|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Du har jo selvsagt helt rett i det. Folk kan jo gjøre akkurat hva de har lyst til selv om de er gift. Folk driver jo med litt av hvert, og kan også være enige seg imellom hva som er lov. Det offentlige har jo selvsagt ingenting med dette å gjøre. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Man kan jo eventuelt vinkle det slik at folk får velge/skrive løftene sine selv, så mye eller lite blomstrende og romantiske de bare vil, og at det offentlige stiller med en minimalistisk defaultvariant som bare sier "Vil du gifte deg med ham/henne der? Og du også? OK, da er dere gift, case closed".
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Jeg ser det for meg: |
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Eventuelt "Ja jøss". Det er det mannen og jeg pleier å svare på alle sånne "Jeg bekrefter å ha lest lisensavtalen for dette programmet/denne tjenesten i sin helhet", og kan sikkert også brukes for "Vi bekrefter å ha lest ekteskapsloven i sin helhet og at vi er ved våre fulle fem og har tenkt grundig gjennom saken før vi gikk til dette alvorlige skrittet".
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Jeg kjenner flere som lever slik og har snakket om dette med dem flere ganger men det er å snakke til døve ører. "Ingenting skjeeer, vi tar ting som de kommer, man kan ikke bekymre seg for alt her i livet, tenk positivt blablabla".
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Famous last words før man rykker tilbake til start og bor i fuktig leid sokkelleilighet.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Jeg håper inderlig at du spøker nå Mim. For de generaliseringene du driver med er virkelig på kanten. |
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Pssst! Jeg tror Mim satte dette på spissen for å illustrere alt man kan tape på et samboerskap som går fløyten, hvis man er den som ikke har bidratt økonomisk.
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Selvsagt gjør hun det, men det er noe med generaliseringene hennes i denne tråden som så til de grader går over kanten synes jeg. |
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Jeg sier ikke at jeg er imot abort, jeg sier at jeg aldri noensinne kunne gjennomført det selv, jeg hadde blitt ødelagt, og jeg er ikke alene om det. Du sier du glatt hadde tatt abort, jeg hadde ikke det og folk bør forstå at ikke alle ser like "lett" på det å fjerne et foster.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Men i fri abort ligger også valget å IKKE ta abort, Mim. Det virker på meg som om du synes at alle som ikke velger å ta abort når ting ikke er "på stell" er teite og uansvarlige. Teite og uansvarlige mennesker finnes dog i begge leire, både blant de som velger og de som ikke velger abort i en vanskelig livssitasjon.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?De tre siste "talere" får grønne av meg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Som alenemor i eget hus som forsørger sine egne unger og holder meg med samboer som lever her på min nåde føler jeg at jeg har noe å tilføre debatten. |
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?Jeg syns dere mistolker mim noe helt borti natta her.
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?:kremt: |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Selvsagt, på samme måte som man hverken trenger å være misunnelig eller bitter når man kommenterer generaliseringene i denne tråden. |
|
![]() |
|
|