Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 18:34   #1
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Superior: Jeg får ikke lov til å prikke deg (igjen, ennå), så jeg svarer her: Dampvaskeren fungerer ypperlig som hyllefyll. Jeg har brukt den bittelitt på kjøkkenet, men ikke vært i nærheten av å gjøre badet gullende rent med den. Håper å få litt inspirasjon/et spark i ræva av min mor, som nå er på besøk.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:48   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ha rydde og vaskehjelp! Helst ei som går rundt her hele dagen lang vasker og rydder og lager mat og tørker barna i stumpen! *Vil ha ferie snart*

Gammel 15-11-07, 22:17   #3
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

IOA:

Takk for mindreverdighetshusmorkomplekset du gav meg nå.

Gammel 18-11-07, 20:42   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

IOA:

Takk for mindreverdighetshusmorkomplekset du gav meg nå.

Bare hyggelig! Det fungerer bare hvis man samler opp over lang tid, som jeg har gjort i eksamensperioden.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:56   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sambo har skrudd opp en ny utslagsvask på vaskerommet - så nå øyner jeg håp om en mer fornuftig løsning på det rommet.

Ellers fikk jeg endelig ryddet og støvsuget soverommet i går kveld. Reint sengetøy i ryddig rom hjelper på søvnkvaliteten!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:09   #6
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hatt min mor på besøk i snart to uker. Hun har vasket ned badet, skrubbet stekeovn og komfyr skinnende ren, vasket kjøkken, ryddet, støvsugd og holdt det i orden her. Og, ikke minst, laget middag så og si hver dag. Det har vært luksus, det. Hun drar hjem igjen på onsdag.

Jeg har vasket klær, da, og er faktisk a jour på det området. Det er da noe.

Gammel 19-11-07, 10:12   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare en dunk med møkkete klær!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 16:57   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vasket opp

Hvis noen lurer så er det mannens jobb, derfor er det noe å være stolt over. Når jeg er sååå ferdig med mine egne oppgaver, at jeg går løs på hans, så sier det litt

Gammel 24-11-07, 22:59   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Nå begynner det å bli tøft å være DÅRLIG husmorTM selv i denne tråden her...

Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:17   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger igjen et spor her for å fortelle at jeg har bakt brød og laget kakao til lunsj i dag! Det var koselig det. Etter aketur gikk vi inn og koste oss med deilig lunsj.

Så har jeg fått laget middag og egen babymiddag til lillebror, samt fjernet litt mer mørkegrønn tapet i entreen nede.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 22:16   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg har byrja å plukke med meg tørre kle frå tørkestativet sånn i forbifarten, legg dei i hop på vegen og på plass i skåp/skuffer med ein gong. Tek berre nokre få plagg i slengen, men når eg passerar der tilstrekkeleg ofte så.... Har tømt 3 tørkestativ no, nesten utan å merke det!

Hmm, kor mange dagar må ein gjere slikt før ein kan påstå at ein har fått ei ny vane...?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:53   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

I går skrelte jeg en haug med poteter som skal brukes i potetmos i dag, og i dag stakk jeg innom bakeriet og kjøpte en haug med gode brød når jeg allikavel hadde et ærend i sentrum.

Det er vel nok til å skryte litt vel?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:49   #13
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg har byrja å plukke med meg tørre kle frå tørkestativet sånn i forbifarten, legg dei i hop på vegen og på plass i skåp/skuffer med ein gong. Tek berre nokre få plagg i slengen, men når eg passerar der tilstrekkeleg ofte så.... Har tømt 3 tørkestativ no, nesten utan å merke det!

Hmm, kor mange dagar må ein gjere slikt før ein kan påstå at ein har fått ei ny vane...?

Flott I mitt tilfelle vil det bety at jeg må opp i annen etasje ørten ganger i løpet av en dag
Jeg har en ny vane om jeg har gjort det i noen uker..

Jeg har begynt å vaske litt mindre mengde klær i maskinen. Altså ikke så full som den pleide å være..
Tøyet lukter bedre, tørker lettere og det føles ikke så tungt.

I dag har jeg også vasket opp.. Mannen begynner alt å venne seg til det

Gammel 20-11-07, 20:21   #14
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

I dag har jeg også vasket opp.. Mannen begynner alt å venne seg til det

Pass på nå, så han ikke får nye vaner. *tsk, tsk*

Gammel 21-11-07, 10:32   #15
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Pass på nå, så han ikke får nye vaner. *tsk, tsk*

Nei, vettu hva.. Det kan vi ikke ha noe av..
Det blir nok andre boller når jeg begynner å jobbe..

Gammel 21-11-07, 10:38   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Fikk vasket noen kosedyr i går... (og endel annet) Storesøster kastet opp.

Vasket gulv, og vasket hele lillebror også!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:02   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh.

Er det ille når jeg ikke har noe å skryte av i en tråd for dårlige husmødre?

Hm. Jeg laget pannekakerøre i går? Som jeg ikke fikk nyte godene av selv engang, siden den var til mannen og gutta når jeg skulle jobbe senere på kvelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 12:31   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Til nå i dag har jeg:

*Vasket to maskiner med klær.
*Hengt opp/tromlet to maskiner med klær.
*Brettet og lagt på plass masse rene klær.
*Vasket badet nede.
*Vasket, sortert, og ryddet kjøkkenskapene med tørrmat.
*Tatt oppvasken.

Etter planen skal jeg også vaske/rydde kjøkkenskapene med kopper, tallerkner, gryter osv., vaske litt mer klær, skifte på sengene, og bake pepperkaker.

(Må bare ta litt av gangen pga bekkenet. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:01   #19
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

I dag har jeg gjort fint lite..

Rydda litt og vasket litt klær. Jeg trener må vite, så jeg har ikke energi til å gjøre rent

Gammel 25-11-07, 22:18   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det eneste skittentøyet i huset er det vi har på oss!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.