|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg hadde nok aldri latt mine barn gå alene til barnehagen, men har ingen problemer med å se at andre ser det på annen måte, at barn er forskjellige, at barnehagene har forskjellige standarder o.l. Noe annet er vel litt dumt, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Jeg er ikke helt sikker på om det er meg du har i tankene her, men muligheten er jo absolutt til stede for det..!
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHar i grunnen aldri vært i tankene mine i gjøre det, men så er det 1,5 km til barnehagen vår, og må krysse riksveien.
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg tror faktisk jeg er glad for at vi har de reglene vi har for da er saken grei uansett hva foreldrene måtte ønske. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gud, så glad jeg er for at du ikke jobber i mine barns barnehage! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Vel, jeg synes du overreagerer her. Jeg synes absolutt ikke det er utenkelig at blant de barna polarjenta kjenner ikke er noen som er i stand til å gå alene til barnehagen. Unger er forskjellige. Noen førskolebarn vil være i stand til det, men definitivt ikke alle.
|
|
|
#7 |
|
Mellom barken og veden
Jeg synes det er veldig spesielt at hun ikke synes en eneste en hadde klart det. Skulle like å vite hvor mange førskolebarn det er i den barnehagen...... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I vår barnehage er det 2 storbarnsavdelinger, på sønnens er det 5 stk førskolebarn, på den andre vet jeg ikke men kanskje totalt mellom 8-12.
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Bare sånn at det er sagt, jeg snakker om MIN avdeling, og der har vi ikke så mange førskolebarn, og jeg snakker om i år, ikke om tidligere førskolebarn. Jeg kan ikke uttale meg om de andre avdelingene. Sist redigert av polarjenta : 17-09-07 kl 09:06. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mellom barken og veden
Mener hun, ja! Tidligere i innleggene sine skriver hun at de først og fremst har den regelen pga forsikringen i kommunen hun jobber i. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg kunne latt min modne og forstandige 5-åring gått alene til barnehagen dersom det var 500 meter og bilfritt. Faktisk så løper han rett som det er i forveien hjem fra sentrum her. Det er vel omtrent samme avstand, og "villaveier". Jeg har ham ikke i synsavstand da. Han passer seg og går rett hjem. Min ville og gærne nevø slipper jeg aldri ut av syne.
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mellom barken og veden
Nei, det er ikke vanskelig å skjønne. Men det jeg reagerte mest på er at du setter deg over enkelte foreldres mening om sitt eget barn,- at du faktisk mener at du vet mer om barnets modenhet i forhold til dette enn foreldrene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
MEn kjære deg, jeg hører selvsagt på hva foreldrene sier, det er jo en selvfølge.... Nå er som sagt dette ikke en aktuell problemstilling i vår barnehage all den tid dette er en avgjørelse tatt høyere enn opp der jeg er, men om det hadde vært det så hadde jeg selvsagt lyttet til foreldrene og ville de absolutt sendt barna alene hadde det ikke vært et problem for meg. MEn jeg syns også jobben min er å komme med min mening om saken og jeg er rimelig sikker på at vi hadde blitt enig. JEg bare ytrer min mening om en barnegruppe jeg har i år, og jeg tror fortsatt at ingen av dem er moden til å gå i barnehagen alene pr dags dato, men at de kunne gjort det i løpet av året dersom det hadde vært tillat er jeg ikke i tvil om. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFikk en liten assosiasjon her jeg sitter: |
|
|
|
#16 |
|
Mellom barken og veden
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene[quote=polarjenta;5600 |
|
|
|
|
|
#17 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneAha.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg har ikke lest hele tråden, men synes ikke det var noe å bli så sjokkert over. Og aller minst snakke med styrer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneFor å svare på HI her, så får nok ikke min jente gå alene til barnehagen. For det første fordi vi bor for langt unna, og for det andre fordi hun må krysse traffikerte veier. |
|
|
|
![]() |
|
|