|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#124 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Jeg er mer utslitt etter 7,5 enn de korte vaktene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Ain't that nice. Men da er det ikke passelig "for et barn i barnehage, foreldremessig sett", skjønner du. Det er passelig "for ditt barn, i forhold til hvordan dere fungerer som foreldre". There's a difference, you know. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?For min del så må gjerne barna være i barnehagen til den stenger. Jeg syns ikke synd i de som er sist i barnehagen, jeg opplever heller at vi har fine samtaler, får lest ei bok ekstra og andre ting når det er rolig rundt ørene. Så sålenge barna er hentet før barnehagen stenger så er alt greit, det er når noen hver eneste dag kommer 2-3 minutter for seint og som i tillegg bruker 10 minutter på å komme seg ut at det er et problem.
![]() |
#127 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Far "skulle-bare" og kom 20 minutter forsent til å hente W en gang. Flaks for ham at styrer hadde mistet nøklene sine og ikke kom noe sted.
For meg(oss) er fritiden viktigere enn eventuelle overtidspenger. Jeg har selv barn som skal hentes, både de og vi har avtaler og aktiviteter på ettermiddagen og dagene våre er like travle og viktige som de som har barn i barnehagen min.
Vi har fast arbeidstid, og arbeidstid og åpningstid er lik. Når jeg starter på tidligvakt 6.45 åpner også barnehagen, og vi må få til å åpne samtididg som vi tar i mot de som kommer tidlig. Dersom jeg er tidlig ute, noe jeg som regel er jobber jeg de femten minuttene uten lønn. Dvs at jeg åpner alle dører, triller ut vogner, setter ned stoler og benker, slår på alle lys, setter på en vaskemaskin og gjør i stand til frokost. Det betyr at jeg kan sette meg ned med ungene når de kommer og vi får en hyggelig frokoststund - noen ganger også med en kopp kaffe.
Å komme forsent pga uforutsette hendelser kan selvfølgelig skje all, men det er mange som spekulerer i å hente akkurat 16.45.
Jeg har vært med på at et barn ikke ble hentet engang fordi far spillte golf. Han var så godt i gang ... Halvannen time forsent, pga en runde på golfbanen!
![]() |
#128 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg har ikke henta for sent, men så har ikke snuppas barnehagekarriere vart en hel måned enda heller. Dog har jeg allerede sagt opp min nåværende jobb og funnet en annen, nærmere barnehagen. Alternativet hadde vært dritlange dager for henne, og max stress for oss både på morgenen og ettermiddagen. Hver dag. Det orker ikke jeg, og jeg unner ikke henne det. Nå har jeg permisjon, og hun er ikke i barnehagen hele kjernetiden engang.
![]() |
#129 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Det er også slik(ikke alltid, men ofte) at de barna som hentes sist også kommer først. Jeg lurer på om disse foreldrene hadde syns det var greit om jeg kom tuslende 10 minutter etter åpningstid og ikke sa et ord, verken om hvorfor eller beklaget meg.
![]() |
#130 |
Off the map.
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har hatt barn i barnehage i 5 år og aldri hentet for sent. (derimot har det hendt at vi står og 'skraper på døra' 5 min før den åpner.
![]() |
#131 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har aldri kommet for sent for å hente.
![]() |
#133 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi har alltid hentet i tide, men har også hatt svært kort vei til barnehage, og få faktorer som har kunnet forsinke.
![]() |
#134 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nei, det har jeg aldri forhold meg til. Vi henter klokka tre, barnehagen stenger halv fem. De har aldri noengang vært der til stengetid. Ikke til fire engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
villende
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Vi henter stort sett i god tid før stengetid, fordi det er mulig for oss med den arbeidshverdagen vi har. Jeg bruker aldri bil til jobb, og har muligheten til å gå såpass tidlig de dagene jeg skal hente at jeg eventuelt rekker å gå til barnehagen dersom alt av kollektivt står bom stille. Det har skjedd et par ganger at jeg har halset inn døren 15 minutter før stengetid, men da har det gjerne vært såpass med kaos at det er veldig mange foreldre som kommer sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nei, henter alltid en stund før barnehagen stenger..
Sist redigert av Moonlight : 23-06-10 kl 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?2-3 ganger i året er jeg 5 for sent ute, da på grunn av kø.
![]() |
#138 |
Protonterapeut
|
De har nok ikke lest Freakonomics.
![]() |
#139 |
Textrovert
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Da både mannen og jeg jobbet VELDIG langt unna barnehagen, hendte det at vi ikke rakk det i tide, selv om vi alltid la inn en halvtime ekstra slack. En gang var jeg to timer forsinket grunnet ulykker og omkjøring. Da gikk yngstemann i en privat barnehage, så da betalte vi bot. Det var selvsagt helt fair, vi var bare glad noen kunne være der sammen han, for vi hadde ingen til å hente.
![]() |
#140 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Det var jo veldig diplomatisk, må jeg si...
![]() |
|
|