Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etternavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange deler du etternavnet ditt med?
Mindre enn 50 75 38,66%
51-150 35 18,04%
151-300 15 7,73%
301-500 8 4,12%
501-1000 21 10,82%
1001-2000 8 4,12%
2001-5000 13 6,70%
5001-8000 6 3,09%
8001-11000 5 2,58%
Mer enn 11000 8 4,12%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 21:11   #141
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etternavn

ca 1600 som har samme etternavn som meg. Det var tidligere 5 som hadde samme for og etternavn som meg, nå er det tre eller færre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 22:44   #142
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Jeg, mine foreldre og mine to søsken, så vi er fem. I tillegg har mine barn fått det som mellomnavn .

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 00:46   #143
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vi er 14 med mitt etternavn. Vi er i slekt... I tillegg er det kun 11 som har fornavnet mitt så når ssb sier at det er tre eller færre med min kombinasjon er jeg faktisk helt alene om å ha den kombinasjonen.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 15:12   #144
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavnet jeg har giftet meg til er det 263 som bærer (med den skrivemåten) Det er ytterligere 479 som har det, bare skrevet på en annen måte.

Pikenavnet mitt er det 917 personer som bærer. (med stolthet )

Gammel 25-05-07, 21:01   #145
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Skjønner at FP er stedet for de med sjeldne navn

Selv har jeg et etternavn som mange tusen har. Tretusenogettellerannet om jeg ikke tar helt feil. Men jeg er unik

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:21   #146
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et par og førti heter det samme som meg til etternavn

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 09:15   #147
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der er 35 stk i Norges land

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 10:02   #148
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå får jeg være en av de ytterst få(?) her inne med et etternavn som er heeelt vanlig - vi er over tredve tusen med dette navnet. Og jeg kjenner ca tredve av dem.....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 23:35   #149
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

90 på mitt nåværende, på det jeg bytter til om litt over en mnd så er det 88.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 23:59   #150
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

213 har samme etternavn som meg.

Gammel 28-05-07, 10:47   #151
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

698 som har mitt etternavn.
Men det er bare 3,2,1 eller 0 har samme kombinasjon for- og etternavn som meg.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 10:55   #152
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Det er 241 som har samme etternavn som oss, ca. halvparten av dem er i familie med mannen.

Men jeg er den eneste i landet som har navnekombinasjonen som jeg har med fornavn, pikenavnet mitt og mannens etternavn.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 11:06   #153
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

3,2,1 eller 0 har samme etternavn. SÅ vi er nok 2 da, sønnen min har også det etternavnet.

Pikenavnet mitt er det 91 som har.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:34   #154
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde et helt vanlig sen-navn før jeg giftet meg. Etternavnet jeg har nå er det bare 55 som har, og jeg kommer ikke til å bytte tilbake nå.
Gutta mine har jo tross alt det navnet, og de vil alltid være mine gutter så derfor har jeg jo fremdeles tilhørighet til navnet.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 21:34   #155
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nesten 7000.

Gammel 29-05-07, 21:35   #156
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det er 2263 som har _____ som etternavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har _____ som første fornavn, og _____ som etternavn

Hvis jeg noen gang blir gift blir det slik:

Det er 332 som har _____ som etternavn.

Det er 3, 2, 1 eller 0 som har kombinasjonen _____ _____som mellomnavn-etternavn. Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har _____ som første fornavn, og _____ _____ som etternavn.

Gammel 30-05-07, 00:06   #157
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har to etternavn, eller ett mellomnavn og et etternavn om du vil.

Mitt pikenavn som nå er både mitt, mannens og podens mellomnavn bæres av i underkant 400. Mannens etternavn som nå er alle tre sitt etternavn bæres av +/- 60 stykker.

Jeg, mannen og poden er de eneste med våre navnkombinasjoner.

Gammel 30-05-07, 12:18   #158
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

50 har samme etternavn som meg. Jeg hadde trodd det var flere.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 12:20   #159
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17 stk har det etternavnet vi har. Alle er i familien.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 12:22   #160
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fire stykker som har vårt etternavn: Meg, min mann og våre to sønner!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.