Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-11, 18:25   #121
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er jo ingen vits, Rine? Det er ikke skadelig mengde, men det er jo ikke noe poeng heller. Siden det smaker dritt. Hvorfor ikke heller bruke kaloriene på noe ordentlig godt?

Nå drikker ikke jeg Pepsi Max, men akkurat det med smak er jo invididuelt. Man drikker jo ikke PM om man synes det smaker crap. Det er jo feks. det samme med festrøyking; jeg kunne aldri gjort det fordi jeg synes røyk smaker grusomt og er motbydelig, men smaken er jo forskjellig. Noen liker PM og noen liker feks. vin, noe jeg synes er forferdelig på smak.

Gammel 06-04-11, 18:35   #122
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vurderer å kutte ut Pepsi Max, men lurer på en ting: Jeg drikker det omtrent hver dag, men aldri mer enn ett lite glass om dagen. Er det ille, eller er det innenfor det akseptable? :håper:

Det høres helt akseptabelt ut i mine ører, hvert fall.

Gammel 06-04-11, 18:36   #123
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vurderer å kutte ut Pepsi Max, men lurer på en ting: Jeg drikker det omtrent hver dag, men aldri mer enn ett lite glass om dagen. Er det ille, eller er det innenfor det akseptable? :håper:

Det er vel opp til deg? Jeg drakk vel ca. 1/2 liter om dagen, noen dager mindre, av Cola light. For meg var det for mye fordi det blant annet bidro til mer luft i magen, oppbkåsthet og falskt søtsug. Nå som jeg har vært uten det så lenge, kunne jeg ikke for alt i verden tenke meg å begynne igjen. Hvis det lille glasset gir deg stor glede og ikke noen plager, er det jo ikke noe problem i og for seg. Vi putter vel alle i oss ting som ikke er udiskutabelt sunne innimellom, så det er vel "pick your poison" dette her.

Gammel 06-04-11, 19:39   #124
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er En som ikke drikker brus. Men jeg kompenserer med Farris. Det er så utrolig godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:41   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker Olden Boble eller hva det heter, den er god.

Gammel 06-04-11, 19:50   #126
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Farris Bris er favoritten her i huset, når det skal være litt ekstra blander jeg med ordentlig god eplemost.

Gammel 06-04-11, 20:00   #127
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er jo ingen vits, Rine? Det er ikke skadelig mengde, men det er jo ikke noe poeng heller. Siden det smaker dritt. Hvorfor ikke heller bruke kaloriene på noe ordentlig godt?

Det er ikke kalorier i Pepsi Max, og jeg synes det er godt. Ja, og så er jeg rimelig avhengig, men begrenser meg fordi jeg jo vet at den inneholder mye dritt.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå drikker ikke jeg Pepsi Max, men akkurat det med smak er jo invididuelt. Man drikker jo ikke PM om man synes det smaker crap. Det er jo feks. det samme med festrøyking; jeg kunne aldri gjort det fordi jeg synes røyk smaker grusomt og er motbydelig, men smaken er jo forskjellig. Noen liker PM og noen liker feks. vin, noe jeg synes er forferdelig på smak.

Nei, det ville jo vært det glade vanvidd. Jeg liker vin også, men røyker i det miste ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:59   #128
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Se her ja, mange suksesshistorier!
Rine: Jeg var der du er leeenge, og syntes det var en last jeg kunne leve med. Men plutselig oppdaget jeg at PM har blitt tørstedrikken min, og at jeg drikker skremmende mye av uhumskheten. Og det er hardt nå, altså. Bare såvidt jeg ikke hiver meg i bilen for å kjøpe en halvliter.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:11   #129
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

:i tenkeboksen:

Gammel 06-04-11, 21:14   #130
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kuttet brus 100 %, så tilbyr folk meg et glass brus, så sier jeg ja takk. Men jeg KJØPER ikke brus selv lenger. Jeg kunne ikke drikke det etter vektoperasjonen, og jeg bestemte meg for at det var ikke noe jeg trengte å begynne med igjen. Og det går faktisk helt greit. :litt sjokka faktisk:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:18   #131
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flinkinger

Jeg kuttet ut min daglige halvliter med Cola Light for noen år siden. Det satt langt inne, det er jo så godt, men det gikk fint å kutte. Siden jeg ennå er avstandsforelsket i Cola Light er dette noe jeg gir meg selv når livet er dritkjip, og jeg trenger en opptur.
Siden jeg egentlig har det fint i livet mitt blir det ikke mer enn 3-4 ganger i året.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:42   #132
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har drukket minst en 1/2 liter cola på dagen og gjerne et glass eller to på kvelden. Hele uka, i et par år. Faktisk så mye at jeg skammet meg når jeg pantet alle colaflaskene ......
Mye kjøring i jobben og da var det godt med en colaflaske ved siden av meg .

Men så ble jeg sykemeldt i slutten av november 2010, og ganske raskt fant jeg ut at jeg ikke kunne holde på å kun drikke cola der jeg lå på sofaen. Så jeg begynte å drikke vann og ble faktisk hekta på vann ganske fort. Så nå drikker jeg kun vann hele dagen, sikkert mellom 1-2 liter. Har drukket noen glass med cola i helgene etterpå, men ikke hver helg og ikke mer enn et glass. For nå smaker det faktisk ikke like godt av en eller annen grunn .

Og aller best er det at jeg ikke hadde noen som helst abstinenser. Kuttet nesten fra den ene dagen til den andre og har ikke savnet colaen i det hele tatt. Det er jo cola i kjøleskapet hele tiden, siden mannen drikker mye cola, men det har ikke fristet en eneste gang.

Når jeg kuttet ned på kaffen for et drøyt år siden derimot, fikk jeg skikkelig hodepine. Var på nivå at om jeg ikke hadde fått meg en kaffekopp før 11-12 tiden, så satte hodepinen inn for fullt. Men det gikk over det også, så nå drikker jeg daglig en kopp (morgen) og kun mer dersom jeg har besøk eller er på besøk.

Så da håper jeg den nye vanen fortsetter når jeg blir friskmeldt og begynner å jobbe igjen

Sist redigert av Liljekonvall : 06-04-11 kl 21:52.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 21:37   #133
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært med i alle år egentlig, drikker ikke brus

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.