Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 11:05   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Jeg innrømmer det, jeg drikker for mye brus. Både vanlig og lett, men jeg er desverre coca-coliker. Jeg er ikke overvektig, men tør ikke tenke på hvordan jeg ser ut innvendig etter å ha drukket så mye av den dritten.

Nå er det slutt, jeg helte ut alle brusrester i sinne i går, og har bestemt meg for å kutte det ut! Både lett- og vanlig. Jeg ser i utgangspunktet for meg at jeg kan drikke litt brus (vanlig, nå er det helt slutt på lettbrus for min del) til fest, og kanskje litt på lørdagskvelden, men i ukedagene er det nulltoleranse. Kun vann, and lots of it.

Noen som vil bli med? Kom igjen, la oss slutte med driten og bli sunnere!

Gammel 09-02-09, 11:07   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg kutter brusen nå, noen som vil henge seg på?

Jeg kan prøve litt. Jeg er kjempe svak for brus. Jeg prøver nå å bare drikke litt brus i helgene. Foreløbig har det gått litt greit.

Gammel 09-02-09, 11:07   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde henge meg på, og har tenkt tanken i mange uker.
Må tenke litt om jeg makter det akkurat nå.

Lykke til.

Gammel 09-02-09, 11:09   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi kuttet det ut for mange år siden. Vi kjøpte en stor flaske Solo når vi handlet til jul, og tømte ut siste skvetten i vasken for noen uker siden.
Det var utrolig hvor fort vi vennet oss av med det alle sammen. Bruker heller ikke saft eller juice. Kun vann.

Lykke til,dette går bra.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:11   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi kuttet det ut for mange år siden. Vi kjøpte en stor flaske Solo når vi handlet til jul, og tømte ut siste skvetten i vasken for noen uker siden.
Det var utrolig hvor fort vi vennet oss av med det alle sammen. Bruker heller ikke saft eller juice. Kun vann.

Lykke til,dette går bra.

Så bra! Ja, man venner seg egentlig fort av med det. Etter vektoperasjonen min tålte jeg ikke brus før det var gått 4 måneder, og jeg savnet det ikke engang. Så hvorfor begynte jeg igjen? :fiskedaske:

Gammel 09-02-09, 11:13   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:15   #7
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet mitt er at jeg liker så lite... Vann er så kjedelig, saft liker jeg ikke, ikke melk eller juice heller.... Men jeg skal slutte, en gang.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:16   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Da må jeg nok begynne å drikke brus først. Hvis jeg skal slutte, altså. :erter:

Lykke til, Iset.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:18   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Da må jeg nok begynne å drikke brus først. Hvis jeg skal slutte, altså. :erter:

Lykke til, Iset.

*Misunnelig*

Takk for lykkeønskninger. Dette SKAL jeg klare! Jeg er supermotivert!

Gammel 09-02-09, 11:19   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Problemet mitt er at jeg liker så lite... Vann er så kjedelig, saft liker jeg ikke, ikke melk eller juice heller.... Men jeg skal slutte, en gang.

Samme her. Jeg drikker vann, men ikke akkurat med samme halleluja-følelse som når jeg sitter med et glass iskald cola på bordet. Saft går an, men det er ikke så godt. Melk drikker jeg ikke og juice får jeg spader av. Men det er en vanesak. Vann smaker bedre og bedre jo mer man drikker av det, synes jeg.

Gammel 09-02-09, 11:21   #11
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan prøve å kaste mg på....drikker ikke så mye brus sånn egentlig så skal ikke være så vanskelig....eller kansje det blir det

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:23   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg sluttet (igjen :flau) med Pepsi Max forrige søndag. På lørdag drakk jeg to små glass med skvipet, men ellers har jeg ikke rørt det.
Jeg drikker mye vann, men nå i starten har jeg hatt Farris stående som "kosedrikk". Mannen er heldigvis med på slutten, så avtalen er at vi kun kjøper brus til helgen, og ingen 4-pakninger ...

Lykke til Iset!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:25   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mannen min er også med, han skal ned noen kilo og er egentlig ikke så begeistret for brus så det er JEG som har stått for den biten. Så det er jeg glad for, at ikke han vil ha brus nå når jeg slutter med skvipet. Vi har pleid å lage mat fra bunnen av, men det siste halvåret har vi brukt for mye halvfabrikata, så det kutter vi også på nå. Jeg liker jo egentlig å lage mat fra bunnen av og er veldig interessert i hva maten inneholder, så det har rett og slett bare vært ren latskap!

Gammel 09-02-09, 11:27   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Den latskapen pleier å overmanne meg også innimellom.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:35   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er med!
Og har allerede kuttet - har ikke rørt pm siden sist tirsdag.
Føles supert!
Heia dere andre!

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:46   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har allerede sluttet, men kan være med i heiagjengen her. Jeg vet at det bare skal et glass cola til så er jeg utpå, og hvor vanskelig det da er å kutte ut igjen.

Lykke til!

Gammel 09-02-09, 11:51   #17
Lita
Passiv

Standard

Lykke til!!!

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:55   #18
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er med!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:58   #19
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg burde henge meg på, drikker alt for mye Pepsi.
Jeg tror jeg blir med i morgen, i dag er det allerede for sent.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:02   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det et tips å drikke halvt og halvt med Farris og eplejuice eller blir det bare til å hisse seg opp på?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.