Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 13:07   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Flyalarm, sjekker du klokken?

Det gjør ikke de. Midt i min sønns middagslur. Tror du jeg kan ringe og be dem vente en times tid?

Jeg bare tuller. Spørsmålet mitt er trådtittelen, det fristet bare å komme med den assosiasjonen til en viss annen tråd (humoristisk ment, ikke som et sleivspark).

Mannen min spurte meg: Når de driver med slik utprøving hele tiden, fører ikke det til at vi blir sløve og ikke reagerer når det virkelig er fare på ferde?
Jeg for min del sjekker alltid klokken for å sjekke om det er en test eller ikke. Gjør du?

Gammel 11-06-08, 13:08   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Flyalarm, sjekker du klokken?

Jeg ser helt automatisk på klokken, jeg la merke til det nå.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:08   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Sjekker klokka, ja.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 16:18   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, sjekker alltid.

Gammel 14-06-08, 20:50   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, sjekker klokka. Men jeg hører veldig lite her...

Gammel 11-06-08, 13:08   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka. Hørte forresten ingenting i dag, mystisk.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:10   #7
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka. Hørte forresten ingenting i dag, mystisk.

Går du rundt og vet hvilken onsdag i måneden det er? Jeg vet knapt det er onsdag.

Gammel 11-06-08, 13:10   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hvis det er andre onsdag i måneden gidder jeg ikke sjekke klokka.

Høh, tester de den hver måned? Andre onsdag i måneden?

Gammel 11-06-08, 13:11   #9
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det tenkte jeg også.. Og ble imponert over at noen vet når det er 2. onsdag i måneden..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:12   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Det tenkte jeg også.. Og ble imponert over at noen vet når det er 2. onsdag i måneden..

Høh?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:13   #11
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenkte vel egentlig bare på om de vekket Mathias som sovnet 5 min før alarmen gikk.

Gammel 11-06-08, 13:19   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Høh?

Litt teit formulert ser jeg, men jeg ble imponert over at du tenker så langt som at "Aha, j, i dag er det 2.søndag i juni og klokken er 12, da er det nok bare øvelse. Jeg ser på klokka, konstaterer den er 12, - og da regner jeg med det er øvelse..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 15:31   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja jeg lærte også noe i dag, og jeg må virkelig innrømme at jeg knapt registerer at det er flyalarm, kan ikke huske sist det var det. Ergo gjør det ikke særlig inntrykk.

Gammel 11-06-08, 13:09   #14
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror nesten jeg må svare ja til det. Jeg skvatt nettopp til av alarmen her, og det første jeg gjorde var å se på klokka.

Gammel 11-06-08, 13:10   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg er en sånn som husker helt irrelevante ting, f.eks. bursdager til folk jeg ikke kjenner o.l. På samme måte husker jeg at det er varslingsøvelse den andre onsdagen i januar og den andre onsdagen i juni klokka 12. Det er ingen som har sagt det til meg, jeg har bare lagt merke til at det er sånn. Så jeg vet alltid når den kommer.

Gammel 11-06-08, 14:50   #16
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Nei. Jeg er en sånn som husker helt irrelevante ting, f.eks. bursdager til folk jeg ikke kjenner o.l. På samme måte husker jeg at det er varslingsøvelse den andre onsdagen i januar og den andre onsdagen i juni klokka 12. Det er ingen som har sagt det til meg, jeg har bare lagt merke til at det er sånn. Så jeg vet alltid når den kommer.

At du vet slike ting imponerer meg veldig.

Sjekker aldri klokka, men har lært noe nytt i dag (utrolig hva mann lærer her inne).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 15:12   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

At du vet slike ting imponerer meg veldig.

Tja, det er ikke så imponerende. Den kunnskapen bunner nok i flyalarm-angst jeg hadde da jeg var liten. Jeg hatet den skjærende lyden. Det er fremdeles noe skummelt over den, synes jeg. Jeg grudde meg til testingsdagen og en gang husker jeg at jeg løp hjem da skolen sluttet 11.55 for å rekke å være inne til da. Heldigvis reagerer ikke barna mine på lyden, selv om de er utrolig pysete.

Som sagt har ingen fortalt meg om tidspunktene, jeg har bare lagt merke til det år etter år. Klokka 12 har jeg alltid visst, men så begynte jeg å legge merke til at det alltid var onsdager. Etter det la jeg merke til at det kom i januar og juni, og deretter at det alltid var den andre onsdagen.

Gammel 14-01-09, 13:13   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Som sagt har ingen fortalt meg om tidspunktene, jeg har bare lagt merke til det år etter år. Klokka 12 har jeg alltid visst, men så begynte jeg å legge merke til at det alltid var onsdager. Etter det la jeg merke til at det kom i januar og juni, og deretter at det alltid var den andre onsdagen.

I dag sjekket jeg ikke bare klokken for å se at den var 12, jeg sjekket jammen kalenderen fordi jeg husket noe med andre onsdagen to ganger i året. Og det stemte jo.
Så det gikk visst inn i bevisstheten under denne diskusjonen forrige gang.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:23   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

I dag sjekket jeg ikke bare klokken for å se at den var 12, jeg sjekket jammen kalenderen fordi jeg husket noe med andre onsdagen to ganger i året. Og det stemte jo.
Så det gikk visst inn i bevisstheten under denne diskusjonen forrige gang.

Ja, er det ikke rart? Det var helt pussig at jeg la merke til dette. Jeg vet alltid når den kommer, og det stemmer alltid.

Gammel 11-06-08, 15:01   #20
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fantastisk - nok en gang lærer jeg unyttige nyttige ting her inne!

Og ja, jeg sjekker alltid klokken, og blir nok aldri helt komfortabel med lyden. Huff, skjærer gjennom marg og ben.

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
flyalarm, test

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.