Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 10:13   #121
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skremmeren: Nå skal vi snakke om røyk og plager rundt det.
Line: Javel, men jeg gjør meg noen tanker angående de som er så plaget av røyk, om de tar like mye hensyn selv, for eksempel til de som ikke tåler parfyme. Det å kalle noen hjernedøde fordi de røyker, er det ikke litt lurt å tenke på hva man selv også utsetter andre for? Eksempel: ved bruk avVparfyme.
Skremmeren: Nei, nå snakker vi om røyk. Dermed basta. Så spar deg.
Line. Ok!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:16   #122
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Må bare komme med et innspill ang røykerne koster samfunnet så mye penger. De dør jo lenge før (som regel), og man slipper å betale pensjon for dem + at de betaler masse avgifter så lenge de røyker.

Må bare fortelle at det var en på jobben som spurte sjefen om det var mulig å at de som ikke røykte kunne få 1 uke ekstra ferie i året. Da svarte sjefen: " Når du går av med pensjon,får du mange år med fri, og det får ikke røykerne. Så en ekstra ferieuke, er ikke aktuelt"

Dette var jo selvfølgelig en liten avsporing fra diskusjonen

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 10:45   #123
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at jeg har krysset litt feil. Jeg er ikke redd for å si ifra, og kan godt finne på å be en person i et busskur om å ta hensyn til de andre som står der inne som ikke røyker. Men jeg ser an situasjonen. Wackos på banen får sitte i fred.

Ellers syns jeg at personer som ikke reflekterer over at egne vaner kan være plagsomme for andre er håpløse, det være seg manglende evne til å vaske seg, overdreven bruk av parfyme eller hensynsløs røyking. Røykere som tenner seg en røyk på steder hvor det ikke er lov gjør meg skikkelig sint. Hvorfor skal jeg måtte utsettes for deres dårlige og helseskadelige vaner?

(Og så blir jeg veldig oppgitt over helsepersonale eller andre som jobber tett med mennesker som stinker røyk, parfyme eller svette.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:12   #124
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, det kommer an på hva man snakker om. Å dele kontor med noen som røyker på kontoret hver dag hele dagen gir sikkert en økt risiko for kreft; å stå ti meter unna noen som røyker på bussholdeplassen et par ganger i året tviler jeg på at gir noen målbar eller dokumentert kreftrisiko, selv om man synes det lukter vondt. (Men hvis noen kjenner til nye undersøkelser som viser at passiv røyking er mer skadelig enn jeg er klar over, så er jeg absolutt interessert i å høre om det.)

Det er veldig mange gode argumenter for at folk ikke skal røyke i nærheten av ikke-røykere.
At det er så helsefarlig å bli utsatt for passiv røyking er det derimot vanskelig å være sikker på altså, store studier og metastudier har blitt gjort og man finner at det antagelig er økt risiko for lungekreft og hjerte-karsykdommer hos de som både er utsatt for det hjemme og på jobben, og da i flere tiår.

Som alt annet er en dose-respons på dette, og dersom man blir utsatt for røyking på en bussholdeplass så er ikke dette farlig.

Ikke ment som en unnskyldning overfor røykere som plager andre, men mer en beroligelse om noen skulle være bekymret over helserisikoen.

Gammel 03-10-07, 13:22   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke akkurat nervøs for å ramle om av kreft eller hjerteinfarkt om jeg blir utsatt for litt passiv røyking på en bussholdeplass i ny og ne. Det tror jeg neppe noen andre er heller. For meg handler argumentet om å ta hensyn til folk. Passiv røyking er SVÆRT ubehagelig for mange, for meg sitter den kvalme ekle følelsen igjen ofte i timesvis etterpå (det er kanskje psykisk men sånn er det nå uansett) og jeg synes alle mennesker har rett til å få gå i fred uten å måtte bli utsatt for dette fordi noen ikke kan ta hensyn.

Gammel 03-10-07, 14:59   #126
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fin oppsummering, Skremmern. Kan vi snakke om rettskrivning en stund nå? Det heter nemlig parfyme.

Har endret. Thanks!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:01   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Skremmeren: Nå skal vi snakke om røyk og plager rundt det.
Line: Javel, men jeg gjør meg noen tanker angående de som er så plaget av røyk, om de tar like mye hensyn selv, for eksempel til de som ikke tåler parfyme. Det å kalle noen hjernedøde fordi de røyker, er det ikke litt lurt å tenke på hva man selv også utsetter andre for? Eksempel: ved bruk avVparfyme.
Skremmeren: Nei, nå snakker vi om røyk. Dermed basta. Så spar deg.
Line. Ok!

Du har nok fått parfyme på jærnen.

Gammel 03-10-07, 20:53   #128
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line, du snur jo hele diskusjonen på hodet!

Gammel 03-10-07, 20:57   #129
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Line, du snur jo hele diskusjonen på hodet!

Er ikke det typisk røykere i alle slike diskusjoner da?
Jeg er forresten veldig overrasket over at ikke OVERVEKT er dratt inn her? Røykere, har dere mistet teket? I alle røykediskusjoner dras det jo inn overvekt, dette må være den første jeg har sett der det ikke nevnes. Skal ikke noen klage over alle de fete som går og spiser sjokolade eller hamburger ute på gata?

Gammel 03-10-07, 21:02   #130
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er forresten veldig overrasket over at ikke OVERVEKT er dratt inn her? Røykere, har dere mistet teket? I alle røykediskusjoner dras det jo inn overvekt, dette må være den første jeg har sett der det ikke nevnes. Skal ikke noen klage over alle de fete som går og spiser sjokolade eller hamburger ute på gata?

For ikke å snakke om forurensing.

Sist redigert av Skremmern : 03-10-07 kl 21:07.
Gammel 03-10-07, 21:03   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Eksos er farlig ja, og vi skal jo alle daue en gang uansett.

Gammel 03-10-07, 21:12   #132
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Også alle de som slasper når de tygger tyggis... De er atale de...(tok helt av nå gitt..)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:22   #133
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som smatter tror jeg faktisk at jeg er i stand til å drepe.

Gammel 03-10-07, 21:28   #134
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De som smatter tror jeg faktisk at jeg er i stand til å drepe.

Kjøper kun Hubba Bubba når jeg kjører bil alene jeg :skikkelig tyggis-gris:

Gammel 03-10-07, 21:43   #135
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det verste er jo de som går rundt og spytter og snyter seg på bakken. Sprer jo alle slags sykdommer Det er jo til og med forbudt

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 21:56   #136
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Eller hjernedøde idioter som kaster sneiper (og annet søppel) overalt på bakken. Hva er det med røykere som tror at sneiper ikke er søppel?? Det ligger faen meg sneiper overalt ute.

Gammel 03-10-07, 21:59   #137
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg koker inni meg.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 22:07   #138
turi
representert

Standard

Eller hjernedøde idioter som kaster sneiper (og annet søppel) overalt på bakken. Hva er det med røykere som tror at sneiper ikke er søppel?? Det ligger faen meg sneiper overalt ute.

Det som er litt snodig med det er om en putter en tyggis eller en papirbit i askebegeret så raknes det jo nesten " det er askebeger, ikke søplebeger" men å putte sneipen oppi askebegeret... Det blir litt komplisert da.

Om med samre jeg driver og skriver.. Når en er på stranda, ungene bygger sandslott, og når en skal beundre sandslottet så er det sneiper overalt. Går liksom ikke ann å ha med seg noe å ha det i da eller??

Gammel 04-10-07, 07:15   #139
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje det er en del røykere (og ikke røykere) som tar hensyn til at en del er overvektig og ikke synes noe særlig om å lage en "mobbetråd" og stigmatisere, fordi det rett og slett er lavmål og trakkasere andre. (slik som kanskje en del røykere blir) Vi kan da ikke ha det slik at vi skal slenge alt mulig gørr ut til alle som har forskjellig livsstil enn en selv. Enten det gjelder overvektige, røykere, alkoholikere etc,etc. Ingen er vel perfekte! Selvfølgelig skal folk få si sine meninger. Men mobbing synes jeg ikke noe om

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 08:25   #140
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Kanskje det er en del røykere (og ikke røykere) som tar hensyn til at en del er overvektig og ikke synes noe særlig om å lage en "mobbetråd" og stigmatisere, fordi det rett og slett er lavmål og trakkasere andre. (slik som kanskje en del røykere blir) Vi kan da ikke ha det slik at vi skal slenge alt mulig gørr ut til alle som har forskjellig livsstil enn en selv. Enten det gjelder overvektige, røykere, alkoholikere etc,etc. Ingen er vel perfekte! Selvfølgelig skal folk få si sine meninger. Men mobbing synes jeg ikke noe om

Jepp det er jo det som er så bra (og litt kjedelig ) med dette forumet, at de fleste er så PK at slikt ikke forekommer. På ALLE andre fora blir overvekt dratt inn i røykediskusjoner og det irriterer meg kraftig. Var nettopp to svære røykediskusjoner på snartmamma.com og i begge to ble selvsagt overvekt dratt inn temmelig raskt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.