Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 22:34   #121
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har aldri fått med meg at noen taler for at spiral er drap. Er det noen som har ment det altså?

Spiral kan bidra til at et befruktet egg ikke får festet seg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:36   #122
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri fått med meg at noen taler for at spiral er drap. Er det noen som har ment det altså?

Ikke jeg heller.

:morder:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:36   #123
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er av dei som har større etiske sperrer for å fjerne eit befrukta egg enn å unngå at det blir befrukta, ja. Men det handlar om mine etiske grenser for kva eg ønsker å gjere. Eg har aldri omtalt bruk av spiral som drap.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:37   #124
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sånn i farten så er det vel macy og bina jeg føler at tenker mest ulikt meg.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:38   #125
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Spiral kan bidra til at et befruktet egg ikke får festet seg.

Nå fikk jeg litt hakeslipp her. Aner ikke hva du mener om saken, men hvis spiral er drap, er vel det meste av prevensjon det samme. Katolikk-tankegang altså.

Gammel 18-12-08, 22:38   #126
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare for å oppklare; Jeg var vel den som dro inn at jeg ikke vil bruke kobberspiral fordi jeg ikke ville være komfortabel med at befruktninger dermed kunne skje. Jeg vet at flere var enige i dette, men jeg kan ikke huske at noen snakket om drap.

Og dette blir vel litt i samme gata som det Esme ( ) tar opp over her.

Gammel 18-12-08, 22:38   #127
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg er av dei som har større etiske sperrer for å fjerne eit befrukta egg enn å unngå at det blir befrukta, ja.

Gammel 18-12-08, 22:39   #128
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ikke jeg heller.

:morder:

Hvor har du vært? Det ble diskutert i en abort-tråd her, ikke såå lenge siden. Der tenker jeg veldig, veldig ulikt de som mener det er passivt drap.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:39   #129
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg er av dei som har større etiske sperrer for å fjerne eit befrukta egg enn å unngå at det blir befrukta, ja.

Mens jeg har kobberspiral, men ville aldri valgt abort.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:40   #130
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skjønner du forskjellen?

Jepp .

Gammel 18-12-08, 22:41   #131
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Mens jeg har kobberspiral, men ville aldri valgt abort.

Den forstår eg ikkje. For meg blir det veldig dobbeltmoralsk. Eg har stor forståing for at somme meiner at eit befrukta egg ikkje er eit foster, og at det difor er uproblematisk å ta abort. Men eg slit stort med å forstå at det er greitt å bruke spiral men ikkje å ta tidleg abort ...

Gammel 18-12-08, 22:41   #132
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hvor har du vært? Det ble diskutert i en abort-tråd her, ikke såå lenge siden. Der tenker jeg veldig, veldig ulikt de som mener det er passivt drap.

Har ikke fått det med meg, nei. (Det kan gå en god del dager mellom hver gang jeg er innom, så jeg går nok glipp av en del tråder.)

Forøvrig helt på linje med deg.

Gammel 18-12-08, 22:44   #133
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er aborttråden.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=47246

Gammel 18-12-08, 22:46   #134
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bina er jeg ofte uenig med. Men ikke alltid. Electronica ser jeg at er veldig forskjellig fra meg. Men synes det er vanskelig å være kategorisk her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:47   #135
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Her er aborttråden.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=47246

Skal lese den en annen dag. Så plutselig at Electronica hadde skrevet et befruket egg. Da skjønte jeg problemsstillingen litt bedre.
Var faktisk ikke klar over det. Gjelder det bare kobberspiral, eller hormonspiral også?

Gammel 18-12-08, 22:47   #136
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Et egg er et egg, et foster er et foster, en baby er en baby.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:48   #137
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Kun kobberspiral.

Gammel 18-12-08, 22:48   #138
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir dette en abort/prevensjonsdiskusjon nå? :staying tuned:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:49   #139
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Det er det jo få som er ueinige i ...

Gammel 18-12-08, 22:49   #140
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva er da et befruktet egg? Et egg? Et foster? En baby?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.