|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Borte
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaVi har også matordning på SFO med en pris som står i stil til det maten koster. Det er SFO som kjøper inn og ordner til, og bortsett fra muligens frakt fra butikken til skolen er det ingen fordyrende mellomledd mellom mat og mottaker.
![]() |
#102 |
Drømmer
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg synes ikke det var så dyrt og hadde gjerne vært med på en sånn ordning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Privat skolematfirmaDette så virkelig kjempebra ut, varm mat til lunsj. Men ordningen måtte vært for alle, som en del av skolen. Jeg er veldig for at ungene skal få et skikkelig måltid mat på skolen hver dag, litt av poenget med det er at alle bør ha muligheten for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Privat skolematfirma
Ja, hvis ordningen hadde vært helt eller delvis subsidiert, slik at det hadde vært et tilbud som alle kunne ha benyttet seg av, så hadde jeg vært veldig for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg hadde også betalt 6000 kr for skolemat hvis den var sunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Men først, kaffe!
Egentlig så kan jeg ikke tenke meg at noen her hadde vært imot en slik løsning. Når det blir snakk om så mye som 6000 i året pr barn er det lett å se for seg at mange ikke ville hatt råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
frakoblet
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg ser dere trekker frem maten på SFO, og den er stort sett *dritt* her. Posesupper, potetmos og pølser etc, fordi hun "ikke har tid til å lage det ordentlig".
![]() |
#110 |
Men først, kaffe!
Ikke noe å rope hurra for. For et års tid siden fikk kommunen beskjed om at de ikke fikk tilbrede mat på kjøkkenet der heller, på grunn av mugg eller var det soppsporer? Skulle gjerne stått på barrikadene for kostholdet, men det er så mange ting å ta tak i at det vi kan fikse hjemme selv utgår på sakslista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaVi har dette tilbudet på vår skole og har foreløbig valgt å takke nei. Sønnen har ikke kommentert dette, og jeg føler ikke at vi er stemplet som fattige, akkurat. Jeg føler jeg har litt for lite oversikt over hva tilbudet består i. Kalkunpølser er jo ikke akkurat kvalitetsmat det heller. I stedet har jeg blitt flinkere til å sende med mer varierte matpakker selv.
![]() |
#113 |
Bare sær
Her er det blitt en god del bedre, men erfaringen har likevel gjort meg skeptisk til hele opplegget. Det er ikke gitt at en løsning med felles skolemat blir særlig sunn, uansett hvor mye ambisjoner man måtte ha. Budsjettene stopper som regel det på en effektiv måte.
![]() |
#114 |
frakoblet
|
Jeg er redd du har rett.
![]() |
#115 |
Passiv
|
![]() Sv: Privat skolematfirmaJeg hadde gladelig betalt for dette altså. Synes ikke det er spesielt dyrt heller. Lurt med skikkelig skolemat og ikke minst noe som er litt mer tiltalende enn svett gulost. |
![]() |
![]() |
#116 |
Passiv
|
Joda, men jeg bare tenker på hva jeg som regel ser i matpakkene til ungene på skolen hvor jeg jobber. Det er mange lite tiltalende matpakker altså. Til og med nugatti, ugg, får foreldre seg til å sende med de små. |
![]() |
![]() |
#117 |
Passiv
|
Jeg hadde syntes at det hadde vært problematisk og helt garantert sørget for at det ble ordnet for dette barnet. Inntil problemet var ordnet hadde barnet fått min matpakke, den er av det spennende slaget. |
![]() |
![]() |
#118 |
i tåkeheimen
|
Omrent sånn er det hos oss også. Alle elevene har tilbud om skolemåltid to ganger i uka (skolen har ikke plass til å bespise alle elver på en gang). Tilbudet består av smøremåltid med grovt brød og knekkebrød, sunt pålegg, frukt, grønnsaker og yoghurt. 10 kroner per dag. Skolemelk kommer i tillegg. Innimellom kokes det havregrøt, lages kakao e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Privat skolematfirmaVldig enig i det bla Skilpadda sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Absolute Beginner
|
Jeg er veldig enig i tankegangen din, og hjemme spiser barna det samme som oss. Dessverre er det ofte slik at forsøk på servering av sunn mat på skole/sfo blir møtt av mye æsj, liker ikke, hæ, er det kun knekkebrød som er alternativet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|