|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#142 |
villende
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledere
Men faktum er at dette har kommet opp som tema. Og da kan man bli sur og oppgitt og kalle meningsmotparten uempatisk. Eller så kan man velge en mer saklig linje og forklare hvorfor man mener at dette ikke har noe å si for fremtidige lederverv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, da mener du at han burde bli igjen? Jeg skjønner ikke helt hva han skulle gjort der, utenom å bli drept selv. Det er ikke mange liknende situasjoner vi kan sammenligne med, men da vi ble invadert av tyskerne rømte de viktigste lederne ut av landet, inkludert kongefamilien. Kan ikke se at det har vært kritisert i ettertid.
![]() |
#144 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg vil ha tydelige politiske ledere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Ser lyst på livet
|
Nå tenker jeg bare høyt, Kongen og regjeringen hadde rådgivere som sa hva de skulle gjøre, og handlet ikke overilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
villende
|
Men er det nok til å konstatere at det gjør ham til en dårlig leder? Alle kan handle på måter de kanskje ønsket ugjort eller gjort annerledes i etterkant (uten at jeg vet om det er tilfellet her). Det er jo hele mennesket som skal vurderes, ikke bare en enkeltstående handling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg vet ikke helt, jeg klarer ikke å bli enig med meg selv. Av grunner som kommer opp i denne tråden. Synes det har kommet frem mye klokt og gjennomtenkt fra flere hold.
![]() |
#148 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det hadde Eskil på telefonen, også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Ringskrømt
|
Det blir jo dumt å spekulere i hva de burde gjort i ettpåklokskapens navn, så det jeg tenker på er handlinger og valg man tar der og da. Jeg tror ikke han hadde blitt drept om han f.eks. snudde og plukket opp de han fikk SMS-er fra som fremdeles var på øya, men han vurderte at sannsynligheten for at han kunne bli det var så stor at han ville ikke snu båten, derfor ba han dem om å legge på svøm i stedet. Det var et valg han gjorde, som person, som leder, som voksen.
![]() |
#150 |
Ser lyst på livet
|
så om eskil på telefon fikk beskjed om å forlate øya så klarer jeg ikke å se hva Skremmern ønsker å oppnå med å trekke han inn i diskusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og mange reddet livet fordi de hørte på han, de la på svøm. Jeg vet ikke nok om tidsaspektet, men det er vel mulig at disse sms-ene kom inn en stund etter at båten hadde kjørt, mener å huske at de var en halvtime i båten. Skipperen slapp folk i land og dro tilbake (med annen båt, antar jeg) for å redde flere.
![]() |
#153 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereOm Eskil fikk beskjed på telefon om å forlate øya, så har han bare gjort som han fikk beskjed om, da synes jeg det er skrekkelig rart å trekke hans lederegenskaper i tvil når han har gjort som han fikk beskjed om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg synes det er veldig interessant å lese denne tråden og se saken fra andre sider enn man selv så i utgangspunktet. Det gir perspektiver og rom for å tenke over egne meninger og holdninger, og det er det fine med diskusjon. Og noe av det jeg liker med FP.
![]() |
#155 |
Ringskrømt
|
Som jeg nevnte i sted så synes jeg ikke at EP har noe å skamme seg over som privatperson. Han var redd og flyktet, og jeg har all forståelse i verden for at han gjorde det. Jeg kan bare forestille meg hva de som ble igjen på øya måtte gjennomgå av grusomheter. Men jeg synes at det sier litt om hans lederegenskaper at han gjorde det.
![]() |
#156 |
Passiv
|
Det er absolutt ikke nok til å si at han er noen dårlig leder. Man kan strekke det til at det hadde vært bedre lederegenskaper om han beviselig hadde reddet en eller flere - sånn heltemessig. Men da hadde han nok dødd, og det å være død er ikke noen god lederegenskap. |
![]() |
![]() |
#158 |
Ringskrømt
|
Jeg tenker at han hadde flere valg. Å reise tilbake med båten, som ga dem god beskyttelse, ville ikke vært noe man gjorde for å komme i avisa eller bli omtalt som "helt" av mediene, men fordi man føler et ansvar, og ikke bare fordi man er i besittelse av øyas eneste båt, men fordi man tenker, handler og reagerer til alles beste. For fellesskapet.
![]() |
#159 |
lider av tastleksi
|
Mener du da at føreren av båten, som nettopp har sett sin kone og mor til sine to døtre skulle risikere livet for at lederen av AUF skulle vise godt lederskap? De er bygget over en annen lest enn meg de som i så fall risikerer at ungene blir foreldreløse midt oppe i en situasjon de ikke engang har oversikt over.
![]() |
#160 |
Borte
|
Men tror du han kunne kjøre fergen helt uten videre? Og tror du en uerfaren fergefører uten videre kunne redde folk opp av vannet og i fergen uten å utsette dem for videre fare?
![]() |
|
|