Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kortere skoleferie

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 12:02   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kortere skoleferie

Man kan også søke om permisjon uten lønn, men det er jo ikke mange som klarer 14 dager med det. Vil tro det er en av grunnene Chanett nevner.

Hvis jeg skal reise på utenbys brytestevne med sønnen min og bussen drar før jeg har hatt siste undervisningstime på fredag, må jeg enten søke permisjon uten lønn, avtale med elevene at vi jobber inn timen en annen gang (i praksis umulig pga fullstappede timeplaner hos dem) eller organisere et bytte med en annen lærer (også i praksis umulig hvis det er snakk om tysktimene mine fordi elevene kommer fra mange ulike klasser). For de fleste ender det med permisjon uten lønn.

Gammel 08-08-10, 14:57   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ah; jeg leste den parantesen som "til i alt 38 timer i uka". Når forstår jeg litt mer. Og når jeg tenker meg om innser jeg jo at 38 timer i uka er fullstendig ulogisk.

Gammel 08-08-10, 14:59   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Takk for oppklaringen, Blånn.

Gammel 08-08-10, 15:31   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det bør gå an å se på hvordan ferien fordeles i løpet av året, i tillegg til å se på om det går an å utnytte skolehverdagen riktigere.

På min arbeidsplass er det helt utelukket å gi ekstra fri/permisjon uten lønn eller liknende i sommerferieperioden for å passe barn. 3 uker (i faste grupper) er det vi har krav på (med evt bytting av uker seg i mellom). Hvis foreldrene velger å bruke alle ferieukene helt parallelt med hverandre, så er det ikke noe jeg kan ta hensyn til (har selv hatt flere uker alene med ungene for å få sommeren til å gå opp).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.