Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-17, 13:13   #141
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Nei til taktisk stemmegivning!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:14   #142
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg stemmer nok AP i år også som jeg bruker å gjøre. Jeg er ikke enig i alt, men nok til at jeg ikke vurderer andre alternativ. Har bare stemt annet parti en gang og da stemte jeg SV. Til forskjell fra mange andre her så synes jeg det er ok at de danner regjering med sv og sp. SV synes jeg er skikkelig flink i en del enkeltsaker og SP på grunn av distriktspolitikk. Som folkevalgt i en distriktskommune med mye landbruk og kraft så ser jeg viktigheten av en del saker som SP fokuserer på. Jeg kjenner mye flinke SP-folk, men det er et enormt sprik der synes jeg. Du har de ultrakonservative som er brun i kantene, men de har også en god del flinke folk som ligger mye lengre til venstre. Jeg får spader av Ola Borten Moe, men dagens leder har jeg sansen for.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:18   #143
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hørte dem på DAX18 på vei til jobb. Vidar "opphengt i 3 setninger" Kleppe som beskyldte en ungdomsleder (FpU, darling) for å ha sagt en ting en gang før (når han igjen svarte på Kleppes samme rant, litt mer eksaltert denne gangen).

Fornøyelig, men foruroligende.

Tverrpolitiske ungdomsnettverket, uttalte han seg på vegne av!

FpU, du. Jaja. Noen må få ham over til the good guys, for han snakket godt for seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:20   #144
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns vel kanskje det er en smule urettferdig at Venstre settes opp som ansvarlig for FrPs retorikk. De er vel, bortsett fra KrF og SV, de som har talt tydeligst nettopp mot retorikken. AP har vært stille som mus, bortsett fra noen halvhjertede "huffda...".

Blir de det da?

Arbeiderpartiet er en skygge av seg selv. Jeg skulle gjerne sett en debatt med Listhaug og Brundtland, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:23   #145
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Arbeiderpartiet er en skygge av seg selv. Jeg skulle gjerne sett en debatt med Listhaug og Brundtland, for eksempel.

Eller Listhaug og Hanna Kvanmo. (ikke AP-politiker, riktignok).

Ja, Arbeiderpartiet skuffer. De burde stå mye tydeligere på hva som er deres profil og hvilke verdier de står for.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:42   #146
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei til taktisk stemmegivning!

Der går grensa for meg altså. Da hadde det gått helt i ball!

Jeg synes det er vanskelig nok å finne noen jeg kan stemme på, for det er såpass mye jeg ikke liker ved absolutt alle partier, at jeg alltid ender opp med å stemme på noen på tross av en-to-mange ting. Det blir nesten like mye på tross av som på grunn av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 13:50   #147
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det er helt realt. Men du kan i prinsippet ende med å indirekte støtte en FrP-regjering, fordi hvis V+KrF+H får flertall alene, er FrP ute fortere enn du kan si integreringsminister. Det er derfor taktisk stemming egentlig er umulig i praksis.

Tja. I teorien har du rett. I praksis er det noe som er mer sannsynlig enn annet. Og det å velge noen som ikke vil samarbeide med FrP er i mye større grad et verdivalg enn taktikk for min del.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:15   #148
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tja. I teorien har du rett. I praksis er det noe som er mer sannsynlig enn annet. Og det å velge noen som ikke vil samarbeide med FrP er i mye større grad et verdivalg enn taktikk for min del.

For meg er det ordvalget "ikke vil samarbeide med FrP" som gjør at jeg blir overrasket. De som sitter som politikere har jo en jobb de gjør, de velger ikke hvem de skal samarbeide med, og de må spille med de kortene de har. Har de flertall trenger de ikke å samarbeide med noen, er de i mindretall må de.

Slik er det jo for alle som er i jobb, man velger jo ikke hvilke kollegaer man selv har - og det finnes jo alle typer: flinke, teite, snille, inteligente, morsomme, sosiale, sinte, arrogante (listen kan jo utvides i det uendelige). Skal man få noe gjort er det å gjøre så godt man kan under de forutsetningene man har.

Jeg kan ikke si at jeg synes at det at SV og FrP samarbeidet om barnehageprisene i 2002 (ref) gjorde at jeg ikke vil stemme SV igjen. Det som er verre er at jeg (så langt jeg har fått med meg argumentasjonen i tråden) ikke riktig skjønner hvorfor det at SV og FrP samarbeidet om dette er fælt? Selv om jeg personlig misliker flere av FrP politikerene - og mye av grunnen er ikke en gang politikken. Er feks ikke begeistret for Søviknes, selv om jeg vet at han er en veldig dyktig politikere.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 16-08-17 kl 14:33. Årsak: skrivefeil
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:19   #149
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For meg er det ordvalget "ikke vil samarbeide med FrP" som gjør at jeg blir overrasket. De som sitter som politikere har jo en jobb de gjør, de velger ikke hvem de skal samarbeide med, og de må spille med de kortene de har. Har de flertall trenger de ikke å samarbeide med noen, er de i mindretall må de.

Slik er det jo for alle som er i jobb, man velger jo ikke hvilke kollegaer man selv har - og det finnes jo alle typer: flinke, teite, snille, inteligente, morsomme, sosiale, sinte, arrogante (listen kan jo utvides i det uendelige). Skal man få noe gjort er det å gjøre så godt man kan under de forutsetningene man har.

Jeg kan ikke si at jeg synes at det at SV og FrP samarbeidet om barnehageprisene i 2002 (ref) gjorde at jeg ikke vil stemme SV igjen. Det som er verre er at jeg (så langt jeg har fått med meg argumentasjonen i tråden) at jeg ikke riktig skjønner hvorfor det at SV og FrP samarbeidet om dette er fælt? Selv om jeg personlig misliker flere av FrP politikerene - og mye av grunnen er ikke en gang politikken. Er feks ikke begeistret for Søviknes, selv om jeg vet at han er en veldig dyktig politikere.

Ok. Ikke vil bidra til en regjering hvor FrP er med. Samarbeid i det daglige må jo alle, så det tenkte jeg ikke på å spesifisere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:19   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Og alle partier utenom SV samarbeidet med liv og lyst om innvandringspolitikken, om det nå er den som er vanskelig å svelge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:25   #151
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Katta, det er fortsatt et litt aparte ordvalg, tenker jeg. Det er ikke noen uforbeholden støtte til en regjering, og det var på håret at de ble enige om er budsjett i det hele tatt.

Og det var bare 10 mandater som skilte FrP og V+KrF (det samme som Sp har). Det er klart det er mulig å få en annen borgerlig regjering, hvis velgerne vil.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:26   #152
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og alle partier utenom SV samarbeidet med liv og lyst om innvandringspolitikken, om det nå er den som er vanskelig å svelge.

Ja, det helt fantastisk hvordan Listhaug greier å hause opp dette? Jeg synes det er mer eller mindre ufattelig hvordan hun greier å sette et slikt enormt fokus på et emne hvor det ikke er voldsomt uenighet. Det er rart.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:34   #153
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er fullstendig uaktuelt å stemme på noe som helst som sørger for at dagens regjeringspartier fortsetter. På alle mine kjerneområder er de en fullstendig katastrofe. Jeg er skuffet over at AP lefler med samme retorikk, så derfor tenker jeg å stemme enda lenger til venstre.

Det Tallulah sa, og...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å mene at ikke FrP er verre enn MDG og Rødt. De er kanskje ikke supergjennomtenkt, de små, men de er nå i det minste ikke klimafornektere som flørter med kristenekstremister og brunskjorter.

Det har jeg vanskelig for å fatte også.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heller ekstrem klimaforkjemper enn rasist, spørrumeg.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Eksempelvis vil Rødt ut av NATO. Ganske ekstremt vil jeg si.

Er det ekstremt å ville ut av en organisasjon som har f.eks. feilaktig gått til angrep på Irak og som driver krig i Afganistan osv.? Virkelig?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:49   #154
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg har stemt Ap i de aller fleste valg og SV i et par tilfeller. Jeg kjenner flere drivendes dyktige Ap-politikere på lokalnivå og på Stortingsnivå, folk som har stemt mot LoVe-utbyggingen og for å få slutt på ikkemedisinsk skamfering av guttebarn. Og tapt, om igjen og om igjen og som ikke gir seg. Personlig vil jeg fortsette å jobbe for de to sakene.

Men!!! Et Ap som ledes av en Støre på stemmesanking hos ekstremkristne og som har en i praksis nesten like ille asyl- og flyktningepolitikk som Frp og som vil jobbe for konsekvensutredning av Lofoten mm., de får ikke min stemme i år. Den går til SV denne gangen. Miljøpolitikken, framtiden vår, mennesker i nød teller for mye for meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:55   #155
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det er ganske ekstremt å ville ut av NATO akkurat nå. Kort tid etter den fortsatt betente annekteringen av Krim og midt i den dårlige kommunikasjonene mellom USA (Nato) og Russland. Vi er et bittelite land, med en lang kystlinje og med grense mot en av verdens stormakter. En stormakt med en enerådende leder som er glad å vise (ikke bare retoriske) muskler. You do the math.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 14:57   #156
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.


Men!!! Et Ap som ledes av en Støre på stemmesanking hos ekstremkristne og som har en i praksis nesten like ille asyl- og flyktningepolitikk som Frp og som vil jobbe for konsekvensutredning av Lofoten mm., de får ikke min stemme i år. Den går til SV denne gangen. Miljøpolitikken, framtiden vår, mennesker i nød teller for mye for meg.

Jeg er også litt der akkurat nå.

Samtidig som å få SV over sperregrensa er et stort skritt i retning utskifting av dagens regjering. Det skal veldig mange flere stemmer til, for å få tilsvarende økning i representanter på den rødgrønne siden fra de større partiene. Men skillet over/under sperregrensa for et potensielt samarbeidsparti betyr en stor forskjell i antall representanter. Det betyr ikke at jeg ønsker at SVs politikk skal gjennomføres på alle områder, og så store blir de nok aldri heller, men at de kan sette foten ned for sine viktigste kjernesaker, spesielt på klimasiden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 15:01   #157
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er ganske ekstremt å ville ut av NATO akkurat nå.

Dette er overhode ikke realpolitikk, dette er en teoretisk øvelse på linje med å vurdere hva som skjer når man dør. Kommer man til himmelen? Blir man reinkranert?

Dette er sånn typisk opposisjonspolitikk. SV i regjering var med i Afganistan. Neppe fordi de syntes det var heldig (hvor mange syntes det, da?) men fordi det ble opplevd som en nødvendighet.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 15:04   #158
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette er overhode ikke realpolitikk, dette er en teoretisk øvelse på linje med å vurdere hva som skjer når man dør. Kommer man til himmelen? Blir man reinkranert?

Dette er sånn typisk opposisjonspolitikk. SV i regjering var med i Afganistan. Neppe fordi de syntes det var heldig (hvor mange syntes det, da?) men fordi det ble opplevd som en nødvendighet.

Jeg er fristet til å bruke igjen. Hva MENER du her?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 15:06   #159
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er ganske ekstremt å ville ut av NATO akkurat nå. Kort tid etter den fortsatt betente annekteringen av Krim og midt i den dårlige kommunikasjonene mellom USA (Nato) og Russland. Vi er et bittelite land, med en lang kystlinje og med grense mot en av verdens stormakter. En stormakt med en enerådende leder som er glad å vise (ikke bare retoriske) muskler. You do the math.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 15:06   #160
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg er fristet til å bruke igjen. Hva MENER du her?

*ha* *ha* Alltid rart når man selv opplever at man er klar som glass, og så er det totalt uforståelig for andre. Skal skrive litt mer (og bedre?) senere.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no