|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnEller som de sier på enkelte kombinerte ST-/YF-skoler jeg veit om (ikke min), når kaffetraktere og kopimaskiner tydelig har vært forsøkt fiksa på, men fortsatt ikke virker: "Her har det vøri mie vekttall ute og gått!"
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Neida, bare den sedvanlige at noen ganger kan FP fremstå massivt hånende. Spesielt for en yrkesskoledropout som meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Pass deg for glasshuset også, du som skulle begynne med noen svært tunge vekttall for litt siden!
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes du har såre tær nå. Ikke noe håning i denne tråden, iallfall ikke slik jeg ser det. Bortsett fra av de med "lette" vekttall, da. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se noen håne noen i denne tråden. Det forhindrer jo selvsagt ikke at noen kan føle seg hånt.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 05-06-15 kl 10:09. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det skjønner ikke jeg helt heller. Men jeg skjønner følelsen allikevel. Jeg tror det har noe med hvor trygg og glad man er over egne valg. Min bror angrer nok litt på at han ikke fortsatte etter fagbrevet og er utålmodig og ikke fornøyd der han er nå. Han føler seg litt fastlåst nå med to små barn og ingen utdanningsinstitusjoner der han bor. Mens min svigerinne derimot føler hun har havnet på helt rett hylle som barne- og ungdomsarbeider. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har noen lette vekttall. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Jeg har A i 15 studiepoeng jeg ikke engang kjøpte pensumbøkene til. Var ikke på en eneste forelesning heller, så....
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnUnntak her også, jeg har høyere utdannelse, men heldigvis såpass lav grad at vi fortsatt er sammen etter 21 år.
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Nå snakker jeg helt generelt og frikoblet fra tråden sånn at det er klart at jeg ikke mener noen faller i noen kategorier.
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Nåja, jeg vet nå ikke det. Det siste kan være en belastning, riktignok, men for min del er det lettere å hente fram empati for mindreverdighetskomplekser enn snobberi. But hey - it's not a competition.
|
|
|
#16 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHvis vi skal snakke om nærmeste vennekrets så må jeg faktisk innrømme at jeg er den eneste med høyere utdannelse.
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMeh, denne diskusjonen er så full av stråmenn! Her er noen.
Det er jo langt på vei samme friksjon vi ser her, noe som jo er fascinerende, siden vi snakker engelsk klassekamp på 1930-tallet i sitatet.)
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnVi møttes før vi startet å studere, så der visste vi jo ikke hvor vi skulle ende opp, men som en del av 'intervjurundene' i starten, så ble nok ganske mange tanker og planer om framtida kartlagt. Å studere og få seg en utdannelse var viktig, og de stegene man måtte ta for å komme dit var viktig. Vi fikk tidlig et ansvar ikke bare ovenfor oss selv, men også for den andre som skulle ta del i den framtida vi skapte. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg må være lit domm, for jeg synes ingen har vekttallene mine har kommet rekende på ei fjøl. Selv om fagene jeg har tatt, sikkert medfører øyerulling i visse kretser.
|
|
|
#20 |
|
|
Det handler jo mye om flaks og personlighet. Jeg har to fag som er veldig ulike, i det ene fikk jeg A uten å kjøpe pensum og uten å lese, i det andre jobbet jeg knallhardt gjennom hele semesteret og fikk D. Jeg går i klasse med folk det har vært omvendt for.
|
|
![]() |
|
|