Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å velge en partner med lik bakgrunn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 14:15   #141
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Man kan bli for høyt utdannet også, vet du. Det sier min mor.

Shit!! :nettopp ferdig med 27 års utdannelse:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 14:31   #142
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du har skutt langt over mål.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 14:32   #143
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du har skutt langt over mål.

Det er i alle fall bankkontoen min enig i.

Gammel 04-06-15, 16:54   #144
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Eller som de sier på enkelte kombinerte ST-/YF-skoler jeg veit om (ikke min), når kaffetraktere og kopimaskiner tydelig har vært forsøkt fiksa på, men fortsatt ikke virker: "Her har det vøri mie vekttall ute og gått!"

Gammel 04-06-15, 17:00   #145
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dæven, du har bomma!

mvh livetsskole.no og suntfolkevett.no

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:05   #146
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:note to self - aldri lese eller skrive i slike tråder igjen:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 17:17   #147
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

:note to self - aldri lese eller skrive i slike tråder igjen:

Hæ?? Var det noe jeg skrev? Jeg var bare selvironisk og dårlig skjult sutrende.

Gammel 04-06-15, 17:19   #148
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?? Var det noe jeg skrev? Jeg var bare selvironisk og dårlig skjult sutrende.

Neida, bare den sedvanlige at noen ganger kan FP fremstå massivt hånende. Spesielt for en yrkesskoledropout som meg. Men så stikker jeg jo ut nakken og påstår at det finnes lettvinte vekttall også, should have known better.

Gammel 04-06-15, 17:21   #149
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Neida, bare den sedvanlige at noen ganger kan FP fremstå massivt hånende. Spesielt for en yrkesskoledropout som meg. Men så stikker jeg jo ut nakken og påstår at det finnes lettvinte vekttall også, should have known better.

Pass deg for glasshuset også, du som skulle begynne med noen svært tunge vekttall for litt siden!

Gammel 04-06-15, 17:22   #150
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Pass deg for glasshuset også, du som skulle begynne med noen svært tunge vekttall for litt siden!

Knis. Skal fortsatt. Må bare jobbe først.

Gammel 04-06-15, 18:35   #151
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Eller som de sier på enkelte kombinerte ST-/YF-skoler jeg veit om (ikke min), når kaffetraktere og kopimaskiner tydelig har vært forsøkt fiksa på, men fortsatt ikke virker: "Her har det vøri mie vekttall ute og gått!"

Det er jo litt morsomt.

Hehe. Det gjør jo det. Men, jeg synes det er skikkelig kjipt om folk opplever tråden som hånende. Jeg lurer litt på hva det er som gjør det slik, hvis du vil/gidder å fortelle (ikke om min rolle nødvendigvis, men tråden i seg selv).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:31   #152
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, bare den sedvanlige at noen ganger kan FP fremstå massivt hånende. Spesielt for en yrkesskoledropout som meg. .

Jeg synes du har såre tær nå. Ikke noe håning i denne tråden, iallfall ikke slik jeg ser det. Bortsett fra av de med "lette" vekttall, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 01:24   #153
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen lette vekttall. Lang historie kort, baby, full jobb og nettstudier, jeg glemte et av fagene jeg skulle ta. Oppdaget det dagen før eksamen, kjøpte boka, leste en kveld og fikk A.

Relasjonsmarkedsføring på BI, sånn hvis noen trenger ett vekttall eller fem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 09:51   #154
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enig. Det finnes folk med høy utdanning som nesten ikke evner å se utenfor sitt fagfelt, og det finnes folk uten utdanning som ser nær sagt hele verden.

Nemlig. Mannen og jeg har et vennepar som består av to høyt utdannede mennesker, som er trivelige og morsomme og har veldig mye kunnskap innenfor sine fagfelt, men som vi synes det er vanskelig å føre en samtale med, fordi de har null (virkelig, null) popkulturelle referanser. Vi på vår side er opptatt av hvordan popkulturen og massemedia påvirker oss og omgivelsene, og henviser stadig til internettfenomener, musikk og filmer i ulike samtaleemner, og de aner stort sett ikke hva vi snakker om, så vi blir sittende å forklare referansene i stedet for å komme videre i samtalen.

For øvrig hadde hverken mannen eller jeg høyere utdannelse da vi traff hverandre, men vi hadde sammenfallende interesser og livssyn.

Gammel 05-06-15, 10:03   #155
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se noen håne noen i denne tråden. Det forhindrer jo selvsagt ikke at noen kan føle seg hånt.

Samtidig så mener jeg - for diskusjonsklimaets skyld - at det sikkert var greit å ikke påstå at andres utdanning var lettvinn heller. Det singler i glasshus av sånt. (Eller galehus, som phonen foreslår.) Det er jo bittelittegranne frekt, uansett hva slags bakgrunn man selv skulle ha.

Sist redigert av Harriet Vane : 05-06-15 kl 10:09.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 10:05   #156
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi er unntaket vi da, mannen har høyere utdannelse, jeg har ikke.

Vi også, dvs. jeg har høyere utdannelse, men ikke han. MEN, det er et stort men her: Vi ble sammen da jeg var 17 og han 20. Min høyere utdannelse tok jeg i midten av 20-årene, mens han hoppet av bacheloren han begynte på etter ett år for å begynne å jobbe.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 10:15   #157
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unntak her også, jeg har høyere utdannelse, men heldigvis såpass lav grad at vi fortsatt er sammen etter 21 år.

På samfunnsnivå er jo dette med at vi velger partnere som er like oss selv interessant nok, men på individnivå vil variasjonene naturlig nok være store. Uten at det er til forkleinelse for verken det ene eller det andre.

Jeg forstår Maverick sine innlegg godt. I RL er de fleste jeg omgås, bortsett fra noen ytterst få, lite opptatt av å snakke om utdannelsen sin. Her på FP refereres det til utdannelse i de fleste sammenhenger uansett om det egentlig er relevant. Det er også konstatert mange ganger at gjennomsnittsutdannelsen på FP er høy og det er i det hele tatt mye fokus på dette.

Jeg regner dog med at de fleste her inne har funnet ut at personlighet og utdannelse ikke alltid betyr 2+2=4, og det samme med manglende utdannelse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 10:28   #158
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åndssnobberi er like lite sjarmerende som annet snobberi.

Gammel 05-06-15, 10:32   #159
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis vi skal snakke om nærmeste vennekrets så må jeg faktisk innrømme at jeg er den eneste med høyere utdannelse. De resterende har fagutdannelse fra vgs eller fant seg adekvat jobb uten krav om mer enn generell studiekompetanse etter vgs. Det betyr ikke at vi ikke har interessante, oppegående og reflekterte samtaler om mangt og meget i samfunnet.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 10:41   #160
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se noen håne noen i denne tråden. Det forhindrer jo selvsagt ikke at noen kan føle seg hånt.

Samtidig så mener jeg - for diskusjonsklimaets skyld - at det sikkert var greit å ikke påstå at andres utdanning var lettvinn heller. Det singler i glasshus av sånt. (Eller galehus, som phonen foreslår.) Det er jo bittelittegranne frekt, uansett hva slags bakgrunn man selv skulle ha.

Det skjønner ikke jeg helt heller. Men jeg skjønner følelsen allikevel. Jeg tror det har noe med hvor trygg og glad man er over egne valg. Min bror angrer nok litt på at han ikke fortsatte etter fagbrevet og er utålmodig og ikke fornøyd der han er nå. Han føler seg litt fastlåst nå med to små barn og ingen utdanningsinstitusjoner der han bor. Mens min svigerinne derimot føler hun har havnet på helt rett hylle som barne- og ungdomsarbeider.

Jeg måtte avbryte masteren min pga kyssesyken og endte opp med postgraduate diploma i stedet for master. Så til tross for at jeg har ørtogfjørti vekttall tilsammen (cand mag +et år+ postgraduate diploma) så føler jeg litt på nederlaget over å ikke ha fullført. Føler meg som en halvstudert røver og lurer på hva jeg skal bli når jeg blir stor.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.