Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Tror jeg svarte i denne tråden i går, men jeg ser at du drar meg fram igjen som selve anti-PK igjen, Skremmern. 
Jeg mener, som sagt, ikke at det å være PK er en fæl ting. Å være politisk korrekt er synonymt med mange gode egenskaper. Flere gode enn dårlige egentlig. I en del innlegg her (og nei, jeg tenker ikke spesielt på bilsikringedebatten) tar det etter min mening litt av. Man benytter enhver anledning til å ri sine kjepphester, koste hva det koste vil. Og jeg oppfatter mange som nedlatende overfor dem som ennå ikke har sett Lyset, det være seg barneseter eller Nugatti på skolematen.
Se f.eks denne tråden, (de første svarene)
For å avspore litt. Det kommer an på hvilken side av debatten man står på. Jeg synes du tar helt av når du bruker så mye tid og energi på å forsvare noe du ikke står for selv engang. Ja, jeg sikter til bilsikringsdebatten. Du er så opptatt av å arrestere andre med "kåmm ån, alle slurver iblant, man er da menneskelig" at dette på en måte blir utgangspunktet ditt. Glem død, fordervelse, lammelse eller skader, glem tall og Trygg Trafikk, utgangspunktet for diskusjonen blir å nøste opp i alle usannhetene folk sprer rundt seg, right? Når det etterhvert kommer frem at nei, alle slurver faktisk ikke, er man plutselig PK, hylekor sammensatt av diverse bedrevitere og forståsegpåere og hva_har_du. Du er liksom standpunktløs og diskuterer bare for å være uenig med røkla. Man skal ikke være uenig i noe, man skal ikke ha en mening eller sine prinsipper, man kan ikke engang mene at blonde småjenter ikke har noe i dopvideoer å gjøre. Og hele tiden legger du vekt på at sannheten er den du fremstiller, at røkla overreagerer for dette er jo faktisk uskyldig osv. Din fremstilling er din egen, ikke sannheten, rine.
|