|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
maler
|
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenSammenligning med grunnbeløpet er relevant ja. Men jeg mener at det å være avhengig av foreldre er relativt. Hva slags krav har man?
![]() |
#122 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenStudenter er eneste gruppe i Norge som defineres som "fattige" med utgangspunkt i OECD sin måte å måle fattigdom på.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 12-02-14 kl 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Jeg har gått på BI og kan også fortelle at studentmassen er adskillig mer sammensatt enn hva man liker å fremstille det som. Jeg har også studert på Blindern, og vil påstå at miljøet der kan fremstå som like homogent som BI, bare med en annen stilsans.
![]() |
#124 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Hvis man mener man skal ha det akkurat likt som da man bodde hjemme, så mener jeg kravene er feil. Da har noe gått litt feil på veien. Jeg ble sendt til Trondheim med klare formaninger om budsjett, fordele hver måned, leve sparsommelig samt arvegods på lasset. Det var sånn det var å være student. God råd ville man få senere i livet. Utdanningen skulle sørge for det. Det ble forventet at jeg hadde sommerjobb fra jeg startet på vgs. Bøker betalte jeg selv. Da kom jeg fra en familie som ikke hadde dårlig råd, men der selvstendighet og å bidra sto sterkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Selvsagt er det mange forskjellige folk på alle steder, inkludert BI. Jeg snakker om hovedinntrykket.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-02-14 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenVeldig få av studentene våre har bil eller bruker CG-jakke. Her har "alle" sykkel og allværsjakke i stedet. Jeg opplever studentene i Trondheim som forholdsvis nøkterne og vant til å klare seg på et begrenset budsjett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Men altså, en del av de allværsjakkene som går rundt på gløs koster fort like mye som en CG-jakke, og en del av syklene koster det samme som en liten bruktbil (ok, nesten da
![]() |
#128 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenJeg tenker at ganske mange studiesteder har "uniformer", men at hva uniformen er vil variere en del. Jeg studerte på NHH, men gikk et semester på HF i Bergen ved siden av. Jeg husker at de som jeg gikk på HF sammen med lurte på om jeg ikke syntes uniformeringen på NHH var litt plagsom. Jeg ba dem ta en litt titt rundt i HF-kantina der vi satt og svarte at uniformeringen nesten var større der enn på NHH, men at det var en helt annen "uniform".
![]() |
![]() |
#129 |
Bedreviter
|
Det er sant, men det er helt sosialt akseptabelt å bruke den samme allværsjakka alle fem studieårene, så det jevner seg ut på sikt for en del. (En av studentene mine gjorde et poeng av å kjøpe ny ytterjakke for den første lønnen sin, for da hadde hun brukt den samme Bergans-jakken hver dag i fem år, i åtte av årets måneder.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Bedreviter
|
Der jeg studerte var det en sterk overvekt av lange frakker, Dr Martens-boots og fillete dongeribukser, mener jeg å huske. Det var i alle fall det folk gikk med, hvis man var opptatt av å ha en egen stil og skille seg ut fra de konforme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Glamorøs
|
De fleste på BI bruker også Canada Goosen sin alle 3-6 åra de går der altså. Minst.
![]() |
#134 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenSønnen min har gått på både BI og NTNU, helt uten Canada Goose og på lavt budsjett. Han hadde ikke særlig lyst på de der tynne boblejakkene de gikk med på BI, sånne i prins Charles-hestestil eller hva jeg skal kalle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen"Prins Charles-hestestil"!
![]() |
#137 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenSer for meg jakka utfra den beskrivelsen, ja!
![]() |
#138 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenMen hvis dere googler "polo quilted jacket" og trykker på IMAGE så kan man få mye bedre assosiasjoner til den jakken en Prins Charles altså. De har blitt riktig så mainstream og trendy.
![]() |
#140 |
Fortynnet
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|