|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg kommer til å stresse to ting: |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Epikur
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Hvis en av døtrene mine kommer og sier de vil jobbe med noe i media fordi de vil på Tv, så tror jeg at jeg må gi meg selv en laaang time out og finne store mengder dyr vin innerst i skapet.
![]() |
#123 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg tror generelt det er mange som suser rundt i livet sitt uten å stoppe opp og TENKE. Noen suser rundt på universitetet. Noen suser rundt på bygda der de vokste opp og begynner som bussjåfør eller på oppdrettsanlegget mens de venter på at noe magisk skal skje eller på at kjæresten skal synes det er ok at man reiser fra bygda for å gå på skole og vips, 10 år etter er du der fortsatt, eller er på trygd eller noe annet morsomt. :fra bygda:
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jepp, det er greit. Eldste påstår hun vil kjøre lastebil som pappa'n gjør, javel, bare sørg for å ha fullført videregående i hvertfall, så må hun gjerne kjøre lastebil.
![]() |
#127 |
© All rights reserved
|
Du er så sjarmerende når du uttaler deg om bygdelivet, Polyanna. Fri for fordommer og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Selvsagt, 007. Det var bare en kommentar til det med susing på universitetet. Det finnes så mange slags susing. Og der jeg kom fra så var det den slags susing som var det vanligste, blant dem som drev med det. Så var vi selvsagt en haug med folk som reiste ut og utdannet og og der noen flyttet hjem igjen og lever lykkelig alle sine dager.
![]() |
#130 |
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg kjenner svært vellykkede mennesker uten utdannelse whatsoever. Jeg kjenner svært vellykkede mennesker med høy utdannelse. Det er et fullt virrvarr av hvor de har vokst opp, hvor de bor nå, hvilke yrker de er innenfor. Hjelpes. At ikke bare folk kan holde seg innenfor statistikkene så jeg kan bevare fordommene mine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Ja, det der er gruelig irriterende, altså.
![]() |
#132 |
trenger lading
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg begynte så fint å lese alle svar, men skummet etter hvert.
![]() |
#133 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Hvis arbeidet som renovatør, eller renholder, eller vaktmester hadde vært lønnet ut fra betydningen disse yrkesgruppene har i samfunnet vårt, ville disse yrkesgruppene hatt en betydelig høyere status. Uten disse tre stopper samfunnet vårt opp temmelig raskt. En annen gruppe vi heller ikke klarer oss uten veldig lenge er yrkessjåførene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg påstår ikke at noen form for susing er bedre enn annen, altså. Gjeld er ikke bra når man ikke har noe igjen for det.
![]() |
#135 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg bor også i en bynær bygd og her er mange av "de innfødte" bekymret over ungdommen, som "reise te bydn og skula og skula i år ette år, i staden for å gjera skikkeleg arbeid". |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Greit at barna velger kort utdannelse?Jeg synes forresten det hadde vært mer interessant å spørre....: |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
trenger lading
|
En utdannelse av noe slag skal jeg "presse" mine barn til å ta.
![]() |
Emneord |
griserøkter |
|
|