|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Sviiisj!!
|
Å? Jeg trodde sammenhengen var nokså veletablert. Denne vitenskapelige artikkelen beskriver de cellulære mekanismene, som i hovedsak kan oppsummeres med at HPV-viruset skiller ut kreftfremkallende stoffer som bl.a. påvirker celledeling, hindrer naturlig celledød, og kan endre normale slimhinneceller.
|
|
|
#143 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Beklager |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg tror mer på det Katta og Esme sier og mener enn nettsteder uten skikkelige kilder. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
sjikane og personforfølgelse
|
|
|
#146 |
|
Passiv
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenMulder har kommet seg en hel del han altså. Ihvertfall som tv-underholdning. Som person jeg måtte forholdt meg til er jeg redd jeg måtte drept ham.
Jeg tar kreft over en time med hovent stikksted? Er det det som er det anbefalte valget nå? Du kan bli svimmel eller noe sånt - kanskje over tid - i verste fall minutter - er det virkelig verdt så mye å slippe kreft, liksom? |
|
|
|
#147 |
|
Bedreviter
|
Så du mener altså at fordi vaksinen hevdes å ha gjort skade på andre jenter, så er det rimelig å hevde at de norske jentene fikk livene ødelagt, selv om disse bare hadde kortvarige allergiske reaksjoner?
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Mother of Dragons
|
Hvordan kan du si at de har fått ødelagt liv og helse når de er friske, og dessuten at det er høyst tvilsomt at det var vaksinen som var skyld? Har du en annen definisjon enn andre folk hva ødelagt helse vil si?
Hva slags kilder sjekket du for å se om dette er i det hele tatt sant?
Hva mener du er sjokkerende med dette utklippet? Jeg er svært usikker på om du skjønner hva som står der jeg altså. Fint om du spesifiserer hva du er uenig i, eller hvordan du oppfatter det som står der.
|
|
|
#149 |
|
saftig
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenSiden til Venhild sier at gutter også skal vaksineres nå, og fremstiller dette som noe helt forferdelig. Det blir hevdet at dette noe er Merck gjør fordi salget går dårlig. Jeg mener det er bra at også de som sprer viruset bør få tilbudet om vaksinen.
|
|
|
#150 |
|
can-jur
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenSkjønner ingenting jeg?
|
|
|
|
#151 |
|
Bedreviter
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenEsme da. Hva slags underholdning skulle det bli her inne om vi gikk rundt og forlangte at folk skulle skjønne kildehenvisningene de brukte. Det må jammen være nok at de er i stand til å kopiere dem. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Det som står er følgende:
|
|
|
#153 |
|
Shake it out!
|
Neineinei! Jentene har spist sylteagurker og er kidnappet av ailiens. HP -vaksinen er bare en dekkoperasjån får å få fokus bort fra ze real pråblem.
|
|
|
#154 |
|
Passiv
|
Tror det er mange flere jeg. De forkler dem som trafikkdrepte og sånt. Men egentlig er de myrdet av MyndigheteneTM. |
|
|
|
#155 |
|
Bedreviter
|
Nei, 11 norske jenter har fått feber, allergiske reaksjoner eller har besvimt som følge av vaksinen. De har blitt helt friske igjen etterpå, og dette har Folkehelseinstituttet vært helt åpne om. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
can-jur
|
Godt jeg bare har gutter : phu:
|
|
|
|
#157 |
|
Bedreviter
|
Ah, nå finleste jeg teksten din. Norske myndigheter har selvsagt dopet foreldrene på sylteagurk. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Helt friske er jo å ta i da. Nå har de faktisk fått den skjebnen at deres husmorsinn er tilsmusset med minnene om disse fryktelige bivirkningene fra dengangen de var forsøkskaniner. Jeg vil si man kan si at det er å få livet sitt mer enn ødelagt. |
|
|
|
#159 |
|
Shake it out!
|
Du har virkelig ikke peiling på unge jenter!
|
|
|
#160 |
|
Epikur
|
Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenKildekritikk på nett for dummies:
Jeg tror det kan være en idé å konferere med skolebiblioteket, altså.
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|