Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer man aldri har kommet gjennom

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 23:34   #121
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer man aldri har kommet gjennom

Borat er utrolig hjernedød underholdning, men ganske morsom.
Stor filmkunst er det neppe

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:35   #122
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Den eneste jeg kommer på for øyeblikket er Borat. Helledussen for en idiotisk film. Jeg kan ikke begripe hvorfor denne har fått så gode anmeldelser.

Borat er bare herlig! Its niiiice, high five!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:35   #123
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Borat er jo fantastisk! Jeg tisset i buksen av latter.

Jeg hadde aldri i verden trodd den ville bli nevnt her.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:59   #124
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg hadde nok ikke sett mange minuttene på Ringenes Herre eller andre fantasy-filmer.

Retz! :slafse:

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:58   #125
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Her finnes det bare en film som jeg aldri har og aldri kommer til å komme meg gjennom:
2001: A Space Oddyssey.

Hjelpe og trøste, det får være klassiker så mye det bare vil, godeste Kubrick var ellers genial, men denne... Gjeeesp.

Gammel 13-04-07, 06:25   #126
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Angående "godeste Kubrick" så var jeg slettes ikke ovebegeistret for Eyes Wide Shut. For noe artsy-fartsy dritt. Også Cruise og Kidman da....

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 06:26   #127
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg hadde nok ikke sett mange minuttene på Ringenes Herre eller andre fantasy-filmer.

Dæven! Morn, snuppa!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 06:32   #128
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

-Syriana

Den var tung, ja - men knakende god synes jeg!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 07:29   #129
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser som regel alt jeg begynner og se. Er ganske kritisk til hva jeg ser i utgangspunktet så ... Har til og med sett "Måker" med Vibeke Løkkeberg ferdig. Det var en utrolig gøy opplevelse ettersom vi var bare fire stykker i kinosalen, det var spesielt.

En film jeg har slått av er Pianisten. Nydelig film, men den ble for grusom.

Gammel 13-04-07, 08:07   #130
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det dukket opp et par filmer til her. Kristin Lavransdatter er den eneste kinofilmen jeg har gått fra. Det var en obligatorisk sak på skolen, husker jeg, men det var bare rundt 30 av 200 elever som satt igjen til slutten. Det ble litt rabalder av det etterpå, men heller det enn å dø av kjedsomhet.

Og så har jeg prøvd meg på Matrix. Jeg klarte muligens 15 min. av den første filmen før jeg hadde fått nok.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:11   #131
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh ja, Matrix... :spy:

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:48   #132
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Den mest smertefulle filmopplevelsen må nesten ha vært "Broene i Madison County". På slutten ristet hele benkeraden på grunn av de middelaldrende damene som satt og gråt. Jeg som er grenseløst sentimental burde egentlig ha elsket denne filmen, men den var ubegripelig stillestående.

Jeg hatet også denne, og syntes det var helt ubegripelig hvordan den filmen samlet horder av mennesker som ellers aldri gikk på kino. Fæl, fæl film. Og i tillegg leste jeg boka og fant uta at i boka var de to omtrent jevnaldrende, mens Clint Eastwood (som regissør) syntes det var passende å bruke seg selv i den rollen til tross for at han var altfor gammel. Jaja.

Men jeg så hele, forresten.

Sist redigert av Filifjonka : 13-04-07 kl 08:54.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:51   #133
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Matrix ja... fatter ikke at folk synes den er så bra.

Pulp fiction var jeg enig i. Jeg så den på kino og sovnet nesten. Synes den var skikkelig dårlig. Men så "måtte" jeg se den senere en gang og da synes jeg den var ganske bra. Merkelig...

Borat er jo utrolig morsom.

Gammel 13-04-07, 08:54   #134
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på to til: Begge Taxi-filmene. De var gørr de. Mannen hadde leid begge, men jeg ga meg i den første og orket ikke prøve å se den andre. Vanligvis liker jeg Luc Bessons filmer, men disse var ikke min greie.

Gammel 13-04-07, 08:58   #135
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var også like før jeg gikk fra Holiday (Jude Law, Kate Winslet, Cameron Diaz). Jeg var innstilt på en lett og litt teit romantisk komedie, men det får da være grenser. De fleste i den filmen (ihvertfall damene) uttrykte seg veldig mye gjennom hemningsløs hopping, spretting og grimaser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:17   #136
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Retz! :slafse:

Næmen hei, yndlingsmuslimen min!

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Her finnes det bare en film som jeg aldri har og aldri kommer til å komme meg gjennom:
2001: A Space Oddyssey.

Hjelpe og trøste, det får være klassiker så mye det bare vil, godeste Kubrick var ellers genial, men denne... Gjeeesp.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Angående "godeste Kubrick" så var jeg slettes ikke ovebegeistret for Eyes Wide Shut. For noe artsy-fartsy dritt. Også Cruise og Kidman da....

A Clockwork Orange og The Shining er mine Kubrick-favoritter. Muligens også Dr Strangelove, men den har jeg bare sett én gang for veldig lenge siden. Har likevel en klar erindring om at jeg likte den på det tidspunktet.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Dæven! Morn, snuppa!

Moin, moin!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:24   #137
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sovner rett som det er til film. Har vel aldri forlatt kinosalen, tror jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:59   #138
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den eneste filmen jeg kan huske å ha forlatt kinosalen fra er Father of the Bride. Hva jeg gjorde på den filmen i utgangspunktet er et komplett mysterium for meg.

Jeg aner heller ikke hva jeg gjorde på den filmen. Den irriterte meg fra a til å. Sutrete, storforlangende jentunge, og Steve Martin på sitt verste. Men siden jeg av prinsipp ikke forlater salen, så ble jeg sittende.

Cousin Vinny var verre. Der forlot jeg nesten salen i protest. Makan til latterliggjøring av folk som stammer har jeg aldri sett. Og jeg er ikke tander, gi meg A Fish Called Wanda når som helst. Men Cousin Vinny var bare slem og stygg og i tillegg totalt umorsom. :grøss:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:34   #139
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke jeg heller. Jeg prøvde en gang å sovne under en Kevin Costner-film (Field of Dreams, tror jeg), men greide det ikke.

Jeg var tidligere veldig god på å sovne, stort sett uansett film, men da som ble sett hjemme. Den jeg har sovet best til på kino, og muligens også eneste gangen jeg har sovnet på kino var når vi så Titanic. Den er grusom, rett og slett.

Gammel 13-04-07, 11:18   #140
TBM
Passiv

Standard

Gymnaslærer Pedersen så vi på DVD i påska, men den sovnet jeg fra...

Brokeback Mountain har mye interessant ved seg, men jeg synes den manglet endel på å bygge opp historien. F. eks. synes jeg perioden fra de ankommer leiren og til de har sex første gang var for dårlig. Jeg skjønte ikke at det var følelser som oppsto i denne perioden...

Andre halvdel av filmen syntes jeg var bedre - hvordan den ene ønsket å gå for et forhold og hvor den andre ikke turte noe annet enn å møtes i hemmelighet.

Slutten var fantastisk. Den scenen hvor han reiser til den andres foreldre...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.