høyt, mtp. kollisjon om jeg ikke tar feil. Det hjelper også litt (men ikke fullstendig) at mannen som kjører den har vært yrkessjåfør og er en rutinert og dyktig sjåfør. Så alt i alt synes jeg ikke vi driver med uforsvarlige greier.

Ellers lurer jeg litt på dette med EU-kontroll. Bør man ikke kunne anta at biler som godkjennes i EU-kontroll er nogenlunde sikre?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-09-12 kl 03:12.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 09:26   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi betaler rundt 4000 i måneden, ny Ford s-Max. Har bakt lånet inn i huslånet, men har selv bestemt kjappere nedbetalingstid på den delen av lånet enn det vi har på huset. Bedre rente enn billån, og vi har uansett så god sikkerhet i bolig at det ikke gjør noe om bilen spiser opp noe av det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:55   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ja, 7000 var summen jeg nevnte, da jeg tok utgangspunkt i hva vi gjorde for å komme i gang. Ikke dermed sagt at det er umulig å spare mer enn det, men det var der vi var så da gjorde vi det sånn.

Nå har vi en sånn en som kostet i underkant av 25 000,- kontant. Jeg er heldig og er gift med en som er utdannet mekaniker og ikke har problem med å bytte slitedeler etc. Noe koster det og det er ikke drømmebilen, men jeg kan garantere at det ikke koster 60 000,- årlig å vedlikeholde den heller. Det skumleste er vel at vi akkurat nå ikke tar oss råd til å sette av så mye mer enn løpende utgifter, siden vi jobber mot gjeldfrihet innen kort tid. Men i verste fall så blir det å starte på scratch med en billig, liten bil eller klare oss uten bil en periode. Vi har gjort begge deler. Billån er uansett uaktuelt. Da sykler jeg heller, for å si det litt flåsete.

Men bortsett fra det, tenker jeg at bilen vi har nå får være trygg nok. Det hjelper vel også at vi sitter litt høyt, mtp. kollisjon om jeg ikke tar feil. Det hjelper også litt (men ikke fullstendig) at mannen som kjører den har vært yrkessjåfør og er en rutinert og dyktig sjåfør. Så alt i alt synes jeg ikke vi driver med uforsvarlige greier.

Ellers lurer jeg litt på dette med EU-kontroll. Bør man ikke kunne anta at biler som godkjennes i EU-kontroll er nogenlunde sikre?

Jeg tror rett og slett du ser på ting på en litt annen måte siden det her er snakk om mann som er mekaniker. Samtidig overrasker du med å ikke se begrensningene med hva en EU-kontroll er. EU-kontroll sjekker noen basisfunksjoner - som at bilen har bremser som fungerer tilfredsstillende, god nok mønsterdybde på dekkene som står på (at dekkene er 8 år gamle og steinharde betyr ikke noe....), at ikke støtdempere/fjæring fungerer (viktig for å holde hjulet veien når man bremser ned - ikke bare for å øke komfort), at ikke bremserør er rustet i stykker, at det ikke frontruta er slitt eller har steinsprut i synesfeltet osv. Det hele er unnagjort på ikke så mange minuttene. Det sier ingenting om at bilen er kollisjonssikker, har stabilitetskontroll og utstyr og kjøreegenskaper ellers som øker sikkerheten.

Og når man ser på H1 som du viser her - bilen ser f... ikke ut på mange måter, knapper mangler på dash, radio er borte, vil vel tippe man fort kan snakke om forbruk på 1,5 liter+ på mila....

60 000 kr i vedlikehold på et år må bety noe ekstraordinært. Jeg har de siste 12 månedene benyttet 15-16k på vedlikeholdet - det inkluderer da full service og skifte av registerreim og nye vinterdekk og nye sommerdekk (premiumdekk). Dette blir elementer man ikke kommer utenom på en eldre bil heller. Klart, hadde jeg kunne skifte registerreim selv hadde jeg spart noen tusen og jeg kunne kjøpt noe billige dekk, men jeg mener det heller er andre områder man kan spare penger enn å kjøpe dårligere dekk. Sparte noen tusenlapper på å ta servicen i sverige siden.

For at man skal oppnå 60 000 kr i året i vedlikehold må det være noe spesielt. Da er vi over i kategorien at man har hatt motorhavari f.eks. pga. registerreim har gått til helvete, girkassebytte eller lignende. Hvis noen har 60 000 kr i året i vedlikehold er det på en eldre bil - hadde man hatt dette hvert år sier det seg selv at man heller burde ha brukt 5000 kr per måned på å ha en bil som er omfattet av garanti. For en god sum under dette vil man kunne lease en ny bil inkludert serviceavtale og uten startkapital.

Naturligvis - kjøper du en billigbil sparer du 500 kr i måneden på at man ikke har kaskoforsikring. Hadde ikke jeg hatt kasko hadde prisen av kaskoforsikringen blitt tatt igjen bare pga. jeg det siste året har måtte skifte frontrute pga. steinsprut. Om jeg hadde fått motorhavari eller girkassehavari hadde jeg ikke betalt full pris for reparasjonen selv om bilen ikke er underlagt garanti eller reklamasjonsrett - dette pga. min kaskoforsikring også har drivlinjeforsikring fram til bilen er 7 år.

Gammel 30-09-12, 09:48   #6
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har(heldigvis) ikke billån.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:14   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at folk synes det er greit å kjøre en bil som har gått over 200 000 km. Det er jo for så vidt fint og, for da fikk vi solgt den gamle bilen vår som hadde gått 170 000 km. Men som jeg altså ikke ville kjøre lenger, for det var for mye med den hele tiden. Det ble jo bare mer og mer jo lenger den hadde gått.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:15   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det er rart at folk synes det er greit å kjøre en bil som har gått over 200 000 km. Det er jo for så vidt fint og, for da fikk vi solgt den gamle bilen vår som hadde gått 170 000 km. Men som jeg altså ikke ville kjøre lenger, for det var for mye med den hele tiden. Det ble jo bare mer og mer jo lenger den hadde gått.

Det er ikke alle som har råd til å kjøpe ny bil eller som ønsker å bruke masse penger på ny bil for den del.
Vå bil har snart gått 200 000,(2002 modell.) vi har særdeles lite reperasjoner på den, den går som ei klokke. Den har vi tenkt å kjøre til den stopper for godt, først da blir det ny bil.
Jeg synes det er rart at man ikke skjønner at ikke alle vil/har råd å bruke masse penger på bil. Jeg ser hvertfall ingen grunn til å skifte ut en bil som fungerer supet og som vi har lite trøbbel med.

Sist redigert av Chablis : 30-09-12 kl 13:59.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 14:34   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er ikke alle som har råd til å kjøpe ny bil eller som ønsker å bruke masse penger på ny bil for den del.
Vå bil har snart gått 200 000,(2002 modell.) vi har særdeles lite reperasjoner på den, den går som ei klokke. Den har vi tenkt å kjøre til den stopper for godt, først da blir det ny bil.
Jeg synes det er rart at man ikke skjønner at ikke alle vil/har råd å bruke masse penger på bil. Jeg ser hvertfall ingen grunn til å skifte ut en bil som fungerer supet og som vi har lite trøbbel med.

Vi har aldri brukt mye penger på bil, og kommer aldri til å gjøre det heller. Men det å kjøpe en 10 år gammel bil som har gått over 200 000 ville jeg aldri gjort. Man aner jo ikke noe om hva har skjedd med den bilen på de 200 000 km.

I denne tråden virker det som de fleste kjøper gamle biler til under 50 000 kr, og det er det jeg ikke skjønner. Med mindre man er heldig å finner en gammel, billig bil som har gått kort.

Og ja, jeg skjønner at ikke alle har råd til, eller ønsker å kjøpe dyre biler.

Sist redigert av Anne C : 30-09-12 kl 15:00.
Gammel 30-09-12, 13:21   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Rart? Det koster litt å reparere på gamle biler, ja, men det koster jaggu å kjøpe ny også og ikke alle har råd til det. Det er jo dessuten stor forskjell på biler når det gjelder hvor mye reparasjoner det blir. 200 000 km alene er for meg ikke grunn god nok til å skifte bil.

på Chablis her.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:08   #11
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Bare meg som får "mener du at jeg er en dårlig mor" vibber her? Vi uansvarlige foreldre som frakter det mest dyrebare vi har i en tikkende bombe, bare for å spare penger!!!

Vi har en 2006-modell Saab 95 som vi bruker som familiebil, den er rimelig sikker og så har jeg en 1998-modell Saab 93 som jeg bruker til daglig på jobb.
Men ungene sitter jo også på i bilen min, fra tid til annen, så jeg bør nok selge unna stereoanlegget og få meg en nyere bil, altså?
Begge to begynner vel å bli for gamle, skjønner jeg og så har de tydeligvis gått alt for langt.
For ikke å snakke om før, når vesla var liten og vi hadde en 1988 Mazda, jammen flaks barnevernet ikke visste om det.

Jada, sikkerhet i bil er viktig, noe jeg smertelig har erfart, men jeg skjønner hva Olympia mener

Tja, min gamle Mazda runda vel 650 000 før jeg parkerte den fordi den begynte å bli for rusten.
Da jeg kræsjet Jettaen min hadde den gått 450 000 og gikk like fint.
93n jeg har nå har gått 320 000.
200 000 er da ingenting for en noenlunde moderne bil.

Gammel 30-09-12, 12:29   #12
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, betaler man ned like mye som man ville gjort så er det jo lønnsomt, men jeg innbilte meg liksom at folk tok det på huset for å få lavere månedskostnad (i hvert fall det jeg hører rundt omkring..).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:48   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, betaler man ned like mye som man ville gjort så er det jo lønnsomt, men jeg innbilte meg liksom at folk tok det på huset for å få lavere månedskostnad (i hvert fall det jeg hører rundt omkring..).

Hvis man tar det som et eget lån med pant i boligen, er det lønnsomt. Hvis man har nedbetalingstid tilsvarende et "normalt" billån med panti bilen, f.eks over fem år. Men - det er som sagt en fordel at man har god sikkerhet i boligen, for hvis det skjer noe uforutsett, og man trenger den sikkerheten til seve boligen, kan man ikke flytte sikkerheten over til å ta pant i bilen. Det må gjøres ved selve kjøpet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:57   #14
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

lønnsomt og lønnsomt, råd og råd. Jeg tenker som slik at jeg nå som barna er såpass små, med barnehage og SFO, har en mer presset økonomi enn hva jeg trolig vil ha om 10 år. Da får heller ting være litt "rimeligere" nå og "dyrere" senere - da med nok også en mulighet for å betale inn mer per måned.

Nå er eldste ferdig med SFO. På det meste betalte vi vel 7500 kr per måned for barnehage og SFO (riktignok før skattefradraget). Nå er er man vel nede i litt over 4k, og fra neste år kun barnehage. Da anser jeg det som aktuelt å ta opp billån igjen...

Gammel 30-09-12, 13:31   #15
mrc

mrc sin avatar

Standard

Jeg ville vært mer skeptisk til å kjøpe en bruktbil som har gått 200 000 enn å ha en bil gjennom en større del av dens liv og opptil 200 000 km - da vet jeg hvordan den er blitt behandlet, vedlikeholdt osv.

Gammel 30-09-12, 14:31   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg ville vært mer skeptisk til å kjøpe en bruktbil som har gått 200 000 enn å ha en bil gjennom en større del av dens liv og opptil 200 000 km - da vet jeg hvordan den er blitt behandlet, vedlikeholdt osv.

Bilen jeg kjøpte ny og kjørte daglig til den hadde gått 170 000 kjente jeg ut og inn. Jeg kunne fint kjørt den enda lenger. Men jeg ville aldri kjøpt en bil som hadde gått så langt. Med samme begrunnlese som mrc.

Gammel 30-09-12, 15:13   #17
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Tja, bilen jeg bruker som arbeidsbil til daglig har gått 320 000 og er fra 98.
Kjøpte den for 19K for 3 år siden og har vel spandert på den 6-7 000 i deler siden.
Hadde jeg tatt disse reparasjonene på verksted hadde det kanskje kostet 15 - 20 000 ekstra, men selv det er jo ikke akkurat ille.
Innkjøp og vedlikehold av bil siste 3 år ville da ha vært ca 45 000,-
15 000,- inklusive innkjøp av bilen er jo en brøkdel av rent verditap på en ny bil.

Sist redigert av Sir Limpalot : 30-09-12 kl 16:04.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 15:22   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Nå skal det sies at jeg har sinnsykt dårlig erfaring med den gamle bilen vår. Ikke var den så gammel heller, 2004-modell.

Gammel 30-09-12, 15:43   #19
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt veldig veldig mange biler opp igjennom. Hadde gamle biler da vi ble sammen, for da hadde vi dårlig råd (studerte begge to). Brukt uendelig mye penger på reparasjoner. Da vi begynte å kjøpe nye biler sluttet vi også å få uforutsette utgifter i bil. Må også si at det føles veldig mye bedre å kjøre en ny og sikker bil, enn de gamle haugene vi hadde en gang i tiden. For oss (spes sambo) er bil ganske viktig. Vi bruker de hver eneste dag, og barna er alltid med.

Gammel 30-09-12, 15:56   #20
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en opel astra 98 modell som har gått dritlangt rett og slett. Den har vi hatt i nesten fem år og kjøpt for 20 000 av min far. Den kommer vi til å ha til den er brukt opp. Vi har brukt utrolig lite penger på bil og den bruker mindre på mila enn mine søskens nyere, men større biler. Jeg har inntrykk av at veldig mange har veldig store biler og selv om de bruker mindre drivstoff enn biler av den størrelsen som er eldre så bruker de allikevel mer enn vår som er mindre. I tillegg til nyproduksjonsforurensingen knyttet til hyppigere skifte. Det er dessuten ikke alltid at de store bilene gjør det bedre i sikkerhetstester enn litt mindre.

Jeg regner med vi snart må bytte den ut, men vi kommer nok ikke til å kjøpe oss bil over hundre tusen nå heller.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.