Sv: Kortere skoleferie
Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.
Dette er jo et tilbud for barn fra 5/6- 9/10 år, hva med de som ikke lenger kan gå på sfo?
Gruer meg til den dagen hvor de er for store for sfo, synes 4-5 uker er
lenge å være alene hjemme for en 9-10-åring
Da får man gjøre som det ble gjort da vi var små, vi var med på jobb og var en uke her og der på landet hos besteforeldre, tanter og andre slektninger. De må jo ikke sitte mutters alene hjemme i 4-5 uker.
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Jeg tror ikke ungene har godt av så mye ferie og fridager. Det blir et altfor stort sjokk når de kommer ut i arbeidslivet. Det ble nevnt et sted her at inderne har nesten 240 skoledager i året. Det er en grunn til at så mange arbeidsoppgaver settes bort til India.
Dette var ironisk ment, ikek sant? Ellers:
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Vet du hvor mange timer de har? Og hvilket pensum de har? Dette har vel vært oppe til diskusjon tidligere, men jeg husker det ikke nå. Men jeg lurer på om norsk skole har mye "utenom" basisfagene. 
Nei, dette var det jeg fant med kjapp googling. Det betyr for eksemel ikke at inderne nødvendigvis har fler timer enn norske (Sånn til deg, Gajamor), det kan hende de har kortere dager.
Pensum varierer nok veldig fra land til land, i tillegg til hvordan de måler suksess og at krav og kriterier er oppfyllt.