|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på Løkka
Nei, det var en måned åpen kafé før det ble avslørt, samt 7-8 uker merkevarebygging i forkant.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, my bad, jeg misforstod. Synes uansett det er lite. Hadde man snakket flere år med fordekt opplegg, kunne man sagt det var noe annet. Jeg regner med de har papirene sine på stell i forhold til det offentlige, og der har operert med korrekt info. Denne infoen er per def åpen og tilgjengelig.
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaJeg kan også forstå at de som er direkte berørt ikke synes stuntet er like festlig som oss utenfor. Det blir straks mer personlig for de som har snakket eller skrevet om stedet.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaDagbladet hadde denne på forsida i dag, og jeg trodde det skulle være mer "høhø, vi lurte hipsterne", men nei, de har kjørt en mer reell blindtest og de fleste løkkefolka kjente faktisk forskjell.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaJeg TROR de fleste som har et relativt bevisst forhold til "små, uavhengige sjapper" vet at det var eid av råtass-PE-selskapet Herkules og nå er solgt til et stort, svensk investeringsselskap, og at Waynes er eid av Selvaag. Selv jeg, som ikke er så bevisst at det gjør noe, vet det.
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg tenkte litt utover kaffesjapper også. Presiserte ikke det.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaDessverre er det ekstremt vanskelig å drive i småskala i Norge, og jeg er fullstendig klar over at mange småbutikker og cafeer er deleid, støttet eller på annet vis knyttet til de store kjedene. Jeg syns allikevel det er noe helt annet enn å få godtroende kaffekjøpere til å betale for reklamekampanjen din, uten å fortelle dem at det er det de gjør. Jeg vil bestemme selv hva pengene mine går til.
|
|
|
#8 |
|
Tøff
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaJeg har ikke lest alle svarene, jeg er sløv, men jeg forstår ikke hvorfor det er greit å henge ut og erte noen all den tid det er noe det er fokus på ikke er greit på generell basis. Coop er ute etter reklame, intet mer, intet mindre, det ligger ikke noe altruistisk motiv bak dette. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaNå har jeg lest hele tråden.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-10-15 kl 05:10. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaJeg er helt enig med Fløyel. Selv er jeg primært smakskaffesnobb, og selv om jeg helt sikkert kunne satt pris på en baristagjort cortado med ferske, nykvernede bønner og perfekt steamet melk, så har jeg tatt blindtest mang en gang på bønner fra fryseren fra Coop vs Stockfleths, altså. Det er ikke vanskelig å kjenne forskjell.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaIkke sant, Candy? Her har de jo fått veldig mange mennesker til å delta og videreformidle en reklame, uten å vite at det er det de gjør. I tillegg mener jeg de misbruker det de sier er "resultatet". Man svarer høflig, men ikke nødvendigvis veldig ærlig når en smilende og grei barista spør om hva du syns om vedkommendes jobb.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sånn sett var jo den mer realistiske blindtesten fra Dagbladet-snutten jeg linket til mye mer relevant. Og der smakte nesten alle forskjell. Så der kan man jo si at den backfirer, hele kampanjen...
|
|
|
#13 |
|
geskjeftig
|
Men det blir jo også litt rart når den man har fått med seg for å teste dette er Tim Wendelboe? Det ville være relativt overraskende om ikke han hadde en agenda her selv, lizzm.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Nei, det har de ikke. De har ikke sagt at det er hemmelig, de har svart vagt på at de har sitt eget brenneri, samt hengt opp kart som viser hvor kafen kommer fra, med små historier fra de ulike opprinneleslandene. At den het The Secret Coffeeshop er noe helt annet, de har ikke forklart navnet på noe vis, ikke sagt at det er hemmelig hvor kaffen kommer fra eller gjort noe som helst som kunne gi kundene hint om at de egentlig var med på en markedsføringskampanje.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaTally: Oh, yes.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaGuava, jeg hadde satt pris på om du ikke fortalte meg hva jeg mener det handler om. For meg handler definitivt om hva jeg bryr meg om. At du mener noe annet er din mening, som jeg ikke vil ha presset på meg, gitt.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var et tilsvar til Floksa som fortalte HVA det handler om, men jeg skal redigere. Sist redigert av Guava : 13-10-15 kl 11:34. Årsak: Var nok litt for spydig.. Sorry |
|
|
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaMev hva har de svart når folk har spurt om opprinnelse på kaffen og hvem som eier kaffebaren?
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Så langt jeg har sett har ingen løyet her. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Coops kaffebøll på LøkkaDet er vel ingen som har løyet her? Man har bare ikke fått hele historien. Slik man sjelden får.
|
![]() |
|
|