|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvit saus fra pose?
hva?
|
|
|
#122 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvit saus fra pose?Den sausen jeg bruker mest er "sjysaus". Fra Toro
|
|
|
#123 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvit saus fra pose?Jeg skjønner ikke helt logikken i at posesaus er sunnere enn hjemmelaget.
|
|
|
#124 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt vil det aldri bli sunnere. Dog kan jeg gå med på at de ofte er mer fettfattige. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Output blir vel aldri bedre enn summen av input?Output blir vel aldri bedre enn summen av input, tenker jeg når det gjelder saus. Hvis jeg måtte velge mellom å lage saus av margarin, Toro buljong, vann og maizena ville jeg foretrukket en ferdig Torosaus. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Ustabil
|
Jeg syns at min fiskebollesaus er verdens beste, og kan godt legge ut oppskriften. Men den er litt på slump... |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Ustabil
|
Ikke jeg! |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Helt fettfri blir den jo ikke, det er tross alt fett i melk...
|
|
|
#130 |
|
Audacious
|
Sv: Hvit saus fra pose?Jeg har fått en meget solid opplæring i hvit saus. Det var nemlig tema i tre måneder på skolekjøkkenet på Chisipite Senior School, Zimbabwe. Det er utrolig hvor mye forskjellig som krever en hvit saus, altså! Alt fra gratenger til tomatsuppe.
|
|
|
#131 |
|
Yes, we can!!
|
Bruker du skummet melk så slipper du det også.
|
|
|
#132 |
|
Står på egne ben
Jeg lager sausen til fiskebollene på akkurat samme måte. Ungene elsker den, men for mannen er ikke fiskeboller mat, men sausen synes han er god da. Men et lite spørsmål: Koker du ikke sausen i 5 minutter etter den har fått neste passe konsistens? Trodde en måtte det for å få vekk mel smaken? Passet kanskje ikke å spørre om det i en Toro-tråd men... |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ustabil
|
Nei, jeg pleier ikke å koke sausen. Men jeg "koker" jo forsåvidt mel / margarin-blandingen, og jeg koker også når jeg har tilsatt fiskekraften. Så MELET blir jo kokt, men ikke melka. Jeg liker ikke så godt smaken etter at melka har blitt kokt, sikkert bare en fiks ide jeg har. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Står på egne ben
Det er i alle fall det jeg bestandig har lært av moren min, men jeg aner egentlig ikke. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Hehe det innlegget mitt der var ikke sånn skarpt ment altså.
|
|
|
#138 |
|
Tante Sofie
|
Ja, i butikken gjør jeg det unna raskest mulig. Det er selvsagt derfor jeg ikke har oversikt over alt som kan skaffes til veie i halv- eller helfabrikata. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvit saus fra pose?Jeg er overhodet ikke interessert i matlaging. Jeg liker det ikke. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvit saus fra pose?Hvit saus fra pose kan vel sidestilles med ferdig oppskjærte pølser, pølser uten skinn og ferdig kokte poteter. Jeg slutter aldri å undre meg over hvilke "lettvindte" matvarer som kommer i butikkene. Er folk VIRKELIG så kunnskapsløse og late? Forresten har det vel ikke med lathet å gjøre for det er jo like enkelt å lage det selv.
|
![]() |
|
|