Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 10:32   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?

Jeg har ett barn som brukte lang tid på å slutte med bleie og en som brukte smokk ALTFOR lenge. Og bare ett av to er sovebarn. Jeg synes det har vært greit at folk har ment noe om dette sånn at jeg får litt rettledning om når det er greit å slutte med "ting".

Men jeg tror du og jeg bare må bli enige om at vi er uenige. Jeg tenker at akkurat ferien må være en ypperlig tid for å avslutte vognbruk. Da har man jo mye bedre tid enn ellers. Blir ungen sliten (eller lei), så har man tid til å ta seg en pause. I motsetning til når man halser hjem fra barnehagen og skal rekke storesøsters fotballtrening kl 17.

Gammel 14-05-12, 10:36   #2
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Se an ungen og ta med trille hvis du tror du får bruk for den! En frisk unge blir ikke syk av å få slappe av i vogn noen dager i varm sydensol! :bastant:

Gammel 14-05-12, 10:46   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polarjenta: De finnes sikkert. Jeg for min del måtte slutte å bære begge mine unger da de var rundt to år. Komboen tunge unger og svak mor var ikke ideell. Det var også en grunn til at det noen ganger var praktisk å ha med vogn når jeg var alene. Av og til nekter jo unger å gå og vogn i ti minutter var greiere for rygg og armer enn bæring.

Og der sier oslo78 noe av det samme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:54   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg triller før vogn enn å vise meg ute med smokkebarn. Om vi nå skal være slik teit kategoriske som vi visst skal være her. Smokkebarn er ekkelt og unødvendig. Man må da kunne gi barnet nærhet og ikke plast. Jeg har aldri brukt smokk til noen av mine og da kan da ingen andre trenge heller.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 10:58   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg triller før vogn enn å vise meg ute med smokkebarn. Om vi nå skal være slik teit kategoriske som vi visst skal være her. Smokkebarn er ekkelt og unødvendig. Man må da kunne gi barnet nærhet og ikke plast. Jeg har aldri brukt smokk til noen av mine og da kan da ingen andre trenge heller.

Og jeg mener at du er din fulle rett til å både mene og si dette. Man trenger jo ikke være enig med deg.

Jeg reagerer på 4-åringer i vogn. Meg om det.

Gammel 14-05-12, 10:59   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og jeg mener at du er din fulle rett til å både mene og si dette. Man trenger jo ikke være enig med deg.

Jeg reagerer på 4-åringer i vogn. Meg om det.

Ja, deg om det. Det har du helt rett i.

Gammel 14-05-12, 12:27   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid spennende å se hvordan slike tråder utvikler seg her på FP. Jeg regnet med at Høns spurte fordi hun faktisk lurte - naiv som jeg er.
Vi sluttet med vogn lenge før pp ble fire. Hun fikk heller sitte på farens skuldre hvis det knep. Jeg tror hun ville blitt dypt fornærmet over å skulle sitte i vogn som fireåring, men barn er jo veldig forskjellige.
Og dere som mener at en vogn ville gjøre det lettere å håndtere raseriutbrudd med vogn tilgjengelig - blir barna sittende i vognen hvis de blir plassert der? Min lille klatret illsint ut av vognen da hun var mye mindre enn 4, hvis det var det om å gjøre, så for oss har aldri vogn vært noe middel til å stoppe utagerende oppførsel - hvordan får dere andre det til, egentlig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:30   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vogn, smokk og cola på tåteflaske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 12:31   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vogn, smokk og cola på tåteflaske.

Og Crocs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:24   #10
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spurte fordi jeg lurte Pøbelsara. Men liv og rore er alltid moro

Men, et lite spørsmål til dere som ikke bruker vogn etter to/tre årsalderen. Hva gjør dere om dere skal gå noen kilometer til butikken, barnet skal være med, klokken er 16.30 og du bare skal handle det du trenger til middag? Eller klokken er halv åtte, og det skal handles inn? Lar dere barna ta turen i eget tempo eller velger dere alternative transport måter som bil, buss, sykkel, eller annet?

Og hvorfor er det verre med vogn i ferier enn ellers? Feks om man bor et stykke unna mat, butikker, strand og restauranter. Er det da verre å bruke vogn enn andre transportmidler? Eller når man skal på tur? Feks synes jeg det er bedre at barna går i fjellet/marka enn at de skal gå til fjellet/marka og da få en kortere tur i naturen (selvom jeg godt kan gå dit og i marka/fjellet etterpå).

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:34   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sagt det noen ganger nå, men kan gjerne gjenta det; For min del må jo gjerne folk bruke vogn, men jeg personlig syns det er unødvendig når barnet er 4 år og helt fint klarer å gå selv. Det er dessuten forskjell på å bruke vogn av og til og det å bruke vogn hele tiden.
Om jeg skulle på butikken for å kjøpe middag klokka 16.30 så hadde jeg enten gått, eller jeg hadde ringt faren min så hadde han kommet hit og sett etter ungene mens jeg lånte bilen og kjørte på butikken. Klokka 19.30 er 4åringen lagt så da er det rimelig uaktuelt for meg å dra på butikken. Det er jo ikke sånn at alle som syns 4åringer er for store til vogn alltid drar dem meg seg overalt de skal bare for å gi dem gåtrening.

Hos oss er det forøvrig slik at det er førsteklassingen som klager først når vi er ute og går, jeg håper de aller fleste hadde reagert dersom jeg hadde puttet han i en vogn. En eller annen gang må man slutte med vognbruk, og mine unger har sluttet rundt 3 år. Så jeg hadde rett og slett ikke kommet på å bruke vogn nå, selv om jeg har 3 vogner som står her og der.

Gammel 14-05-12, 13:55   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg synes at det er merkelig at enkelte mener at det er mer stuerent at man som voksen ringer faren sin eller setter ungen fastspent i et bilsete enn å sette barnet i vogna.

Gammel 14-05-12, 13:58   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det er merkelig at enkelte mener at det er mer stuerent at man som voksen ringer faren sin eller setter ungen fastspent i et bilsete enn å sette barnet i vogna.

Ja, der stopper det litt opp for meg også. Vi har heller ikke alle en far å ringe til i denslags situasjoner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 13:59   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det å ringe faren min er mer naturlig enn å sette trekløveret mitt i vogn ja.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:00   #15
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faren min bor 90 mil unna så det er ikke så lett for ham å bidra med noe praktisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 14:01   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Voksne dama, liksom, og har ideer som gjør at hun må ringe pappaen sin. Fantastisk absurd med tanke på at treåringen ikke skal i vogn fordi den er stor nok til å gå mens den voksne må ha hjelp av pappa fordi treåringen ikke skal sitte i vogn. Haha!

Gammel 14-05-12, 16:11   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Voksne dama, liksom, og har ideer som gjør at hun må ringe pappaen sin. Fantastisk absurd med tanke på at treåringen ikke skal i vogn fordi den er stor nok til å gå mens den voksne må ha hjelp av pappa fordi treåringen ikke skal sitte i vogn. Haha!

Nå var det jeg som sa at jeg kunne ringe faren min, og det er rett og slett fordi jeg ikke har bil. Som oftest går vi, og vi handler på vei hjem fra barnehagen, men om jeg sto her en ettermiddag og manglet noe så ringer jeg glatt faren min slik at jeg slipper å dra med ungene på butikken på et slikt tidspunkt. Så du skjønner, siden du tydeligvis må ha det inn med teskje, at det ikke handler om at sønnen min på 4 ikke skal sitte i vogn, men at det går fortere.

Gammel 14-05-12, 17:24   #18
Høns

Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå var det jeg som sa at jeg kunne ringe faren min, og det er rett og slett fordi jeg ikke har bil. Som oftest går vi, og vi handler på vei hjem fra barnehagen, men om jeg sto her en ettermiddag og manglet noe så ringer jeg glatt faren min slik at jeg slipper å dra med ungene på butikken på et slikt tidspunkt. Så du skjønner, siden du tydeligvis må ha det inn med teskje, at det ikke handler om at sønnen min på 4 ikke skal sitte i vogn, men at det går fortere.

Jeg kjører heller ikke bil. Jeg ringer likevel ikke pappa når jeg mangler noe. Jeg er voksen og går da på butikken selv. Om det innebæreer at barnet puttes i en vogn, så ja vel. Men jeg er i det minste selvstendig og klarer meg selv.

Gammel 14-05-12, 21:33   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg kjører heller ikke bil. Jeg ringer likevel ikke pappa når jeg mangler noe. Jeg er voksen og går da på butikken selv. Om det innebæreer at barnet puttes i en vogn, så ja vel. Men jeg er i det minste selvstendig og klarer meg selv.

Det er faktisk jeg også, så derfor handler jeg på vei hjem, med 4åringen gående sammen med meg. Her var poenget at om jeg står hjemme klokka sent på ettermiddag og mangler noe, så kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å få skaffet det noe hurtigere enn om jeg skal kle på 2 unger for å gå på butikken. Det handler ikke om å være voksen, men at av og til er det greit å be om hjelp om man trenger det. Hadde vi vært 2 voksne så hadde det vært greit, men jeg er alene med mine 2 og da syns jeg det er fint å få litt hjelp nå og da.

Gammel 14-05-12, 22:41   #20
Høns

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er faktisk jeg også, så derfor handler jeg på vei hjem, med 4åringen gående sammen med meg. Her var poenget at om jeg står hjemme klokka sent på ettermiddag og mangler noe, så kan jeg ringe noen som kan hjelpe meg å få skaffet det noe hurtigere enn om jeg skal kle på 2 unger for å gå på butikken. Det handler ikke om å være voksen, men at av og til er det greit å be om hjelp om man trenger det. Hadde vi vært 2 voksne så hadde det vært greit, men jeg er alene med mine 2 og da syns jeg det er fint å få litt hjelp nå og da.

Har full forståelse for at man kan få hjelp. For vår del er ikke det et alternativ, og da kan vogn være ok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.