|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?
I tillegg den solkremen som kom dårligst ut i Grønn Hverdags test (den inneholder bl.a. miljøgiften D5 som påvirker immunforsvaret i tillegg til ulike hormonforstyrrende stoffer.)
![]() |
#122 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg takler ikke å svømme i vann, eller basseng. Jeg er livredd for å drukne. Og spesielt der som det er dypt vann. Jeg er redd noe skal ta meg når jeg svømmer. Jeg hadde en ekkel opplevelse da jeg var 12 år. Klassen var på badetur til en liten elv. 2 klassevenninner svømte utover, og så stoppet de opp. De sa til meg at her var det grunt, og jeg kunne stå. Jeg svømte ut, og satte beina ned. Og jeg sank nedover i vannet.
![]() |
#123 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Edderkopper, jeg blir helt vill. Jeg forlater heller huset en å fjærne den. Og jeg stoler ikke på noen med en edderkopp i handen. Hvist noen skal ta en edderkopp bort må jeg gå å gjemme meg til de har kastet den, for jeg er alltid redd de skla kaste den på meg
![]() |
#124 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Eg er livredd å gå langs kai kantar, livredd mørk sjø
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Livredd mus og rottet,kjenner jeg blir kvalm bare jeg skriver det.
![]() |
#126 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg er mer redd for edderkopper og flyreiser enn jeg har grunn til å være. Helikoptre er greit, men jeg virkelig hater å være i et fly.
![]() |
![]() |
#127 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Insekter generelt, men edderkopper er verst....og totalt mørke og følelsen av at noen er i "ryggen" på meg når jeg går til sengs.
![]() |
#129 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg liker ikke å slukke lysene om jeg er sist i seng, og det er aller verst om jeg må opp en trapp for å komme til badet eller soverommet. I huset vi bor i nå er heldigvis bad og soverom i første etasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg har skikkelig høydeskrekk! Blir helt skjelven og får sug i magen bare jeg er noen meter oppe i noe som er veldig usikret.
![]() |
#131 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Enkelte her snakker jo om rasjonell angst (f.eks. brann), ikke om irrasjonell frykt, som HI jo spurte om. Jeg har noen sånne rasjonelle frykter, jeg også, men det er vel ikke poenget her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg er ikke så veldig mørkredd, men jeg liker ikke å være sistemann ut av et stort bygg når det er mørkt. Jeg liker ikke sånne gjallende kjellerlyder og følelsen av å være alene i mørket. Men det er i grunnen sjelden jeg opplever slike ting. Vi har forresten et bomberom på jobb som brukes som lager. Lysbryterne er langt inne og det er ekkelt å være der alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?[quote=Bauche;674276]Jeg er husredd. Veldig irrasjonelt med tanke på at jeg gladelig kan gå i skogen, i storbyer og alt sånn midt om natta - men i mitt eget hjem alene? kjempeskummelt.
Husredd, ja ...
![]() |
#134 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Sett i et evolusjonært perspektiv har det vært svært fordelaktig og være redd for for eksempel høyder, edderkopper, slanger og skorpioner. Dette er ikke irrasjonelle fobier, men medfødte "overlevelsesinstinkter". At vi i det moderne samfunn ikke utsettes for disse farene i det daglige betyr ikke at frykten er irrasjonell, hadde vi levd i et jeger/samlersamfunn (som vi er genetisk tilpasset til å gjøre), ville fobiene hjulpet oss til å unngå farer, og dermed sikret overlevelse og reproduksjon.
![]() |
![]() |
#135 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg glemte to ting. det er vell ikke frykter,kanskje fobier tror jeg. men det får meg til å grøsse over hele kroppen bare jeg tenker på det.
![]() |
#136 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
ÅH! Akkurat slik har jeg også det og Rochermannen! Jeg blir skikkelig kvalm og irritert og Rochermannen blir aggressiv
![]() |
#137 |
Sugaraddict!
|
Utrolg, trodde jeg aldri jeg skulle "møte" på noen som hadde samme fobien som meg.
![]() |
#138 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg er nødt til å være fullstendig avstumpet i angstsenteret, for det eneste som er nevnt her som jeg kan finne på å være redd for er at ungene skal dø i søvne. Naturligvis for at de skal dø ellers også, men det er vi vel alle.
![]() |
#139 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?livredd for å kjøre heis!! Spesiellt alene. Hi hi skulle på sykehuset på en søndag hadde 40 i feber og fått ett virus på øyet så jeg så nesten ingenting øyelegen var i 12 etage ingen andre kjørte heis og mannen min parkerte bilen. Endte med at jeg gikk alle trappetrinnene.Det tok så lang tid at både mannen min og legen begynnte å lete etter meg. Jeg var jo kjempe dårlig og tok sinnsykt laaaang tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?Jeg har skikkelig høydeskrekk.. blir svimmel, kvalm og uvel bare av ett par skritt opp i stigen.. blir uvel av å se ANDRE opp i høyden, så den blir utfordret når barn og mann klatrer ett par dager i uken.
![]() |
![]() |
|
|