|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...
Noen ganger synes jeg du undervurderer NTH litt. IFor meg er den viktigste lærdommen derfra at man har lært å lære og det trodde jeg faktisk var felles for de aller fleste universitetsstudier, enten de gir en akademisk grad, som sivilingeniør jo faktisk er, eller ikke. At NTH-fagene er en del mer praktisk rettet, hvis man kan kalle teoretisk fag det i det hele tatt, er i mine øyne ingen hemsko.
![]() |
#122 |
Leser
|
t
![]() |
#123 |
flisespikker
|
Nei, det mener ikke jeg heller. Men selv om sivilingeniør er en akademisk grad, så er ikke NTH-studiet et utpreget akademisk studium, slik jeg oppfatter ordet akademisk. Og jeg mener ikke egentlig å si noe stygt eller nedlatende om NTH (eller om folk som likte seg der), jeg mener bare å si at jeg ikke egentlig følte meg veldig hjemme der, eller oppfattet de fleste NTH-studenter som "beslektede sjeler". At jeg personlig nok hadde passet bedre på et mer teoretisk studium betyr naturligvis ikke at det er noe galt med NTH (like lite som det er noe galt i andre utdannelser jeg ikke tror jeg ville trivdes med), og som jeg sa tidligere er jeg overbevist om at det er mange kjedelige og/eller trangsynte mennesker på de fleste læresteder - det er det jo de fleste steder i verden.
![]() |
#125 |
Epikur
|
Jeg har lilla hår. Er det noe galt med det? Hæ? Hæ? det er meg og denne damen!
![]() |
#126 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det siste er jeg så enig i. Jeg har høyere utdannelse, men for eksempel ikke i nærheten av det Tinetoff har. Jeg har tatt mye av min grad som deltidsstudent, og har ikke hatt mange år med fordypning på universitetet. Det er klart at det er stor forskjell på det, men av alle de jeg kjenner som har fordypet seg og har lang utdannelse kjenner jeg heldigvis ingen som er arrogante eller nedlatende. Tvertimot synes jeg det er en berikelse å kjenne dem, og håper de mener det samme om meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
Med "likesinnede" mener jeg ikke mennesker som er prikk like meg, de finnes det (heldigvis(?)) ikke så mange av. Heller de som er på nogenlunde samme plan i forhold til hvordan man forholder seg til mye og mangt, men ikke nødvendigvis at vi er enige i ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Fola Blakken
|
Absolutt!
Det finnes sikkert en haug med arrogante traktorpullere.
Jeg mener bestemt jeg har truffet folk som har klart å unngå nevneverdig utvikling. (Noen av dem har lang utdannelse)
Bra sagt.
![]() |
![]() |
#129 |
flisespikker
|
Som en venninne av meg hadde i signaturen sin: "Age brings wisdom - or age shows up alone. You never know."
![]() |
#130 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...Jeg mener at min utdannelse har gitt meg veldig mye mer enn faget. Faktisk husker jeg beskjemmende lite av faget. :Puggehest: Men NTH er definitivt en god plass å lære å holde deadlines, å prestere, å tilegne seg kunnskap og trekke ut det viktigste kjapt - alle ting som har gitt meg stor nytte i jobben (mine forestillinger om universitetet er for øvrig litt annerledes :innrømmer: ).
![]() |
#131 |
I mål
|
Enig med deg. Og det vel nettopp derfor man får en jobb basert på at man har studert der, ikke nødvendigvis fagene man tok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Epikur
|
![]() Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...Apan, det er helt riktig det du sier. NTH/NTNU er en merkevare i seg selv. Det er også derfor det funker å ha hatt verv på det eller det studenthuset eller i den eller den organisasjonen. Fordi folk VET hva som kreves av å lede uken på NHH, Uka i Trondheim, Samfunnet, Driv, Kvarteret, Hulen, Chateau Neuf, you name it. For ikke å snakke om vennskap, nettverk og referanser.
![]() |
#133 |
Pauset
|
Det jeg mener er at det er begrensende når alt skal bevises, ref. Märthatråden... Det er ikke alt som kan bevises. En gang i framtiden kan vi f.eks. bevise at healing virker... kanskje.. men før det kan skje må vi ha annen teknologi enn det vi har idag.
Mulig jeg var uklar her. Var ganske trøtt da jeg skrev
Her snakker vi forbi hverandre. Når man er ung og tar utdanning så teller det selvfølgelig at man har tatt på seg verv. Det jeg prøver å si er at gjennom livserfaring så har man lært masse og derfor er det trist at enkelte mennesker med høyere utdanning undervurderer mennesker fordi de ikke har høy utdanning. Man kan få masse selvutvikling gjennom arbeid og verv man har hatt osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Bedreviter
|
Vissvass! Man kan selvsagt undersøke (bevise) om healing fungerer på samme måte som man kan undersøke (bevise) om tradisjonell skolemedisin fungrer: man diagnostiserer, man behandler, også sjekker man om pasienten ble frisk etterpå. Gjør man dette under kontrollerte former, med tilstrekkelig mange tilfeller, ser man selvsagt om det virker eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Pauset
|
Jo du har jo rett i det. Det blir faktisk gjort også. Jeg har hørt om healere som deltar som forsøksobjekt på flere universitetssykehus i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#137 |
Introvert optimist
|
94% ble vi fortalt på immatrikuleringen.
![]() |
#138 |
kamerat
|
![]() Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...Pølsefabrikk kaller vi det ved UiO.
![]() |
#139 |
Introvert optimist
|
Dere har jo bare tegneseriefag dere.
![]() |
#140 |
Epikur
|
![]() Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...Jeg henger meg på Teofelias vissvass. :meeloper: