Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 11:16   #1
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Donald Duck-pocket ligger på nattbordet for tida. Den er ei mellomløsning nå som jeg er ferdig med boka til Anne-Kat Hærland. Usikker på hva neste bok blir....

Gammel 20-12-06, 23:43   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt hekta på Alexander McCall Smiths serie om The No. 1 Ladies' Detective Agency, som Blå anbefalte meg, og er nå på den tredje boka, Morality for Beautiful Girls. Fine og morsomme bøker med en ualminnelig sympatisk heltinne, og som av alle ting gir en lyst til å reise til Botswana.

Ja, og så leser jeg fortsatt Anne of Green Gables sånn innimellom.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 00:10   #3
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha lest denne tråden, skjønner jeg at det fortsatt ligger mange bøker der ute og venter på å bli lest av meg. Godt er det..elsker nemlig å lese.

Takk for mange gode tips!

Gammel 21-12-06, 08:23   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat ferdig med ei bok som heter "Eksplosive barn" av Ross W. Greene. Spennende bok. Det er en fagbok - utgitt på Pedagogisk forum, men jeg måtte alikevel fnise når jeg leste uttrykk som "å være barnets vikarierende tinninglapp". Jeg tenkte øyeblikkelig på Pinoccio og hvordan han fikk en ekstern samvittighet i Timmy Gresshoppe, og lurte på hvordan Disney ville fremstilt en tinninglapp.

Men boka var spennende å lese. Jeg syntes det mest spennende var å lese om hva feks ADHD kan medføre av problemer.

Gammel 26-12-06, 16:10   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ligger to bøker på nattbordet. Per Egil Hegge med "Heng ham ikke vent til jeg kommer. En bok om språk og tegnsetting."
"Gutta: På veien med Jokke og valentinerne" av Steinkjer, Nordø og Giæver.

Gammel 28-12-06, 13:54   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Nå ligger to bøker på nattbordet. Per Egil Hegge med "Heng ham ikke vent til jeg kommer. En bok om språk og tegnsetting."

Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive. Forlaget kunne definitivt ha kostet på seg en grundigere gjennomgang, synes jeg.

Her har jeg begynt på Saabyes Cirkus, som jeg fikk til jul. Foreløpig er den urtypisk Saabye Christensen (noe som langt er å foretrekke framfor romanen Modellen, som han ga ut for et par år siden).

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 14:11   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Noe av det morsomme med denne besserwisserboka er at den inneholder mange språkfeil og gale påstander om hva som er tillatt å skrive. Forlaget kunne definitivt ha kostet på seg en grundigere gjennomgang, synes jeg.

Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig. Greit å vite det du skriver. Han har jo ingen bakgrunn faglig innen språk så vidt jeg har skjønt, allikevel er det som du sier rart at feil har sklidd igjennom.

I natt begynte jeg på en ny bok som jeg fikk av en kollega i julegave. "I morgen var jeg alltid en løve" av Arnhild Lauveng. Det ser ut som om det kan bli sterk lesning.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1893123

Omtale: Arnhild Lauveng var innlagt som schizofren på psykiatriske avdelinger i ti år. Hun var psykotisk og selvdestruktiv, og knuste glass for å skjære seg til blods med skårene. Men hun overvant sykdommen, og i dag arbeider hun som psykolog. Hun er dermed i stand til å uttale seg både som fagperson og som tidligere pasient. I boken tar hun oss med inn i en verden av stemmer og hallusinasjoner, og hun viser hvordan vrangforestillinger og symptomer har sin egen logikk og mening.

Gammel 29-12-06, 22:24   #8
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg har kun lest et par kapitler i boka, og er usikker på om jeg noen gang blir ferdig.

Samme her.... men en annen bok. Madonna-gåten av bl.a Knut Nærum. Synes det virker litt sykelig noen ganger. Men jeg tror jeg bare må lese den for å kunne si at jeg har lest den.

Gammel 26-12-06, 23:57   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Alkymisten.

Tuneland er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 13:01   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Gift med Carl av kona til Hagen.... So far so good!!

Gammel 27-12-06, 13:18   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jonathan Strange and Mr. Norrell av Susanna Clarke.

Har bare såvidt begynt på den, håper å få mer lesetid nå i romjulen.

Gammel 27-12-06, 15:21   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Good Omens, Terry Pratchett og Neil Gaiman (i serien "Bøker Skilpadda sier at jeg MÅ lese"). Den er veldig morsom.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 16:38   #13
Nille
Livsnyter

Nille sin avatar

Hvor: Stavanger
Nille er litt kul
Standard

....i utgangspunktet alt for mange. Jeg får aldri tid til å lese alle bøkene jeg planlegger å lese. Og haugen vokser.

Akkurat NÅ ligger "The Lost Continent" av Bill Bryson på bordet. Sammen med en novellesamling av Paulo Coelho "Like the flowing river". Under den igjen ligger krim´en "The Lighthouse" av P.D. James. Også fikk jeg "The other side of the story" av Marian Keyes til jul av en kollega. De to siste sparer jeg til reiselektyre. Lettlest og underholdende.

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv  
Gammel 27-12-06, 20:09   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Akkurat ferdig med "Berlinerpoplene" og nå har jeg begynt på "Den stille piken" av Peter Høeg. Litt snodig foreløpig, men tar seg vel opp...
På vent har jeg "Gjøre godt" av Trude Marstein. - gleder meg til den

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 12:20   #15
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Berlinerpoplene,ferdiglest, Luthers lille brune ; Til å bla i .

Og en av de evinnelige krimbøkene til kjæresten , som jeg ikke husker navnet på

Gammel 29-12-06, 22:49   #16
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg driver å leser "horemamma" av Bente Lyon. En selvbiografi om hvordan hun drev byens beste bordell, tips og råd til de som ønsker å prostituere seg, og ellers ganske detaljerte beskrivelser av jentene, tjenestene og kundene. Egner seg ikke å lese rett etter at lunsjen er inntatt.

Polkadot er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 02:52   #17
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Endelig har jeg en bok på nattbordet igjen!
Det er Orkestergraven av Unni Lindell. Elsker krim!

Gammel 30-12-06, 04:39   #18
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det ligger en liten dunge der,3 av mine og 5 av Odin sine.
To do:
Eremittkrepsen
Findus og Pettersen
Den lille monsterboka

Just ferdig:
Madonnagåten
Den lille muldvarpen.
Postman Pat og pakken.
Albert Åberg

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 04:53   #19
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her leses Anne Karin Elstads "Hjem". Koser meg med nostalgien.

dutte er ikke aktiv  
Gammel 30-12-06, 20:26   #20
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

MIddlesex har fått besøk av Strong Poison på nattborde.
Syntes Middlesex ble litt kjedelig i slutten.. men har ikke mye igjen.

Mandarin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.