Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-23, 21:15   #121
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har alltid refleks i sekken/veska/lomma. Også om sommeren. Hvis ikke kommer jeg til november før fornuften tar meg.

Har de ikke i lomma året rundt, men nå er det på tide å putte noen både her og der.

Gammel 12-09-23, 21:15   #122
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Meg selv som ikke tenker på at det er mørkt går jeg skal gå hjem og dermed ikke husker refleks.

Det gjorde jeg også her en dag. Må også begynne å ha med refleks igjen.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 12-09-23, 21:17   #123
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det gjorde jeg også her en dag. Må også begynne å ha med refleks igjen.

My point exactly.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-09-23, 22:20   #124
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Har jobbet med en Excel fil i hele dag, og nå er over halvparten borte.
Holdt på lenge å lete nå...Nei, vi har ikke sky så den er ikke der..
Sikkert masse manuelt arbeid som må gjøres på nytt.

Gammel 13-09-23, 11:37   #125
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Feber, sår hals, trykkende hode/hjerne. Ikke jobb på meg i dag.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 21:50   #126
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor kan ikke bare Høyre slå seg sammen med Venstre og MDG i Oslo? Hvorfor må de være limt til FrP?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 21:52   #127
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Feber, sår hals, trykkende hode/hjerne. Ikke jobb på meg i dag.

God bedring.

Gammel 13-09-23, 21:58   #128
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor kan ikke bare Høyre slå seg sammen med Venstre og MDG i Oslo? Hvorfor må de være limt til FrP?

Nei, hvorfor skulle de det når de vet de får V med til FrP? MDG er jo lenger til venstre enn V, så det er jo naturlig at H ikke ønsker to partier til venstre for seg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 21:59   #129
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Takk. Det hjalp en masse. I morgen har jeg fri uansett.
Takken er til Millen. Input skrev mens jeg skrivde eller hvordan det nå enn bøyes.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 22:29   #130
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, hvorfor skulle de det når de vet de får V med til FrP? MDG er jo lenger til venstre enn V, så det er jo naturlig at H ikke ønsker to partier til venstre for seg.

Jeg er usikker på hvor mye det har å si nøyaktig hvor man er på rød-blå-linjen i kommunepolitikk. For eksempel er det ganske opplagt at Venstre og FrP kræsjer fullstendig hva angår miljø, og der vil vel også Høyre helst framstå som om de faktisk henger litt med i tiden?

Det er egentlig merkelig hvor utrolig spiselig FrP har blitt for Høyre de siste årene.

Dessuten er MDG og Venstre slett ikke så langt fra hverandre. Jeg vet jeg ikke er den eneste som på NRKs valgomat har fått både MDG og Venstre opp som to av de tre partiene man er mest enig med. Kanskje det er Venstre som må sette ned foten her?

Heller MDG enn FrP.

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 06:33   #131
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg altså. Men det er jo nesten mer rart at Venstre er så fast på Høyre, når venstresiden åpenbart kan tilby bedre miljøpolitikk. I Oslo altså. Men grunnen til det er vel at miljø ikke er den viktigste saken for Venstre, det var jo tydelig i regjering.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 10:53   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er helt enig med deg altså. Men det er jo nesten mer rart at Venstre er så fast på Høyre, når venstresiden åpenbart kan tilby bedre miljøpolitikk. I Oslo altså. Men grunnen til det er vel at miljø ikke er den viktigste saken for Venstre, det var jo tydelig i regjering.

Vel, det kan jo ha med å gjøre at til venstre så har vi også AP (og SP, da, bortsett fra at de er mikro i Oslo), som begge går FrP en høy gang når det gjelder å være klima- og naturfiendtlige.

Klima og miljø (og å påvirke til en mer menneskevennlig innvandringspolitikk) var noen av de viktigste grunnene for Venstre å holde seg for nesen og gå i regjering med FrP (og å etter hvert bli så plagsomme at FrP gikk ut).

På samme måte som jeg antar at SV holder seg for nesen når de godtar AP og SPs miljøfiendtlige regjering, fordi de får andre, viktige gjennomslag.

Under forrige regjering gikk utslippene tross alt ned. Under den sittende regjeringen ville vel utslippene gått opp, hadde det ikke vært for at Melkøya brant og dermed stod en god stund, og det får jeg da inderlig håpe det ikke var regjeringen som stod bak.

Lofoten, Vesterålen, Senja og andre områder ville aldri vært vernet uten Venstre i regjering. Det var et av de aller viktigste gjennomslagene i perioden. Og flytting av grensen for oljeboring også.

Plastsugerørforbudet var kanskje mindre vesentlig som gjennomslag.

Men en tripling av toginvesteringer og en kraftig økning i statlig støtte til kollektivtrafikk i byene vil jeg si monnet. Og en kraftig økning i CO2-avgiften, noe som er ekstremt krevende å få med FrP (og SP) på, men vi vet at det er et av de viktigste og mest effektive tiltakene vi har.

Så begge premissene dine er feil: Venstresiden kan slett ikke "åpenbart" tilby en mer miljøvennlig politikk, og Venstre prioriterte i aller høyeste grad, og fikk store gjennomslag for, størrelsen sin tatt i betraktning, miljøpolitikken sin i regjering.

Gammel 14-09-23, 11:14   #133
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

På samme måte som jeg antar at SV holder seg for nesen når de godtar AP og SPs miljøfiendtlige regjering, fordi de får andre, viktige gjennomslag.

Ja, det tror jeg er en rimelig analyse.

Det er jo dessuten stor forskjell på kommunepolitikk og rikspolitikk. Det har jo vært noen snurrige samarbeid i Bergen de siste årene, for eksempel. Det er jo i mye større grad enkeltsaker som styrer.

(INP er store i min region, det er nok mye på grunn av noen planer om vindmøller).

Gammel 14-09-23, 11:19   #134
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vel, det kan jo ha med å gjøre at til venstre så har vi også AP (og SP, da, bortsett fra at de er mikro i Oslo), som begge går FrP en høy gang når det gjelder å være klima- og naturfiendtlige.

Klima og miljø (og å påvirke til en mer menneskevennlig innvandringspolitikk) var noen av de viktigste grunnene for Venstre å holde seg for nesen og gå i regjering med FrP (og å etter hvert bli så plagsomme at FrP gikk ut).

Under forrige regjering gikk utslippene tross alt ned. Under den sittende regjeringen ville vel utslippene gått opp, hadde det ikke vært for at Melkøya brant og dermed stod en god stund, og det får jeg da inderlig håpe det ikke var regjeringen som stod bak.

Lofoten, Vesterålen, Senja og andre områder ville aldri vært vernet uten Venstre i regjering. Det var et av de aller viktigste gjennomslagene i perioden. Og flytting av grensen for oljeboring også.

Plastsugerørforbudet var kanskje mindre vesentlig som gjennomslag.

Men en tripling av toginvesteringer og en kraftig økning i statlig støtte til kollektivtrafikk i byene vil jeg si monnet. Og en kraftig økning i CO2-avgiften, noe som er ekstremt krevende å få med FrP (og SP) på, men vi vet at det er et av de viktigste og mest effektive tiltakene vi har.

Så begge premissene dine er feil: Venstresiden kan slett ikke "åpenbart" tilby en mer miljøvennlig politikk, og Venstre prioriterte i aller høyeste grad, og fikk store gjennomslag for, størrelsen sin tatt i betraktning, miljøpolitikken sin i regjering.

Input presiserte at hun snakket om Oslo. Du refererer nesten utelukkende til rikspolitikk.

Gammel 14-09-23, 11:57   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miljøpolitikk presiserte hun Oslo, det er sant, men hun sa også at Venstre ikke hadde brydd seg om miljø da de var i regjering, noe hoveddelen av innlegget handlet om.

Vanskelig å se hva AP tenker om miljø i Oslo. En litt snurrig ting med sittende byråd er den veldig skarpe skillelinjen i sakseierskap mellom partier. MDG har styrt stort sett alt av byutvikling og miljøpolitikk alene, AP velferd, SV skole (veldig røft oppsummert). Det gir mye gjennomslag, men personlig mener jeg at det ikke gir så god politikk, fordi man av og til kan få bedre løsninger når man "knar" ting litt og får litt motstand hos "sine egne". Jeg håper ikke det nye byrådet gjør det samme, jeg tror ikke det blir bra politikk av det, uansett hvem det er som gjør det.

Det taler i og for seg for å ta inn MDG: Det kan hende både MDGs og Venstres miljøpolitikk blir bedre om de får brynt seg litt på hverandre.

Gammel 14-09-23, 12:02   #136
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Kranglete rygg.

Gammel 14-09-23, 18:35   #137
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Foreldre som drar med unger inn i butikk for å stjele, la ungene slippe å bli innvolvert om du først skal stjele!

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 19:49   #138
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Arbeids-og inkluderingsminister Mjøs Persen samt uførefella som hun ikke synes det er så farlig å rydde opp i.
Hvordan jeg skal få nattesøvn framover skjønner jeg ikke. Det er enorm forskjell mellom 66% av 100% lønn og 66% av 60% lønn.

Sist redigert av Kaija : 14-09-23 kl 20:07.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 20:38   #139
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Arbeids-og inkluderingsminister Mjøs Persen samt uførefella som hun ikke synes det er så farlig å rydde opp i.
Hvordan jeg skal få nattesøvn framover skjønner jeg ikke. Det er enorm forskjell mellom 66% av 100% lønn og 66% av 60% lønn.

Det der er så jævlig dårlig opplegg. Det gjør det jo sånn at folk må bare bli 100% sykmeldt fra dag en.

Bonzai er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 20:50   #140
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du kommer med flere påstander her, og jeg syns det er vanskelig å ettergå dem. Men at utslippene gikk ned med forrige regjering er da ikke veldig rart, all den tid utslippene gikk ned globalt pga korona? Nøyaktig hva var det forrige regjering gjorde, som gjorde at utslippene gikk ned, mener du, og hva er det denne regjeringen i tilfelle har eller ikke har gjort, som ifølge deg gjør at det bare er tilfeldigheter som har gjort at utslippene ikke har gått opp?

Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.