Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-15, 07:55   #141
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Den gang det var OL på Lillehammer ble jeg oppringt av sjefen som lurte på om vi ikke bare skulle flytte ledermøtet han hadde innkalt til, for det var jo stafett for menn akkurat da. Møtet ble ikke flyttet for å si det sånn.

Gratulerer, dere må ha vært de eneste i hele Norge som gjorde noe annet enn å se den stafetten. (Med unntak av de som jobber med liv og helse..)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 07:57   #142
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Gratulerer, dere må ha vært de eneste i hele Norge som gjorde noe annet enn å se den stafetten. (Med unntak av de som jobber med liv og helse..)

Mulig det, men jeg hadde ikke fri fra jobb for å se noen stafett, og jeg kan love at alle mine ansatte jobbet, ungene i barnehagen var ikke spesielt opptatte av å se ski på tv.

Gammel 28-08-15, 08:36   #143
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mulig det, men jeg hadde ikke fri fra jobb for å se noen stafett, og jeg kan love at alle mine ansatte jobbet, ungene i barnehagen var ikke spesielt opptatte av å se ski på tv.

Hadde ikke fri vi heller, husker jeg jobbet ved siden av studier den gangen, på en SFO. Men TV'n var på, under de mest kjente øvelsene, om vi var inne. Skolen hadde stengt i 14 dager, det var utrolig mye snø, og vi hadde egne vinterleker med barna, i gnistrende "påskevær". Husker også godt det var mange av barna som var langt mer opptatt av OL enn det jeg egentlig var. (Men jeg er ikke så interessert i sport, det skal sies.) Men spurten mellom Norge og Italia under stafetten i '94, den så til og med jeg.

Gammel 28-08-15, 08:59   #144
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var russ i 94 og så ingen herrestafett. Jeg var på skolen. Det demrer for meg at folk så på TV i friminuttene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:07   #145
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde alle skolene hadde to uker vinterferie i 1994 pga OL? Jeg så herrestafetten, gikk første året på videregående.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:07   #146
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg studerte på Dragvoll, og ventet på en foreleser som kom styrtende inn i rommet og sa "Er dere gale, jeg kan jo ikke undervise nå, det er [insert en eller annen herreøvelse, sikkert stafetten]". Så vi pakket sammen og benket oss ned i kantina, hvor det var tv. Jeg var høygravid og pga. at det var stappfullt av folk, så måtte jeg sitte på golvet. Problemet var at jeg kom meg ikke opp, så jeg måtte få to ukjente studentgutter til å dra meg opp fra golvet. I tillegg til åpningsseremonien, var det det eneste jeg så av OL på Lillehammer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:09   #147
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Trodde alle skolene hadde to uker vinterferie i 1994 pga OL? Jeg så herrestafetten, gikk første året på videregående.

Jeg gikk på barneskolen og vi hadde ikke to uker vinterferie, nei.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:09   #148
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant dette:

Sitat:

Under OL på Lillehammer i 1994, gikk Kommune-Norge nesten mann av huse for å sikre barna OL-fri: Nesten tre av fire skolebarn fikk to ukers vinterferie i forbindelse med arrangementet.

Til og med daværende statsråd Gudmund Hernes gikk langt i å anbefale skolene å gi elevene ekstra OL-fri.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:10   #149
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Vi hadde ikke vinterferie to uker nei.
Vi hadde kanskje den ene uka? Men vi var definitivt på skolen under OL og folk hørte på radioer og så på TV i friminuttene.

Jeg husker ikke om kommunen hadde to uker ferie.

Gammel 28-08-15, 09:12   #150
Guava

Guava sin avatar

Standard

Men fullstendig bortinatta uansett med to uker ferie med mindre man bodde i Lillehammerområdet tenker jeg.

I nærområdet kan det på et vis forsvares.

Gammel 28-08-15, 09:15   #151
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge antallet skoledager er det samme, så spiller det vel ingen rolle om man har to uker vinterferie og 7 uker sommerferie, eller en uke vinterferie og 8 uker sommerferie? Jeg skulle gjerne, helt uavhengig av hva som skjer av sport, hatt lenger vinterferie og kortere sommerferie.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:37   #152
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men fullstendig bortinatta uansett med to uker ferie med mindre man bodde i Lillehammerområdet tenker jeg.

Her var det to ukers vinterferie fordi bussene ble omdirigert til lillehammer området og dermed hadde de ikke nok skolebusser.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 09:40   #153
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde nok dratt på dette foreldremøtet, men jeg stoler ikke helt på at min mann hadde klart å formidle det jeg ønsker i forhold til diagnose. Han liker best å ikke snakke i større forsamlinger. Men jeg hadde ikke reagert dersom noen andre valgte at bare far møtte, her er det iallefall vanlig at bare en forelder møter på foreldremøte.

Gammel 28-08-15, 09:51   #154
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg hadde nok dratt på dette foreldremøtet, men jeg stoler ikke helt på at min mann hadde klart å formidle det jeg ønsker i forhold til diagnose. Han liker best å ikke snakke i større forsamlinger.

Det er ikke vi som skal snakke om diagnosen. Det gjør de ansatte.

Gammel 28-08-15, 09:56   #155
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor er det borti natta?

Gammel 28-08-15, 09:57   #156
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er ikke vi som skal snakke om diagnosen. Det gjør de ansatte.

Da er det jo noe annet, men jeg hadde nok villet være der i tilfelle det kom spørsmål. Men jeg svarer jo kun utifra meg selv og vår situasjon og hadde aldri reagert på at det var far som kom og ikke mor.

Gammel 28-08-15, 09:57   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var i stedet for høstferien, ikke slik at vi fikk en uke ekstra ferie.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:18   #158
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Jeg jobbet i Oslo, og jeg mener å huske at svært mange av barna var med foreldrene til Lillehammer også, om så bare for å se og få med seg stemningen for en dag. Det var litt unntakstilstand de 14 dagene. Utrolig mange jobbet som frivillige også.

Gammel 28-08-15, 10:19   #159
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Da er det jo noe annet, men jeg hadde nok villet være der i tilfelle det kom spørsmål. Men jeg svarer jo kun utifra meg selv og vår situasjon og hadde aldri reagert på at det var far som kom og ikke mor.

Ja, og det er nettopp derfor jeg ønsker å være der. Ikke fordi jeg synes det er uheldig at informasjonen kom fra far, men fordi jeg ønsker å være synlig, slik at folk kan ta kontakt med meg om de lurer på noe.

Gammel 28-08-15, 10:20   #160
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg bodde jo nordpå, og der gikk jo dagene som vanlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.