Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 15:33   #141
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?

Det er vel et visst overlapp mellom "PK" og "selvgod" og/eller "nedlatende". Men det betyr hverken at begrepene er synonyme eller at det ikke finnes nedlatende selvgodhet i ikke-PK-leiren også.

Gammel 15-12-08, 15:34   #142
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan være Line. Isåfall brukes PK annerledes enn slik jeg oppfatter ordet. Jeg oppfatter det slik Skilpadda beskrev tidligere i tråden.

Gammel 15-12-08, 15:35   #143
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det kan være Line. Isåfall brukes PK annerledes enn slik jeg oppfatter ordet. Jeg oppfatter det slik Skilpadda beskrev tidligere i tråden.

Det gjør nok de fleste av oss.

Gammel 15-12-08, 15:36   #144
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er FP PK, og det er ikke noe galt i det. Dessuten blir man ikke akkurat halshugd om man har meninger som kræsjer med gjengen heller, man får vel heller kred hvis man klarer å argumentere godt og saklig for seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 15:47   #145
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel et visst overlapp mellom "PK" og "selvgod" og/eller "nedlatende". Men det betyr hverken at begrepene er synonyme eller at det ikke finnes nedlatende selvgodhet i ikke-PK-leiren også.

Nettopp. Jeg kan ikke se at det er negativt å være PK, med mindre man skryter på seg alt og nærmest praktiserer det motsatte av det man forfekter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:14   #146
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nettopp. Jeg kan ikke se at det er negativt å være PK, med mindre man skryter på seg alt og nærmest praktiserer det motsatte av det man forfekter.

Eller bruker det til å forherlige seg selv og sine handlinger. De finnes de også. Statussymbol.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:25   #147
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Eller bruker det til å forherlige seg selv og sine handlinger. De finnes de også. Statussymbol.

Enig med Skilpadda og Lykken. Klart man kan bruke det å være PK, på akkurat samme måte som man kan bruke IJ-støvler, SUV og snille barn. På akkurat samme måten som det å sende Unicef-julekort, bake sine egne boller og stemme SV kan si noe spesielt om en person, kan det å være PK også gjøre det.

Dessverre er det slik at man også kan bruke IJ-støvler fordi man har tjukke legger, man kan kjøre SUV fordi man jobber i et bilimportfirma, barna er snille fordi de er hundset og man sender Unicef-julekort fordi de tilfeldigvis sto nærmest på posthuset etc

Poenget er at ting man bruker til å sende ut signaler i RL (som bil og støvler), veldig lett blir erstattet av de "riktige meningene" på nett. Noen innehar disse meningene, og en del bare faker at de har dem - for å være blant de kule folka. Hvordan man kjenner dem igjen? Etter min mening er det lett, som regel så er de som bruker meningene som statussymbol veldig påpasselig med å fortelle de som ikke innehar disse meningene hvor teite de er. De som virkelig genuint mener det, er som regel mer opptatt av å informere andre enn å kostatere hvor teite de andre er.

Gammel 15-12-08, 16:39   #148
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Den mest politisk korrekte personen her inne er vel et SV-stemmende et på rundt 40, med skikkelig billig og trasig klesstil (og ikke minst støvler) som kamufleres med at "jeg er såvisst ikke moteslave".

Det gode utvalget av rødvinstenner kommer av altfor mange kvasifilosofiske debatter med ens likesinnede. Så humper mennesket på dagtid rundt i en livsfarlig gammel rusthaug av en bil, fordi "jeg er ikke opptatt av statussymboler". "De andre er teite som kjøper fet Volvo, Mercedes, Audi eller BMW" - og så hopper vi galant over at det er de sikreste bilene.

Bilstolene, derimot, de er utrolig viktig - der skal mennesket måles.
Samtdig er barnas oppdragelse forbundet med ens egen frihet, og de får værsågod pelle seg fra bordet etter at de er ferdig med å hakke maten sønder med gaffelen. Vi må for guds skyld ikke lære barna bordmanerer, det er så inderlig gammeldags. Nei, la oss fostre opp neste ganerasjon, til å få en minst like slapp i holdningen som oss selv.

Etter at barna er jaget bort fra matbordet til sin Wii (ja, vi kjøpte den selv om det ikke var PK - eller det var egentlig en gave fra besteforeldrene) så skal de voksene snakke om "de viktige ting", som alle de idiotene "ute i landet" som ikke er som oss som bor i Oslo og helst jobber som enten lærere eller sykepleiere. Derfor har vi også tid til å opprette "turnusordninger", slik at alltid noen av oss kan være PK på FP, selv om vi egentlig skulle ha jobbet.

Alle pupper under c-cup er tull, så vi skryter alle på oss et par størrelser.

Outing av rødprikker klarer vi imidlertid aldri å bli enige om, det samme gjelder for om vi skal la menn ha noen som helst innvirkning på spørsmålet om abort. I tillegg sliter vi med å bli enige om det er likestilling at menn "får" halvparten av "vår" permisjon.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:51   #149
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fargo, nå traff du virkelig ikke spikeren på hodet. Det du beskriver her er jo bare en kjedelig raddis.

Du bør ta deg en tur innom shopping- og motetrådene, så ser du at FP-ere ofte digger Odd Molly, liker dyre støvletter og synes det er kult å se bra ut.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:51   #150
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 17:01   #151
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Fniis, jeg synes uansett Fargo er ganske morsom.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 17:06   #152
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er iallefall en del synspunkt som er PK på foreldreportalen, men det betyr ikke at det er PK andre steder.

Enkelte er til og med opptatt av å være akkurat passe politisk ukorrekt og det virker som de er det fordi det er politisk korrekt å ikke være for korrekt. :slitsomt:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 17:28   #153
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du og jeg, Teo. Grunnen til at jeg siterer rine i hovedinnlegget er fordi hun er særdeles nedlatende i sin beskrivelse. Som at å være PK is a bad thing ...

Det er nettopp nedlatende som er ordet her. Se quotene under:

Det er denne formen for PK jeg får litt fnatt av.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det har sikkert sammenheng med at noen synes at PK er synonymt med nedlatende/skremmende. Ikke at jeg forstår hvorfor, da.

Skremmende?

Tror jeg svarte i denne tråden i går, men jeg ser at du drar meg fram igjen som selve anti-PK igjen, Skremmern.
Jeg mener, som sagt, ikke at det å være PK er en fæl ting. Å være politisk korrekt er synonymt med mange gode egenskaper. Flere gode enn dårlige egentlig. I en del innlegg her (og nei, jeg tenker ikke spesielt på bilsikringedebatten) tar det etter min mening litt av. Man benytter enhver anledning til å ri sine kjepphester, koste hva det koste vil. Og jeg oppfatter mange som nedlatende overfor dem som ennå ikke har sett Lyset, det være seg barneseter eller Nugatti på skolematen.

Se f.eks denne tråden, (de første svarene)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:00   #154
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 15-12-08, 18:26   #155
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg være fint lite PK og si rett ut at jeg synes Fargo er domm såmm et brø og veldig, veldig lite morsom. Men hva vet vel jeg, som verken bor i Oslo, stemmer SV eller lyver på meg cup-størrelse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:29   #156
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Fargo: :not amused: Sarkasme og ironi er en kunst. Det er ikke for alle.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:31   #157
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er nettopp nedlatende som er ordet her. Se quotene under:

Det er denne formen for PK jeg får litt fnatt av.

Jeg skjønner selvsagt at det å være nedlatende ikke er bra, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor det er galt å være PK.

Hvis jeg aldri snyter på skatten, aldri nasker i butikker, aldri kjører med mine barn usikret i bil, aldri kjøper svart arbeid og dessuten er nedlatende overfor andre som gjør noen av disse tingene, så skjønner jeg at nedlatenheten er dårlig, men jeg synes fortsatt det er bra med alle de andre tingene.

Med andre ord: Jeg synes det er dumt å være nedlatende, men bra å være PK.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:33   #158
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mest "in" å ikke være PK, siden FP visstnok er PK.
Litt sånn anti-PK-rebeller da... FPs svar på blitzerne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:41   #159
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fargo glemte hele kapittelet om økologisk mat, Odd Molly og skrivefeilene som det slås ned på.

*venter på neste avsnitt*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:47   #160
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fniis, jeg synes uansett Fargo er ganske morsom.

Jeg også!
Forøvrig tror jeg ikke at han mener alt han skriver da - han må nok slå hardere for å provosere her inne...eller hurr?

Emneord
klassiker, paddemobbing, whisky

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.