Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye betaler dere i billån på familiens bil/biler per måned?
1000 kr eller mindre 53 43,44%
2000 kr 12 9,84%
3000 kr 24 19,67%
4000 kr 10 8,20%
5000 kr 7 5,74%
6000 kr 6 4,92%
7000 kr 5 4,10%
8000 kr 2 1,64%
9000 kr 1 0,82%
10 000 kr eller mer 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 23:30   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betaler dere totalt på billån i måneden?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Min eldgamle Corolla skiller seg så kraftig ut fra alle Audier, SUV'er, 4x4 på skolens parkeringsplass at det egentlig får meg til å føle meg litt ekstra kul.

:snur alt på huet:

Men jeg sa ikke at jeg selv har det slik eller at jeg ønsker det slik. Jeg sa bare at her hvor jeg bor (som riktignok topper inntektstatistikken/ boligprisene etc i landet) er det sånn. Dessverre. Jeg har det ikke sånn. Ikke ønsker jeg det heller. Jeg sier bare at her ER det sånn. Og det er sykt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 23:34   #122
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke billån. Vi har to biler. Opel Vectra 2000 1,8 og en VW Transporter 1995 mod. Gode biler begge to.

Gammel 30-09-12, 00:01   #123
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har alltid ment at biler koster mellom 10 og 15 tusen og kastes når det ikke lønner seg å reparere dem mer.
Gikk på en smell sist og kjøpte bil for MYE mer enn det og gjør det ikke igjen.
Skal vel strekke budsjettet til litt mer en 15K neste gang, også, men kommer ikke til å kjøpe bil hvor prisen regnes i hundretusener igjen.
Det blir alt for dyrt i lengden!

Gammel 30-09-12, 00:06   #124
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

mrc: Klart man kan gjøre det sånn om man vil. Jeg vil ikke. Svaret mitt var i forhold til at det fremsto som nærmest umulig å kjøpe nyere bil kontant, og det blir jo feil. Jeg er klar over at sikkerhet også spiller en rolle, men det kjøres også såpass hardt på det argumentet i markedsføringen at det ikke vil forundre meg om dagens fabrikknye og "supersikre" biler fremstår som rene dødsfeller om en ti års tid.

Om vi snakker om ti år gamle biler, så finner man en del med relativt god sikkerhet. Men skal du ha ti år gammel bil i de prissegmentene du snakker om tidligere, så blir det evt. noe som har gått ekstremt langt gjerne eller bilder som man i praksis bare prøver å bli kvitt. For en del av de bilene som da blir tilgjengelig, så må man regne med en del utgifter ved siden.

Når bryr ikke jeg meg så veldig om markedsføring når det gjelder valget av bil. Men sagt at du skal ha en bil til under 10 000 kroner som man skal kunne regne som relativt sikker og ha ikke gi noen ekstra utgifter, så.. ja.. Såklart, her vil man kunne se på det som en løsning å bare kvitte seg med en så gammel bil for omså skrappanten hvis noe skulle være feil.

Jeg vil samtidig si at det fra type 1997 til 2001 skjedde svært mye når det gjaldt sikkerhet. Riktignok er dette en periode hvor man nok samtidig har ganske store forskjeller mellom en del merker. Fra 2002 og utover ser man at ESP mer begynner å bli vanlig. Man begynner også å få flere kollisjonsputer, samt noe senere også at en del av merkene som har ligget en del bak sikkerhetsmessig begynner å fokusere mer på dette. Forskjellen fra 1992 til 2002 er nok svært mye større sikkerhetsmessig enn fra 2002 til 2012. Men det er ikke mange biler tilgjengelig for under 10 000 kr som er fra 2002 eller nyere. 7000 kr var summen du nevnte.

Gammel 30-09-12, 00:23   #125
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lån på bilen, ferdig om et år. 2006-modell.
Hvis jeg skulle tatt lån med pant i bolig, ville jeg tatt det som et eget lån, ikke inkl i det vanlige, med mindre man har fleksilån. Mange blir overrasket over regnestykket ved å bake det inn i eksisterende huslån hvis man ikke betaler tilsvarende av det man ville gjort om man hadde hatt pant i bilen, og det "stjeler" jo også sikkerhet i boligen, i tilfelle man trenger låne opp til boligen.

Bil er utgift åkke som...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 00:26   #126
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg klarer ikke skjønne dette argumentet. Nyere biler taper seg ganske raskt i pris. Servicen man må følge pga garantien er svindyr. Vi har aldri vært i nærheten av å betale så mye reperasjoner på bilene vi har hatt som andre bruker kun på service. Tar du da med verditapet så er ny bil utrolig mye dyrere enn en eldre bil.

Skal du følge en basis-service på omså en 10 år gammel bil, så koster det også litt. Jeg tenker unnlater her å tenke på at en del vil kunne gjøre noen ting selv - det er et overtall av dem som ikke vil gjøre det. Om man skifter registerreim på en 5 år gammel Passat eller 10 år gammel Passat er faktisk prisenforskjellen relativt liten. Oljeskifte er heller ikke så forskjellig akkurat. Men såklart, har du en bil som er bortimot verdt nada kan man skippe det og bare kjøre så lenge det går - bruk og kast...

Begynner bilen å bli noen år får man også en del slitasjedeler som etter hvert må byttes. JEg ser f.eks. en kompis som har en 98 modell Corolla. En bil som skal kunne regnes som ganske driftsikker og rimelig i vedlikehold. Men nå har støtdempere vært skiftet og bremseskiver og klosser foran har vært skiftet. Og klutsj. Og nå må noen mansjetter tas og bremsebånd bak og en del andre småting. Strengt tatt over det siste året sitter jeg med inntrykket av at han godt kunne betalt noen tusen i måneden og kommet totalt sett billigere ut av det - og kunne sikkert trekt i fra en tusenlapp i måneden for lavere drivstoff-forbruk på en nyere bil for hans del. Rusten gjør vel også sitt at bilen trolig vil være uten verdi om ikke så lenge.

Billigbilen han hadde før kvittet han seg med pga. reparasjonene hopet seg opp over tid og ble i snitt tusenvis per måned - i tillegg til det rent upraktiske rundt det.

Sett slik blir det også naturlig at besparelsen med å ha en eldre bil fort kan bli større hvis man kjører veldig lite - slik at det er mindre slitasje og mindre sjanse for at noe skjer. Snittkjørelengde i Norge per år for privatbiler ligger vel på ca. 15 000 km.

Ellers en artikkel fra Dine Penger: http://www.dinepenger.no/bruke/gunst...-ny-bil/598897

Gammel 30-09-12, 02:04   #127
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 7000 var summen jeg nevnte, da jeg tok utgangspunkt i hva vi gjorde for å komme i gang. Ikke dermed sagt at det er umulig å spare mer enn det, men det var der vi var så da gjorde vi det sånn.

Nå har vi en sånn en som kostet i underkant av 25 000,- kontant. Jeg er heldig og er gift med en som er utdannet mekaniker og ikke har problem med å bytte slitedeler etc. Noe koster det og det er ikke drømmebilen, men jeg kan garantere at det ikke koster 60 000,- årlig å vedlikeholde den heller. Det skumleste er vel at vi akkurat nå ikke tar oss råd til å sette av så mye mer enn løpende utgifter, siden vi jobber mot gjeldfrihet innen kort tid. Men i verste fall så blir det å starte på scratch med en billig, liten bil eller klare oss uten bil en periode. Vi har gjort begge deler. Billån er uansett uaktuelt. Da sykler jeg heller, for å si det litt flåsete.

Men bortsett fra det, tenker jeg at bilen vi har nå får være trygg nok. Det hjelper vel også at vi sitter litt høyt, mtp. kollisjon om jeg ikke tar feil. Det hjelper også litt (men ikke fullstendig) at mannen som kjører den har vært yrkessjåfør og er en rutinert og dyktig sjåfør. Så alt i alt synes jeg ikke vi driver med uforsvarlige greier.

Ellers lurer jeg litt på dette med EU-kontroll. Bør man ikke kunne anta at biler som godkjennes i EU-kontroll er nogenlunde sikre?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-09-12 kl 02:12.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 08:26   #128
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi betaler rundt 4000 i måneden, ny Ford s-Max. Har bakt lånet inn i huslånet, men har selv bestemt kjappere nedbetalingstid på den delen av lånet enn det vi har på huset. Bedre rente enn billån, og vi har uansett så god sikkerhet i bolig at det ikke gjør noe om bilen spiser opp noe av det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 08:48   #129
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har(heldigvis) ikke billån.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 10:55   #130
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ja, 7000 var summen jeg nevnte, da jeg tok utgangspunkt i hva vi gjorde for å komme i gang. Ikke dermed sagt at det er umulig å spare mer enn det, men det var der vi var så da gjorde vi det sånn.

Nå har vi en sånn en som kostet i underkant av 25 000,- kontant. Jeg er heldig og er gift med en som er utdannet mekaniker og ikke har problem med å bytte slitedeler etc. Noe koster det og det er ikke drømmebilen, men jeg kan garantere at det ikke koster 60 000,- årlig å vedlikeholde den heller. Det skumleste er vel at vi akkurat nå ikke tar oss råd til å sette av så mye mer enn løpende utgifter, siden vi jobber mot gjeldfrihet innen kort tid. Men i verste fall så blir det å starte på scratch med en billig, liten bil eller klare oss uten bil en periode. Vi har gjort begge deler. Billån er uansett uaktuelt. Da sykler jeg heller, for å si det litt flåsete.

Men bortsett fra det, tenker jeg at bilen vi har nå får være trygg nok. Det hjelper vel også at vi sitter litt høyt, mtp. kollisjon om jeg ikke tar feil. Det hjelper også litt (men ikke fullstendig) at mannen som kjører den har vært yrkessjåfør og er en rutinert og dyktig sjåfør. Så alt i alt synes jeg ikke vi driver med uforsvarlige greier.

Ellers lurer jeg litt på dette med EU-kontroll. Bør man ikke kunne anta at biler som godkjennes i EU-kontroll er nogenlunde sikre?

Jeg tror rett og slett du ser på ting på en litt annen måte siden det her er snakk om mann som er mekaniker. Samtidig overrasker du med å ikke se begrensningene med hva en EU-kontroll er. EU-kontroll sjekker noen basisfunksjoner - som at bilen har bremser som fungerer tilfredsstillende, god nok mønsterdybde på dekkene som står på (at dekkene er 8 år gamle og steinharde betyr ikke noe....), at ikke støtdempere/fjæring fungerer (viktig for å holde hjulet veien når man bremser ned - ikke bare for å øke komfort), at ikke bremserør er rustet i stykker, at det ikke frontruta er slitt eller har steinsprut i synesfeltet osv. Det hele er unnagjort på ikke så mange minuttene. Det sier ingenting om at bilen er kollisjonssikker, har stabilitetskontroll og utstyr og kjøreegenskaper ellers som øker sikkerheten.

Og når man ser på H1 som du viser her - bilen ser f... ikke ut på mange måter, knapper mangler på dash, radio er borte, vil vel tippe man fort kan snakke om forbruk på 1,5 liter+ på mila....

60 000 kr i vedlikehold på et år må bety noe ekstraordinært. Jeg har de siste 12 månedene benyttet 15-16k på vedlikeholdet - det inkluderer da full service og skifte av registerreim og nye vinterdekk og nye sommerdekk (premiumdekk). Dette blir elementer man ikke kommer utenom på en eldre bil heller. Klart, hadde jeg kunne skifte registerreim selv hadde jeg spart noen tusen og jeg kunne kjøpt noe billige dekk, men jeg mener det heller er andre områder man kan spare penger enn å kjøpe dårligere dekk. Sparte noen tusenlapper på å ta servicen i sverige siden.

For at man skal oppnå 60 000 kr i året i vedlikehold må det være noe spesielt. Da er vi over i kategorien at man har hatt motorhavari f.eks. pga. registerreim har gått til helvete, girkassebytte eller lignende. Hvis noen har 60 000 kr i året i vedlikehold er det på en eldre bil - hadde man hatt dette hvert år sier det seg selv at man heller burde ha brukt 5000 kr per måned på å ha en bil som er omfattet av garanti. For en god sum under dette vil man kunne lease en ny bil inkludert serviceavtale og uten startkapital.

Naturligvis - kjøper du en billigbil sparer du 500 kr i måneden på at man ikke har kaskoforsikring. Hadde ikke jeg hatt kasko hadde prisen av kaskoforsikringen blitt tatt igjen bare pga. jeg det siste året har måtte skifte frontrute pga. steinsprut. Om jeg hadde fått motorhavari eller girkassehavari hadde jeg ikke betalt full pris for reparasjonen selv om bilen ikke er underlagt garanti eller reklamasjonsrett - dette pga. min kaskoforsikring også har drivlinjeforsikring fram til bilen er 7 år.

Gammel 30-09-12, 11:09   #131
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det kommer sikkert an på hvor man bor. For meg var dette faktisk litt uvanlig å høre at folk velger biler under 100 000 f.eks, uten at 'man må' på en måte. Her ligger ofte bilene på 350 000 og oppover. Om folk sitter på dette på bok og betaler det 'kontant' eller har billån har jeg ikke spurt om, men tviler ikke på at begge tilfeller forekommer.

Her vi bor syns jeg det er mange bilder i den øvre klassen, og jeg tror også at mange av disse er betalt kontant. Det er mye pengesterke folk her. En vi "kjenner" betalte i vært fall sin nye BMW til 800 000 kontant.

Jeg lurer på noe, er det virkelig lønnsomt med billån innbakt i huslån (da tenker jeg store billån)?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:13   #132
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg lurer på noe, er det virkelig lønnsomt med billån innbakt i huslån (da tenker jeg store billån)?

Det avhenger av hvor høy gjeldsgrad man har på boligen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:14   #133
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at folk synes det er greit å kjøre en bil som har gått over 200 000 km. Det er jo for så vidt fint og, for da fikk vi solgt den gamle bilen vår som hadde gått 170 000 km. Men som jeg altså ikke ville kjøre lenger, for det var for mye med den hele tiden. Det ble jo bare mer og mer jo lenger den hadde gått.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:18   #134
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det avhenger av hvor høy gjeldsgrad man har på boligen.

Ja, selvfølgelig, og på en måte begrenser det seg jo selv. Men et huslån betales jo ofte over veldig mange år, så da må man vel betale ganske mye ekstra på huslånet for at det ikke skal bli sykt med renter.

Gammel 30-09-12, 11:21   #135
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Her vi bor syns jeg det er mange bilder i den øvre klassen, og jeg tror også at mange av disse er betalt kontant. Det er mye pengesterke folk her. En vi "kjenner" betalte i vært fall sin nye BMW til 800 000 kontant.

Det er lønnsomt dersom man ikke trenger sikkerheten til noe annet, og man betaler ned like raskt som man ville gjort med et vanlig billån. Renta er jo lavere på huslån.

Gammel 30-09-12, 11:29   #136
Nå også i farger

Standard

Ja, betaler man ned like mye som man ville gjort så er det jo lønnsomt, men jeg innbilte meg liksom at folk tok det på huset for å få lavere månedskostnad (i hvert fall det jeg hører rundt omkring..).

Gammel 30-09-12, 11:57   #137
mrc

mrc sin avatar

Standard

lønnsomt og lønnsomt, råd og råd. Jeg tenker som slik at jeg nå som barna er såpass små, med barnehage og SFO, har en mer presset økonomi enn hva jeg trolig vil ha om 10 år. Da får heller ting være litt "rimeligere" nå og "dyrere" senere - da med nok også en mulighet for å betale inn mer per måned.

Nå er eldste ferdig med SFO. På det meste betalte vi vel 7500 kr per måned for barnehage og SFO (riktignok før skattefradraget). Nå er er man vel nede i litt over 4k, og fra neste år kun barnehage. Da anser jeg det som aktuelt å ta opp billån igjen...

Gammel 30-09-12, 12:15   #138
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det er rart at folk synes det er greit å kjøre en bil som har gått over 200 000 km. Det er jo for så vidt fint og, for da fikk vi solgt den gamle bilen vår som hadde gått 170 000 km. Men som jeg altså ikke ville kjøre lenger, for det var for mye med den hele tiden. Det ble jo bare mer og mer jo lenger den hadde gått.

Det er ikke alle som har råd til å kjøpe ny bil eller som ønsker å bruke masse penger på ny bil for den del.
Vå bil har snart gått 200 000,(2002 modell.) vi har særdeles lite reperasjoner på den, den går som ei klokke. Den har vi tenkt å kjøre til den stopper for godt, først da blir det ny bil.
Jeg synes det er rart at man ikke skjønner at ikke alle vil/har råd å bruke masse penger på bil. Jeg ser hvertfall ingen grunn til å skifte ut en bil som fungerer supet og som vi har lite trøbbel med.

Sist redigert av Chablis : 30-09-12 kl 12:59.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:21   #139
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Rart? Det koster litt å reparere på gamle biler, ja, men det koster jaggu å kjøpe ny også og ikke alle har råd til det. Det er jo dessuten stor forskjell på biler når det gjelder hvor mye reparasjoner det blir. 200 000 km alene er for meg ikke grunn god nok til å skifte bil.

på Chablis her.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 12:31   #140
mrc

mrc sin avatar

Standard

Jeg ville vært mer skeptisk til å kjøpe en bruktbil som har gått 200 000 enn å ha en bil gjennom en større del av dens liv og opptil 200 000 km - da vet jeg hvordan den er blitt behandlet, vedlikeholdt osv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.