Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-15, 08:46   #141
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

7 store terrasser i en leilighet? Penthouse på Manhattan?

Jeg trenger to. En med morgensol og formiddagssol, og den må være diger. Med plass til busker, planter og drivhus. Og en med kveldssol, med gassgrill, sofa og spisested. :kravstor:

70 m2. :knegg"

Gammel 17-05-15, 09:29   #142
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg håper at en av ungene ønsker å overta huset jeg og da regner jeg med vi må flytte trives veldig godt her nå. Men ser ikke for meg oss to bli gamle her. Da vil jeg bo mer sentrumsnærmt til Bergen sentrum.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:15   #143
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenker at vi ihvertfall ikke skal ende opp som svigers. I et stort hus, med stor hage som de aldeles ikke klarer å vedlikeholde. Det er et stressmoment, men de gidder ikke/orker ikke ta tak. Det ender nok opp med at de må bæres ut og så overlates alt av salg og opprydding til barna.

.

Ja, det er problemet med "bære ut"-folkene. :ser en framtidig kjemperyddejobb i krystallkula:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:18   #144
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at vi ihvertfall ikke skal ende opp som svigers. I et stort hus, med stor hage som de aldeles ikke klarer å vedlikeholde. Det er et stressmoment, men de gidder ikke/orker ikke ta tak. Det ender nok opp med at de må bæres ut og så overlates alt av salg og opprydding til barna.

Da i motsetning til min mor som solgte et stort og tungvint hus og kjøpe seg en lettstelt leilighet. Det betyr aldeles ikke at hun ikke er aktiv, men trenger ikke bruke tid og krefter på ting som hun ikke liker.

Hvorvidt man sløves eller ikke tror jeg kommer mer an på personlighet enn på om man bor i leilighet eller hus. En aktiv person som selger hus fordi h*n ikke ønsker å bruke tid/krefter på det, ser jeg vanskelig for meg sløves fordi h*n flytter i leilighet. Mens derimot en i utgangspunktet lite aktiv person som var nødt til å opprettholde en viss aktivitet for å holde orden på hus/hage, ser jeg for meg fort kan sløves ned i en lettstelt leilighet.

Det er jo noe annet å bytte bolig når man begynner å ikke greie å vedlikeholde da, noe annet enn å skifte profylaktisk lenge før man har lyst og mangel på evne har tiltrådd.

Gammel 17-05-15, 19:25   #145
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Faren min må sannsynligvis bæres ut, og det er ikke det at jeg blir sittende igjen med arbeidet med salg og opprydding som er hovedbekymringen, akkurat.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:30   #146
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, her skal vi bli. Ser at vi nok må finne oss noe enklere,uten hage og på ett plan når vi blir gamle eller syk,men den tid den sorg.

Gammel 17-05-15, 19:33   #147
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at min mor rydder og kaster og rydder og kaster kontinuerlig er nok en medvirkende årsak til at jeg er så positivt innstilt til at mine foreldre ser ut til å ende med "bæres ut".

Jeg derimot, jeg må flytte hvert femte år etter hvert for å berge barna fra en uhorvelig grusom jobb med å rydde etter meg... :hamster:

Gammel 17-05-15, 19:45   #148
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Mine foreldre, slutten av 50-årene, har flytta fra stor enebolig (4 etasjer) til enebolig på ett plan nå for ett år siden, for å ha mindre plass + mye mindre tomt. Og jeg kjenner på meg at jeg er sjeleglad for at alt har blitt rydda opp i da de flytta. Full kjeller, fullt loft, to garasjer - og nå har de bare et bittelite loft pg har kvitta seg med alt annet!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:51   #149
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg hadde "landet" og skulle bo livet ut der jeg bodde for halvannet år siden. Men en skilsmisse seinere bor jeg et helt annet sted, og har andre hensyn jeg måtte ta til bolig, både ifht økonomi og ifht at jeg måtte kunne bo der aleine med noen fysiske utfordringer. Jeg kan godt bo her livet ut, jeg er åpen for det. Men jeg veit jo ikke hva livet bringer! Jeg kan få en ny partner, selv om jeg i dag anser det som lite sannsynlig. Jeg kan ønske å bo annerledes når ungene flytter hjemmefra om ca. ti år, kanskje i gangavstand fra jobb? Planen nå er at jeg bor her til Plutten har flyttet hjemmefra, og så ser jeg hvordan livet ser ut da.

Gammel 17-05-15, 19:54   #150
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha tilbragt helgen med å rydde og vaske et hus for fotografering til salgsoppgave er jeg ihvertfall ikke veldig motivert for å gjøre det igjen noensinne.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 19:58   #151
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Etter å ha tilbragt helgen med å rydde og vaske et hus for fotografering til salgsoppgave er jeg ihvertfall ikke veldig motivert for å gjøre det igjen noensinne.

Jeg ser den, tro du meg.

Men når man har et forelder som bor hjemme selv om vedkommende ikke er frisk nok til det (dement, dårlig til beins, avhengig av medisiner man ikke husker ta, ikke i stand til å huske hvordan komfyren virker), så er det ikke oppryddingsjobben når det en gang er slutt man ligger våken om natten av.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:08   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har jo ryddet ut av to dødsbo, på to veldig forskjellige måter. Den siste plukket vi med oss bunaden og noen bilder, og betalte noen for å ta resten. Den første kjøpte vi hytte for å flytte alt inn i.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:27   #153
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg ser den, tro du meg.

Men når man har et forelder som bor hjemme selv om vedkommende ikke er frisk nok til det (dement, dårlig til beins, avhengig av medisiner man ikke husker ta, ikke i stand til å huske hvordan komfyren virker), så er det ikke oppryddingsjobben når det en gang er slutt man ligger våken om natten av.

Jeg veit litt om hvordan det der er, sjøl om det ikke er helt det samme med en generasjon til i mellom. Men det er tøft. Også etter at de ikke bor hjemme mer. (Så når jeg sier jeg skal stikke av fra sjukehjemmet og dra hjem og sjekke hagen, så er det ikke bare fjas, dessverre. Jeg er redd det er den veien det går.)

Gammel 17-05-15, 22:12   #154
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huset vårt er på tre plan og perfekt for en familie. Men vi ser for oss å flytte når ungene ikke lenger bor her. Et lite ettplanshus med hage hadde vært fint, men vi har kanskje endret mening når den tid kommer.

Gammel 17-05-15, 22:35   #155
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men jeg ser for meg at vi blir her til vi er godt opp i alder!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:52   #156
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne tenkt meg å bo litt som dette.

Ikke nødvendigvis akkurat der, og akkurat sånn. Men litt den greia. Kort avstand til sentrum, fin utsikt og en leilighet - ikke enebolig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:56   #157
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som tidligere nevnt bor vi en stor enebolig nå, med masse plass både ute og inne Det er veldig praktis, med 4 barn, uten tvil. Men. For min del handler "lettstelt" med at jeg hverken har helse eller intersse til å holde hus og hage vedlikeholdt. Jeg synes jo det er pent med fin hage, for all del. Men jeg er bare ikke der selv. Og jeg merker jo at det å ha stor enebolig, som ikke akkurat er nytt, krever en god del vedlikehold, og det er på en måte en ting som krever et overskudd jeg ikke har.

Derfor ønsker jeg noe enklere når vi ikke trenger å ha plass til 4 barn lenger. Problemet er at jeg har en samboer som ikke helt deler mitt syn på akkurat dette, så.. jaja.. den tid den sorg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:16   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det hørtes ut som en forlokkende måte å dø på. Gitt at man blir funnet før retrieveren begynner å bli sulten...

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Åh, jeg vil dø der sammen med deg. Men hunden må være din, altså.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skal I HVERT FALL ikke bo i Paris! Da måtte det vært sammen med en rik, ung (50ish) franskmann som bar meg på hender og føtter og skjemte meg bort med champagne og pain au chocolat hver morgen.

Da kunne jeg for så vidt bodd hvor som helst.

Han får ikke bo i samme leilighet som oss, men du kan få ha ham på besøk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:19   #159
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja det sa jeg da vi bygde huset vårt for 17 år siden. I fjor solgte vi og flyttet til ny leilighet nærmere sjøen/fjorden. Vi har god plass ca 120 kvm til å ha besøk/overnatting og ha barnebarn hos oss når den tid kommer. Lillesøster på 14 år har god plass til sine venner. Selvsagt var det nok bedre før synes hun da vi hadde to stuer og et hus på 3 plan. Men det har gått svært så greit.
Jeg savner kun hagen min men utrolig nok ikke så mye som jeg hadde tenkt.
Ikke sikkert dette blir siste gang vi flytter

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:32   #160
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Kanskje, kanskje ikke. I dag trenger vi litt flere rom, men vi klarer oss. Det er også mulig å bli boende her i mange år når ungene flytter ut og vi definitivt ikke trenger flere rom, men ikke om det blir nødvendig med rullestol eller andre spesialinnretninger.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.