Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Syns du bøker i stua er pent?
Fint, liker å lese 202 80,80%
Fint, liker ikke å lese 1 0,40%
Stygt, liker å lese 38 15,20%
Stygt, liker ikke å lese 2 0,80%
Annet 7 2,80%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 07:57   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?

Fint, liker å lese

Gammel 18-08-09, 11:05   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mye pocket, og da mye SLITT pocket i hyllene. Jeg liker slitte bøker. Da ser man at de har hatt en funksjon. En kamerat av meg puttet boken først i et håndkle og så i en plastpose hvis han skulle ta med seg en bok i sekken eller noe. Jeg holdt på å le meg fillete av det. Her slenges pocketen rundt, og litt slitasje og litt kaffeflekker, hva gjør vel det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 11:33   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har mye pocket, og da mye SLITT pocket i hyllene. Jeg liker slitte bøker. Da ser man at de har hatt en funksjon. En kamerat av meg puttet boken først i et håndkle og så i en plastpose hvis han skulle ta med seg en bok i sekken eller noe. Jeg holdt på å le meg fillete av det. Her slenges pocketen rundt, og litt slitasje og litt kaffeflekker, hva gjør vel det?

For meg som bytter inn bøkene i nye, betyr det litt at de ser noenlunde rene og pene ut. Men jeg hadde neppe pakket dem inn sånn som kameraten din altså.

Gammel 18-08-09, 11:57   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis folk ikke har bøker i stua, popper fordommene mine fram:
- Hæ? LESER de ikke her i huset?!?

Gammel 18-08-09, 12:05   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Og så tenker du videre: "hmm de har sikkert bøkene i andre rom i huset, feks. kjellerstua, og kanskje de bytter bort eller selger bøkene etter å ha lest dem".

Gammel 23-08-09, 20:57   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og så tenker du videre: "hmm de har sikkert bøkene i andre rom i huset, feks. kjellerstua, og kanskje de bytter bort eller selger bøkene etter å ha lest dem".

Ja, det er egentlig sånn...
Flau-smiley under innlegget mitt indikerer at jeg forstår at det er en fordom og at jeg sikkert tar feil. Selv om naboene mine på begge sider ikke har en eneste bok synlig plassert i huset, og de leser ikke. Altså annet enn barnebøker og evt. en avis.
Men ellers må jeg innrømme at vi har sikkelig mange, og fantastiske bøker, i stua - og at jeg svært sjelden leser nå til dags.
Sparer dem til jeg blir pensjonist og har sluppet opp for strikkeoppskrifter Men jeg har lest fryktelig mange bøker da. Om det hjelper..

Gammel 18-08-09, 18:17   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og, som med de fleste fordommer, kan det hende du tar skammelig feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 11:09   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker ikke å lese, men jeg leser fordet. Det blir stort sett faglitteratur eller historiske bøker. Har noen få bøker i stua, resten i garasjen, nattbordskuffen og på mannens kontor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 16:44   #9
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me har ikkje bøker i stua, har bokhylle på soverommet.
Har heller ikkje veldig mange bøker, låner dei fleste på biblioteket og låner bort/gir bort etter å ha lest.

Gammel 18-08-09, 13:06   #10
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker bøker og vil gjerne ha dem på stua, jeg synes det blir lunt og koselig med bokhyller fulle av bøker. Som Acsa, så ser jeg også ofte på tiltlene i bokhyllene hjemme hos folk, det er spennende å se hva folk leser. Likens ser jeg også mer på kunsten og bildene deres enn på møbler og interiør ellers.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 14:04   #11
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kan være fint, men jeg synes det fordrer en stue med litt størrelse på, ellers blir det fort tungt og kvelende. Vi har ikke en eneste bok i stua, den er knøttliten og vi har nesten ikke veggplass til overs så bokhyller er uaktuelt. Vi har derimot et rom i kjelleren som er fylt med bøker. Så får det heller være at fremmedfolk som er innom tror at vi ikke leser, og de aller fleste som kjenner meg vet jo uansett at jeg leser mye bøker.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:51   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte at det ser fint ut, men det var før jeg kastet et blikk bort på den vindskeive Ivar-hylla vi har plassert i vår stue. Vilt kaos (dog i alfabetisk rekkefølge) med bilder klemt inn der det er ledig plass, cd-er stablet her og der og en anmassende DVD-samling liggende på toppen. Kanskje ikke en estetisk fryd, nei. Det skal bli innebygde hyller med glassdører der når vi er ferdige med å pusse opp, men det er visst en stund til.

Bokskapet vårt i gangen derimot.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 15:43   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av en eller annen merkelig grunn er Pratchettpocketene mine litt, eh, slitt. De blir fort det når man leser i dusjen. Men de står fortsatt fremme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 16:06   #14
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Av en eller annen merkelig grunn er Pratchettpocketene mine litt, eh, slitt. De blir fort det når man leser i dusjen. Men de står fortsatt fremme.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 16:37   #15
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bøker i stua. Ikke fordi jeg leser så mye, men jeg synes det gjør seg. Har jo planer om å lese alle bøkene engang, men jeg har jo god tid.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:27   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oksesædkataloger faktisk. Det finner man iallefall ikke i dette huset. Hverken i stua eller i bokhylla.

Jeg tenker litt som Appelsin faktisk, og regner med at andre gjør det også. Derfor har jeg noen bøker i stua, og det er ikke Hjemmetbokklubbøkene mine fra 1996.

Jeg savner virkelig bøkene mine, og har brukt mye tid på å tenke på hvor de skal plasseres. Etter hvert tenker jeg de finner veien til stua. Men først: Kjøpe nye Billyer.

Gammel 20-08-09, 12:41   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Bøker er fine. Vil gjerne ha alle mine i stua, men det er ikke plass foreløpig. Men Billy-hyller vil jeg ikke ha. Bøkene må stå i en eller flere reoler som matcher stilen ellers. I glasskap er lekkert. (begynne å drømme om nye møbler i stua)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:19   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint, selvfølgelig. Aller finest i bokskap.

Gammel 23-08-09, 10:21   #19
eggje
mister magic

Medlem siden: Aug 2009
eggje har et hav av muligheter foran seg
Standard

kommer veldig ann på stua føler jeg... Passer rett og slett ikke hos meg, men er veldig fint hos andre

eggje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:44   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker bøker og vil gjerne ha dem stående fremme og da er det best plass i stuen/spisestuen. Hadde vi hatt et svært hus hadde jeg nok satset på et bibliotek med gode lenestoler og leselys og peis og.... :drømmer:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.