Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 09:10   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Djeez....
Skal jeg ta det igjen? Virkelig? At jeg har påpekt at det er viktig med nettverk, er ikke det samme som at jeg har kritisert alle de som har en god grunn til ikke å ha det, og som virkelig har prøvd. Mams: For fjortende gang: Jeg har heller A L D R I sagt at det er pga foreldremøtene nettverk er viktig... De fleste er vel i stand til å lese et referat, selv om noe sier meg at en del på FP har dårlige evner når det gjelder å få med seg essensen i en tekst. (Dere to jeg har quotet f.eks + en del andre.)

Hva med å forsøke å ta inn over seg at du åpenbart har såret mange, og at det kanskje ikke bare skyldes deres manglende evne til å lese?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:32   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hva med å forsøke å ta inn over seg at du åpenbart har såret mange, og at det kanskje ikke bare skyldes deres manglende evne til å lese?

Dette er en god tanke. Hvis mange leser en tekst og de aller fleste av disse oppfatter teksten på samme måte - som muligens avviker fra det forfatteren mente - så er det ikke sikkert at forfatteren har fått frem sitt budskap godt nok.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:48   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er en god tanke. Hvis mange leser en tekst og de aller fleste av disse oppfatter teksten på samme måte - som muligens avviker fra det forfatteren mente - så er det ikke sikkert at forfatteren har fått frem sitt budskap godt nok.

Jo, kanskje. Jeg ville ha vært veldig forsiktig med å bruke et forum på denne måte. Det er egne mekanismer i både forum og andre sosiale settinger som gjør at alle ikke bestandig sier alt hva de mener.

Jeg for min del er enig med rine. Jeg synes det er lurt å satse på å bygge nettverk, og jeg er i den situasjonen at dette også gjelder for meg selv. (Jeg er ikke alene, men jeg og mannen har valgt å bosette oss på en plass hvor vi har null familie.) En annen ting er at jeg mener at det er en uting å ta opp generelle problemstillinger i "personlige tråder". Vedkommende som ringte aC var jo frekk som f, uansett generelle betraktinger om nettverk. Og jeg personlig mener at generelle diskusjoner ikke passer så godt i personlige tråder (og vica verca, hvis folk kommer trekkende med sin syke, gamle grandtante når man snakker om eldrepolitikk så synes jeg det passer dårlig.) Men dette er typisk for tråder. Noe begynte som en generell tråd og skled ut i personlige betraktninger eller Noe begynte som en personlig tråd og førte til en generell diskusjon.

Og enda har jeg ikke begynt på fjasingen.

Gammel 08-09-09, 08:46   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja. Så alle de som oppfyller Rines kriterier, DE er unnskyldt. Mens resten bare er teite, fordi de ikke igler seg innpå folk.

Gammel 08-09-09, 08:47   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja. Så alle de som oppfyller Rines kriterier, DE er unnskyldt. Mens resten bare er teite, fordi de ikke igler seg innpå folk.

Jeg er ganske sikker på at du tilhører de teite, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:30   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes dette er unødvendig.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 09:39   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det vel ikke så rart at jeg ikke har et nettverk …

Gammel 08-09-09, 10:49   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig unødvendig. Det å karakterisere andre på denne måten synes i alle fall ikke jeg er OK.

Gammel 08-09-09, 10:55   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Herregud, det har jo nærmest gått sport i å mistolke absolutt alt rine skriver

Gammel 08-09-09, 11:05   #10
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Er jeg den eneste (som ikke har noe særlig nettverk), som ikke ble støtt av Rine's påpekning?
Jeg er enig jeg. Skulle ønske vi hadde mer nettverk, men det har sine grunner at vi ikke har det.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:06   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

him - jeg tror ingen er uenige i at det er smart å gjøre det man kan for å bygge nettverk.

Det er mer holdningen rundt de som ikke greier det man reagerer på.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:47   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

him - jeg tror ingen er uenige i at det er smart å gjøre det man kan for å bygge nettverk.

Det er mer holdningen rundt de som ikke greier det man reagerer på.

Der synes jeg smilefjes satte fingeren på hvorfor i hvert fall jeg reagerte ganske sterkt på rine sin uttalelse. Faktisk så sterkt at jeg måtte gi henne en . Å uttale seg såpass unøyansert om en såpass personlig ting som det med nettverk er, egner seg i beste fall ikke i en slik setting som denne tråden.

Jeg ser at noen mener at det går sport i å misforstå rine, og da blir jeg rett og slett ganske oppgitt. Perception is reality, og hvis så mange som har reagert i denne tråden her reagerer, så kanskje den som kom med utsagnet burde gå i seg selv og vurdere om det kanskje kunne vært gjort på en annerledes måte.

Selvsagt er det beste å ha et nettverk som kan avlaste en, og selvsagt skal en forsøke å komme på foreldremøter (som jeg antar er grunnen til at rine reagerer så sterkt på dette, for hun sitter på andre siden når det gjelder foreldremøte og vm i dårlige unnskyldninger for ikke å komme), men i mange tilfeller er det ikke enkelt-penkelt å skaffe barnevakt i løpet av kort tid, og det gjerne til tross for at nettverket er på plass.

Gammel 08-09-09, 11:42   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting: klart mange aleneforeldre (de fleste) ikke har en partner eller samboer, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe en. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ingen mann", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man er gørrstygg da.)

Jeg mener man bør strekke seg langt for å få en partner når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli kjærester med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg en mann når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også.

Var den kosher, eller?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:43   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

En annen ting: klart mange aleneforeldre (de fleste) ikke har en partner eller samboer, men jeg mener at folk med barn faktisk må sørge for å skaffe en. Det er utrolig viktig, både for en selv og for barna. "Jeg har ingen mann", er ingen unskyldning i min bok. (Med mindre man er gørrstygg da.)

Jeg mener man bør strekke seg langt for å få en partner når man har barn (det er viktig uansett, egentlig) Men klart, vet man at man har prøvd alt, og ingen har lyst til å bli kjærester med en, da er det jo ikke så mye mer man kan gjøre.

Jeg vil bare gjenta at jeg mener at folk bør strekke seg langt for å skaffe seg en mann når man har barn. Jeg har aldri sagt at det er noe alle kan klare. I noen tilfeller er det umulig, (de er få, tror jeg) andre ganger er det vanskelig, men mange ganger er det jo mye opp til en selv også.

Var den kosher, eller?

Den var koshterlig.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:06   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var den kosher, eller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:58   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Det var forsåvidt fornuftig. De skulle unngå at den gamle troen fortsatte forkledd som "bare mat" ala ribben en del Jehovaer tilfeldigvis har til middag fordi det er opå tilbud rundt jul.

Ribben. Så vidt jeg kan erindre har ribben ingen spesiell plass i Jehovas Vitners diett, hverken på den ene eller andre måten.

(Noen myter bør bare avkreftes med en gang, altså.)

Var den kosher, eller?

Jeg er veldig, veldig enig, og føler selv at jeg gjør en betraktelig innsats på dette området. Kun for mine barns beste, selvfølgelig. For at jeg skal ha noen som kan passe barna når jeg må på møter. Of course. :nikker iherdig:

bønna: Jeg er ikke så opptatt av religionsopprinnelsen til uttrykkene jeg velger å bruke, skal jeg være helt ærlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:01   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ribben. Så vidt jeg kan erindre har ribben ingen spesiell plass i Jehovas Vitners diett, hverken på den ene eller andre måten.

(Noen myter bør bare avkreftes med en gang, altså.)

Nei, men her jeg bor er det mange jehovaer som spiser ribbe på julaften. Noen har pakker også, fordi de kan gi pakker når de vil og da er det ikke noen regel som sier "når de vil unntatt på julaften".

Det jeg prøver å si er at noen jehovas vitner jukser og feirer jul.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:23   #18
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

bønna: Jeg er ikke så opptatt av religionsopprinnelsen til uttrykkene jeg velger å bruke, skal jeg være helt ærlig.

Nei, jeg skjønner jo det. Men det er jo et utrykk som også brukes i dag? For matregler til jøder.
Jeg synes det er litt rart å bruke det utrykket.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:27   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Nei, jeg skjønner jo det. Men det er jo et utrykk som også brukes i dag? For matregler til jøder.
Jeg synes det er litt rart å bruke det utrykket.

Hvorfor rart? Disrespect, eller noe? Jeg ser ikke noe større problem i å bruke "kosher" enn for eksempel "herregud" eller "dsjiiiiis".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:32   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor rart? Disrespect, eller noe? Jeg ser ikke noe større problem i å bruke "kosher" enn for eksempel "herregud" eller "dsjiiiiis".

Vi må skynde oss å bruke det før det blir politisk ukorrekt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.