|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Donald Duck-pocket ligger på nattbordet for tida. Den er ei mellomløsning nå som jeg er ferdig med boka til Anne-Kat Hærland. Usikker på hva neste bok blir....
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg har blitt hekta på Alexander McCall Smiths serie om The No. 1 Ladies' Detective Agency, som Blå anbefalte meg, og er nå på den tredje boka, Morality for Beautiful Girls. Fine og morsomme bøker med en ualminnelig sympatisk heltinne, og som av alle ting gir en lyst til å reise til Botswana.
|
|
#3 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Etter å ha lest denne tråden, skjønner jeg at det fortsatt ligger mange bøker der ute og venter på å bli lest av meg. Godt er det..elsker nemlig å lese.
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Akkurat ferdig med ei bok som heter "Eksplosive barn" av Ross W. Greene. Spennende bok. Det er en fagbok - utgitt på Pedagogisk forum, men jeg måtte alikevel fnise når jeg leste uttrykk som "å være barnets vikarierende tinninglapp". Jeg tenkte øyeblikkelig på Pinoccio og hvordan han fikk en ekstern samvittighet i Timmy Gresshoppe, og lurte på hvordan Disney ville fremstilt en tinninglapp.
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Nå ligger to bøker på nattbordet. Per Egil Hegge med "Heng ham ikke vent til jeg kommer. En bok om språk og tegnsetting."
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig. Greit å vite det du skriver. Han har jo ingen bakgrunn faglig innen språk så vidt jeg har skjønt, allikevel er det som du sier rart at feil har sklidd igjennom.
|
|
#8 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
Samme her.... men en annen bok. Madonna-gåten av bl.a Knut Nærum. Synes det virker litt sykelig noen ganger. Men jeg tror jeg bare må lese den for å kunne si at jeg har lest den.
|
|
#9 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Alkymisten. |
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Gift med Carl av kona til Hagen.... So far so good!!
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jonathan Strange and Mr. Norrell av Susanna Clarke.
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Good Omens, Terry Pratchett og Neil Gaiman (i serien "Bøker Skilpadda sier at jeg MÅ lese"). Den er veldig morsom.
|
|
#13 |
|
Livsnyter
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?....i utgangspunktet alt for mange. Jeg får aldri tid til å lese alle bøkene jeg planlegger å lese. Og haugen vokser.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Akkurat ferdig med "Berlinerpoplene" og nå har jeg begynt på "Den stille piken" av Peter Høeg. Litt snodig foreløpig, men tar seg vel opp...
|
|
#15 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Berlinerpoplene,ferdiglest, Luthers lille brune ; Til å bla i .
|
|
#16 |
|
Passiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg driver å leser "horemamma" av Bente Lyon. En selvbiografi om hvordan hun drev byens beste bordell, tips og råd til de som ønsker å prostituere seg, og ellers ganske detaljerte beskrivelser av jentene, tjenestene og kundene. Egner seg ikke å lese rett etter at lunsjen er inntatt. |
|
|
|
|
#17 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Endelig har jeg en bok på nattbordet igjen!
|
|
#18 |
|
awesom
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Det ligger en liten dunge der,3 av mine og 5 av Odin sine.
|
|
#19 |
|
fornyet
Hvor: Far out east
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Her leses Anne Karin Elstads "Hjem". Koser meg med nostalgien.
![]() |
|
|