|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Terror og frykten for represalierJeg lurte bare på hva du mente. Håper du skjønner at du ikke kan si akkurat det jeg fortalte deg. Jeg kunne ha spurt deg om å endre selv, men det var sent og jeg var redd du hadde lagt deg. Beklager.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terror og frykten for represalierDa vil jeg oppfordre deg til å være forsiktig med ytringer på nett hvis man ikke kan stå for ting man skriver,selv gjemt bak et nick. Jeg mener fortsatt at reglene bør være like for alle, vi er mange som har vært i samme situasjon der vi vil slette det vi selv eller andre skriver og det er ikke like enkelt å få gjort.
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Terror og frykten for represalierDet skjønner jeg, Amo.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Terror og frykten for represalierSensur i en tråd om ytringsfrihet.
Sist redigert av amo : 13-01-15 kl 07:58. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Terror og frykten for represalierDenne kronikken av Kashif Iqbal var flott, synes jeg. Rett fra levra. Ikke enig i alt, så klart, men svært enig i hovedbudskapet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Terror og frykten for represalierdenne er fin.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Terror og frykten for represalierHehe, godt svart. Jeg ser at Max Hermansen, initiativtaker bak demonstrasjonen mener at TV ikke burde vist klippet, av hensyn til mannen. Nei, vet du hva! Han er voksen og får stå for sine egne dumheter.
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Sv: Terror og frykten for represalier
Komplekse saker.
|
|
|
#9 |
|
|
Pussig. Han mener jo at de så sjelden slipper til i media. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Terror og frykten for represalierNå er han jo syk, så da så.
|
|
|
#11 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Terror og frykten for represalierEr vel ikke så sikker på at problemet i bånn har noe med religion å gjøre. Problemet i bånn er at du har noen unge menn som ikke får jobb, røyker hasj og driver kriminalitet. Så blir de forbanna pga noe de har sett på tv (Irka-krigen og det amerikanske fengslet der nede) og de blir enkle å rekruttere for ekstremister. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Klart du kan. Det e jo et valg.
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Du har tatt et valg ved å vise religionen utenpå. Det er et valg som kan føles krenkende for personer som mener at religion tilhører den private sphæren. Jeg har hverken lyst til eller behov for å vite hvilken religion folk tilhører. Når jeg treffer folk både privat eller på jobb så har jeg lyst til å bli kjent med personen i den rollen jeg treffer dem og ikke som representant for en religion. Har jeg behov for å snakke med folk basert på deres tro oppsøker jeg heller de steder hvor det er naturlig å snakke om tro. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
anglofil
Sv: Terror og frykten for represalierNå begynner jeg seriøst å lure på om det er noen her som er imot religionsfrihet? Det er i alle fall det jeg leser mellom linjene til spørsmål om valg av hvordan folk velger å kle seg. Religionsfrihet er jo en bærebjelke i enhver liberal rettsstat.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 15-01-15 kl 01:30. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
anglofil
Jeg lurer litt på dette. Betyr det at du "dømmer" folk ut fra bekledning, for så å avgjøre om du ønsker kontakt med vedkommende? Du ser ikke forbi evt. religiøs klesdrakt / symboler og tar kontakt som du ville ha gjort om de ikke kledde seg "religiøst"?
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Jeg dømmer ingen. Alle har rett til å ha den religionen de ønsker. Det jeg prøver å si er at det ikke er alt jeg har lyst og behov for å vite om en person. For personer jeg kun har et profesjonelt forhold til har jeg ikke noe behov for å vite for eksempel hvilken religion de har, hvilken legning de har eller hvor de bor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Så om to menn går hånd i hånd på gata eller du ser et heterofilt brudepar på tur ut av tinghuset så reagerer du? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
anglofil
? Men hva mener du? Du ønsker ikke å vite hvilke religion folk hører til - så skal man da forby religiøse symboler/plagg?
|
![]() |
|
|