|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirma
Ja, jeg tror det har mye med holdninger å gjøre. Ser at selv reklamen spiller på dette med at barn feks ikke skal like fisk: "alle vet jo at barn hater fisk, derfor har vi laget FISKEPØLSER" |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Fortynnet
|
Der tenker jeg faktisk litt motsatt. Ungdomsskoleslampen har ofte en periode der de ikke gidder å smøre matpakke, ikke gidder å stå opp i tide for å spise frokost, de har muligheten til å gå i butikken og kjøpe seg boller og brus.... Det er en periode der det kan være vanskelig å se på at de "tar ansvar" selv. Selvfølgelig kan man si at de får lære the hard way at dette ikke er lurt, men de vokser fælt, det skjer mye oppi hodet på dem, og det hadde absolutt ikke vært av veien om de fikk et sunt og ordentlig måltid på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Passiv
|
Veldig enig i dette. Det er som regel de minste som får glede av slike ordninger selv om det er hevet over enhver tvil at de større barna og ikke minst ungdommene trenger dette også. Er vel naivt å tro at de som er tikkende hormonbomber tenker på å lage seg matpakke, de kjøper seg en bolle og en brus. Selv det ansvarlige englebarnet mitt hadde en periode hvor matpakken gikk i bosset mens han kjøpte seg boller og brus, heldigvis fant han ut at det ble litt vel dyrt. |
![]() |
![]() |
#124 |
Bedreviter
|
Det var min tanke også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaMen om holdningen er at det ikke skal skje i regi av skolen, da det er for dyrt, hva om foreldre kan abonnere på dette uten at det er i regi av skolen, men at et eller annet firma kommer og leverer maten til barna i matpausen? Og at foreldrene kunne ut fra en meny sammen med barna bestemme ukens eller månedens lunsj? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaPermanent offentlig ordning er jo selvfølgelig det beste, men ut i fra det jeg har lest om ordningen, så er det ikke tiltenkt at det skal lages mat som allergikere f.eks. kan spise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Pauset
|
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Passiv
|
Jeg ser for meg at dette i tilfellet måtte være en permanent løsning med dertil hørende spiseredskaper og ikke minst oppvaskmaskin. Vet at de på enkelte skoler har resirkulering for det meste og selvsagt er det mulig å kildesortere avfallet. Tror vel i grunnen at lærerne ikke ville tatt hverken den jobben eller oppvasken for den saks skyld. |
![]() |
![]() |
|
|