|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?I forhold til resten av verden synes jeg FP er veldig PK. Noen er det på flere områder enn andre, og det er klart det kan bli litt slitsomt til tider. Jeg har ikke sans for misjonering, uansett hva det misjoneres om, men jeg synes ikke folk på FP er så ille på det.
![]() |
#4 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Altså PK, eller politically correct, oppsto jo som en fornærmelse, brukt for å betegne moralistiske og virkelighetsfjerne standpunkter.
Man kan selvfølgelig dra en "homse" og prøve å vinne begrepet tilbake. Det spørs bare om man blir enig om hva som er the real political correctness.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
Det oppfattes vel av og til slik at folk svarer det som er "riktig" og PK og ikke nødvendigvis det de faktisk mener og da blir jo PK bare påtatt og ganske stusselig i grunnen.
![]() |
#6 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er virkelig kvinner en svak gruppe? Om ikke annet så er jeg omringet av tildels svært slagkraftige kvinner, som ovenikjøpet tar en sånn moderlig tilnærming slik at jeg føler meg som en guttunge etter at de er ferdige. Er det bare her kvinner er sterke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nettopp nedlatende som er ordet her. Se quotene under:
Det er denne formen for PK jeg får litt fnatt av.
Skremmende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
For å avspore litt. Det kommer an på hvilken side av debatten man står på. Jeg synes du tar helt av når du bruker så mye tid og energi på å forsvare noe du ikke står for selv engang. Ja, jeg sikter til bilsikringsdebatten. Du er så opptatt av å arrestere andre med "kåmm ån, alle slurver iblant, man er da menneskelig" at dette på en måte blir utgangspunktet ditt. Glem død, fordervelse, lammelse eller skader, glem tall og Trygg Trafikk, utgangspunktet for diskusjonen blir å nøste opp i alle usannhetene folk sprer rundt seg, right? Når det etterhvert kommer frem at nei, alle slurver faktisk ikke, er man plutselig PK, hylekor sammensatt av diverse bedrevitere og forståsegpåere og hva_har_du. Du er liksom standpunktløs og diskuterer bare for å være uenig med røkla. Man skal ikke være uenig i noe, man skal ikke ha en mening eller sine prinsipper, man kan ikke engang mene at blonde småjenter ikke har noe i dopvideoer å gjøre. Og hele tiden legger du vekt på at sannheten er den du fremstiller, at røkla overreagerer for dette er jo faktisk uskyldig osv. Din fremstilling er din egen, ikke sannheten, rine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
Polyanna: Du hadde et godt poeng i går ang. om det er galt å være PK, men det ble litt for seint til å kunne svare. Vil bare gjenta at jeg aldri har sagt at politisk korrekthet er en latterlig ting. (Som du kanskje ser ovenfor.) Det er nedlatenheten og utstrakt kjepphestriding som får meg til å se litt rødt av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Halloen!
Det var ment som en spøk, lurte på om jeg skulle illustrere det med en smiley, men satset på at de fleste tok den. (I alle fall om de var med i tråden i går.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
Det er lettere å vise hvor mye penger man har når man farter rundt i smekre sportsbiler og sånn. Synd de er så himla upraktiske, gjerne uten bakseter også, så da fant jeg ut at jo større bilen er, jo rikere virker jeg.
Og den er min.
Hvis den man kræsjer med i en front-mot-front kjører en sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Neida. Tipper nok at i en ren front-mot-front har du større sjanser i SUVen enn i den lille bilen, om ikke annet så fordi de som sitter i den lille har har så mye mindre. Det er vel andre typer ulykker som gjør SUV-eiere overrepresentert i dødsulykkestatistikken, også for seg selv og ikke bare som en årsak for andre.
Det er i det minste en av de bedre grunnene. Det er de som klarer å være digre og likevel ha liten plass inni som er de aller mest meningsløse.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 16-12-08 kl 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg stusser også sammen med Teo. Slik jeg har opplevd det her på FP i det siste, så brukes det nærmest som et skjellsord. Hvorfor?
![]() |
#16 |
Ringskrømt
|
Fordi du lyver, selvsagt blir du sliten og stressa og unngår å feste barna dine ordentlig på bilturer. Jeg blir helt matt av folk som insisterer på å feste barna optimalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Det har sikkert sammenheng med at noen synes at PK er synonymt med nedlatende/skremmende. Ikke at jeg forstår hvorfor, da.
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Det er vel et visst overlapp mellom "PK" og "selvgod" og/eller "nedlatende". Men det betyr hverken at begrepene er synonyme eller at det ikke finnes nedlatende selvgodhet i ikke-PK-leiren også.
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Eller bruker det til å forherlige seg selv og sine handlinger. De finnes de også. Statussymbol.
![]() |
Emneord |
klassiker, paddemobbing, whisky |
|
|